Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Stiekem vindt Ewout de dakkoffer gewoon stoer, gezien het feit dat-ie nu zelfs op de foto in de avatar staat :eusa_shhh: ;D

Daf46

Moest het niet zijn dat het verbruik serieus toeneemt, zou ik hem er ook heel het jaar op laten zitten, ligt in de garage meer in de weg dan op het dak van de auto  :evil:

grijzev70tdi

En ze maken een pokke lawaai op het dak....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 05-12-2012 12:10:39
En ze maken een pokke lawaai op het dak....

Hebben wij nooit last van...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts


Daf46

Citaat van: viking_in_shorts op 05-12-2012 12:23:05
Dat is toch zo opgelost?

http://webshop.bilia.se/boxlift-mont-blanc-p-477-c-267.aspx
Heb zoiets, maar dan huisvlijt van een lasser, werkt prima, alleen is de zoldering van het hok zo laag dat ik er mijn hoofd steeds aan stoot  :eusa_wall:

viking_in_shorts

Gaat erom dat je 4 beugeltjes en wat touw nodig hebt.

Dat er in dit geval "Thule" op staat zorgt ervoor dat die beugeltjes en spanbanden opeens €25 moeten kosten.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 05-12-2012 11:30:37
Stiekem vindt Ewout de dakkoffer gewoon stoer, gezien het feit dat-ie nu zelfs op de foto in de avatar staat :eusa_shhh: ;D

Klopt Marcel. Ik vind het echt niet lelijk.

Ik voel de noodzaak om iets uit te leggen hier.

In de winter, en dat seizoen begint nu zo'n beetje, wordt er meerdere keren per week geskied. Dat betekent een keer of drie soms vier per week rijden met volledige ski uitrusting voor meerdere personen. Die bende wil je niet in je auto hebben, want smeltende sneeuw krijg je bijna niet meer je auto uit in de winter. Ik zal wel gek zijn om dan iedere keer die koffer eraf te halen. Nu ligt die koffer al een week leeg op m'n dak en het boeit me totaal niet. Beetje meer geruis? Zet ik de Spice Girls toch wat harder. ;D

Verder vind ik de XC de geilste auto die ik ooit heb gehad, maar dat ten spijt vind ik dat de auto(s) vooral praktisch moeten zijn. Voor mij dus geen hoogpolige matten, 17 of 18 inch lichtmetaal ten koste van c.a. een maandsalaris waar je vervolgens nooit een rotsweg durft te rijden vanwege mogelijke schade, geen verlagingen waarbij de band de wielkast bij zoent en bovenal sta ik niet wekelijks de auto te poetsen.

Dat Noren niet van auto's houden kan ik niet bevestigen, wel dat de manier van leven net wat anders is dan in Nederland. Uiterlijk vertoon is veelal ondergeschikt aan praktisch nut. Dat zie je in dt land overal terug, dat kan dus ook een reden zijn dat we ons daarom hier zo lekker voelen.

Overigens betekent dat niet dat we overal maar een zooitje van maken, mijn/onze auto's zijn altijd opgeruimd en schoon van binnen. Maar niet altijd gestoft.

Zo, dat gezegd hebbende... Bei de weej, die lampen voorop geven ook extra luchtweerstand en die vinden jullie wel mooi? :eusa_whistle:

Citaat van: KIM op 05-12-2012 11:21:06
No offence hoor Ewout...

No offence taken. ;) Ieder z'n ding. Wacht maar tot jullie m'n mooie 'tuut' in werkelijkheid zien, dan willen jullie er ook zo'n koffer op. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 16:12:37
Dat betekent een keer of drie soms vier per week rijden met volledige ski uitrusting voor meerdere personen. Die bende wil je niet in je auto hebben, want smeltende sneeuw krijg je bijna niet meer je auto uit in de winter.

Als ik daardoor niet met een dakkoffer hoef te rijden: echt wel. Voor 4 personen ski's en snowboards past prima als je 't middendeel van de achterbank naar benee doet.
Die sneeuw klop je er even af voor je je spullen in de auto legt en klaar. Het kleine beetje water wat er dan nog af loopt, verdampt wel.

Niet dat ik zeg dat je geen gelijk hebt dat je 't lekker makkelijk in die koffer dondert, maar ga nou niet beweren dat je niet zonder kunt :P

Daf46

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 16:12:37

Dat Noren niet van auto's houden kan ik niet bevestigen, wel dat de manier van leven net wat anders is dan in Nederland. Uiterlijk vertoon is veelal ondergeschikt aan praktisch nut. Dat zie je in dt land overal terug, dat kan dus ook een reden zijn dat we ons daarom hier zo lekker voelen.


Damn, ik zou me daar zo thuisvoelen  :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 16:18:30
Niet dat ik zeg dat je geen gelijk hebt dat je 't lekker makkelijk in die koffer dondert, maar ga nou niet beweren dat je niet zonder kunt :P

Dat beweer ik ook niet, maar waarom zou ik de koffer in de garage leggen als ik hem heb? Ik weet dat jij zo'n 'ding' niet moet, dus dan is elk argument een non-argument. :P
Jij vindt mijn velgen ook niet mooi, terwijl ik ze perfect vind onder een XC, wees blij dat we niet 100% het zelfde denken ander hadden we niet veel meer te ouwehoeren tijdens onze 'meets'. ;D

Citaat van: Daf46 op 05-12-2012 16:47:38
Damn, ik zou me daar zo thuisvoelen  :)

Wat let je? Ik dacht dat ooit ook eens, en nu woon ik er alweer bijna zes jaar.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 05-12-2012 12:23:05
Dat is toch zo opgelost?

http://webshop.bilia.se/boxlift-mont-blanc-p-477-c-267.aspx

Op zich een goeie tip, maar ik heb m'n garage deuren langs het plafond, tot wel ¾ van de beschikbare ruimte. In februari heb ik wat handjes beschikbaar. ;D

Ewøut

P.S. Is het hier zo stil vanwege Sinterklaas bij jullie? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 19:09:39
Citaat van: viking_in_shorts op 05-12-2012 12:23:05
Dat is toch zo opgelost?

http://webshop.bilia.se/boxlift-mont-blanc-p-477-c-267.aspx

Op zich een goeie tip, maar ik heb m'n garage deuren langs het plafond, tot wel ¾ van de beschikbare ruimte. In februari heb ik wat handjes beschikbaar. ;D

Ewøut

P.S. Is het hier zo stil vanwege Sinterklaas bij jullie? :eusa_think:

Je kan toch gewoon twee balkjes leggen tussen het huis en het hok van Mac?

Het hoeft niet een permanente oplossing te zijn - je zorgt gewoon dat je auto ergens onder past, je daaraan (tijdelijk) 25 kg koffer kan hangen / hijsen en dan vervolgens auto weg en koffer omlaag. Je moet wel een beetje buiten de koffer denken hier ...

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 19:09:39

P.S. Is het hier zo stil vanwege Sinterklaas bij jullie? :eusa_think:

Wie is da? ;D Denk het wel btw ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-12-2012 17:52:21
Jij vindt mijn velgen ook niet mooi, terwijl ik ze perfect vind onder een XC, wees blij dat we niet 100% het zelfde denken ander hadden we niet veel meer te ouwehoeren tijdens onze 'meets'. ;D

Jajajajaja ;D

Zeurpiet :P (over een paar uur mag je weer naar Spanje)