Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 16:49:26
Citaat van: Taranis op 11-12-2012 10:53:45
En nee ik ga die niet even in IJsselstein staan wisselen met zeikhete koelvloeistof. Bovendien is ontluchten bij een D5 nogal een gezeur, dus sorry ;)

Had ik ook niet echt verwacht hoor.  :angel:


Maar vervangen kan natuurlijk ook zonder lekkage / ontluchten. Gewoon twee behoorlijke klemmen om de slangen adequaat af te klemmen.

Alvast thanx voor het pompje. ;D


P.S. Even boenderen op de akker voor de deur resulteerde in een 'DSTC service erfordras'. Ik hoop dat het door het koude weer komt... :eusa_whistle:


Misschien zo'n spuitbusje ijs voor cv installaties ?

Blijft 15 minuten bevroren
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Volgens mij heb ik het probleem met de DSTC zelf veroorzaakt en ook weer opgelost. Het zat me niet lekker dat die 'fout' er was, dus zojuist nog maar eens de auto gestart. Meteen weer de melding, maar dan nu DSTC tijdelijk uitgeschakeld. Motor uit, motor weer aan, meteen weer de melding. Toen ik achteruit weg wilde rijden merkte ik dat de remmen vastgevroren zaten. :evil: Na 50 meter rijden verdween de melding weer.

Ook een zwaar geluid bij het rijden op de rijksweg, dus gestopt bij het benzinestation op het dorp. Daar zag ik in het licht dat de velgen compleet dichtgemetseld zaten met sneeuw, nou ja noem het maar gerust ijs. :eusa_whistle:

Op weg naar huis vele malen stevig en lang geremd om te remmen goed heet te krijgen. Thuis aangekomen heb ik de velgen helemaal schoongemaakt en al het ijs weggehaald. Melding blijft nu weg.

Wat een grappig verschijnsel is dat de buiten (lucht) temperatuur op dit moment -19 graden is, maar alles wat ik 'aanschiet' met m'n IR thermometer veel kouder is. tot wel -24,5 graden toe. Dat ijs was dus ook keihard, want ook nog vol met zout, wat de temperatuur nog verder verlaagd. Dit als ik niet m'n hele schooltijd heb zitten suffen bij natuurkunde tenminste.

Citaat van: triton op 11-12-2012 20:00:30
Misschien zo'n spuitbusje ijs voor cv installaties ?

Blijft 15 minuten bevroren

Is natuurlijk ook een idee, maar ik wacht wel tot februari. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 20:25:51
Volgens mij heb ik het probleem met de DSTC zelf veroorzaakt en ook weer opgelost. Het zat me niet lekker dat die 'fout' er was, dus zojuist nog maar eens de auto gestart. Meteen weer de melding, maar dan nu DSTC tijdelijk uitgeschakeld. Motor uit, motor weer aan, meteen weer de melding. Toen ik achteruit weg wilde rijden merkte ik dat de remmen vastgevroren zaten. :evil: Na 50 meter rijden verdween de melding weer.

Dat probleem heeft mijn XC ook. De stuurwieleenheid heb ik al vervangen (1 van de 9 fotodiodes was stuk), nu is het de contactrol maar ik heb geen zin om de boel weer uit elkaar te (laten) halen.

Je zou jouw auto eens uit kunnen lezen met Vida om te kijken waardoor de melding gegenereerd wordt.

Sbv

We gaan het in feb nog druk krijgen bij -20  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 11-12-2012 22:17:07
We gaan het in feb nog druk krijgen bij -20  ;D

Nou, ik hoop niet met de XC. Ik ga er een beetje vanuit dat de DSTC storing opgelost is. Ik heb van de week een supergeyle gassoldeerbout van Weller besteld om de connectoren van de verstuiver te lijf te gaan. Als het goed is krijg ik de connectoren tijdens de 'kerstboom meet van' Emiel.

Ik vermoed wel dat we inderdaad de koppeling van de V70 gaan vervangen en dan is er veel 'ervaring' aanwezig hier in Hvittingfoss. Maar ik hoop ook dat we in februari ook veel tijd aan eten en drinken kunnen besteden. Jullie hebben tenslotte nog niets van mijn hand uit de keuken geproefd. en nee, geen seafood.  :'(


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 22:45:51
Citaat van: Sbv op 11-12-2012 22:17:07
We gaan het in feb nog druk krijgen bij -20  ;D

Nou, ik hoop niet met de XC. Ik ga er een beetje vanuit dat de DSTC storing opgelost is. Ik heb van de week een supergeyle gassoldeerbout van Weller besteld om de connectoren van de verstuiver te lijf te gaan. Als het goed is krijg ik de connectoren tijdens de 'kerstboom meet van' Emiel.

Ik vermoed wel dat we inderdaad de koppeling van de V70 gaan vervangen en dan is er veel 'ervaring' aanwezig hier in Hvittingfoss. Maar ik hoop ook dat we in februari ook veel tijd aan eten en drinken kunnen besteden. Jullie hebben tenslotte nog niets van mijn hand uit de keuken geproefd. en nee, geen seafood.  :'(


Ewøut
Eten en drinken is goed, dan houden we een paar off-lijn dagen.
Met koppeling vervanging hebben Ronald en ik geen ervaring

knoopie

CiteerMet koppeling vervanging hebben Ronald en ik geen ervaring

ik wel hoor.... :eusa_liar:

zal wel een aardige klus zijn volgens mij moet je hele subframe los en je motor wat knikken zodat je bij je versnellingsbak kan wie helpt mij verder.... :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: knoopie op 11-12-2012 23:17:43
CiteerMet koppeling vervanging hebben Ronald en ik geen ervaring

ik wel hoor.... :eusa_liar:

zal wel een aardige klus zijn volgens mij moet je hele subframe los en je motor wat knikken zodat je bij je versnellingsbak kan wie helpt mij verder.... :eusa_shifty:
Ik geef wel gereedschap aan of ga wandelen met Mac

knoopie

Citaat van: Sbv op 11-12-2012 23:22:38
Citaat van: knoopie op 11-12-2012 23:17:43
CiteerMet koppeling vervanging hebben Ronald en ik geen ervaring

ik wel hoor.... :eusa_liar:

zal wel een aardige klus zijn volgens mij moet je hele subframe los en je motor wat knikken zodat je bij je versnellingsbak kan wie helpt mij verder.... :eusa_shifty:
Ik geef wel gereedschap aan of ga wandelen met Mac

ik dacht dat doe jij wel effe samen met Ronald

Ewout Schalkwijk

ArjenT5R is the man we trust. ;D (Hoop ik wel dat die van die klote boot af is).


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Taranis

#2609
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 22:45:51
Ik ga er een beetje vanuit dat de DSTC storing opgelost is.

Jaja, geloof je het zelf? ;D Volgens mij ben je nu een beetje je kop in 't zand aan 't steken hoor :P
Lees dat ding nou gewoon eens uit ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 22:45:51
Ik vermoed wel dat we inderdaad de koppeling van de V70 gaan vervangen en dan is er veel 'ervaring' aanwezig hier in Hvittingfoss. Maar ik hoop ook dat we in februari ook veel tijd aan eten en drinken kunnen besteden. Jullie hebben tenslotte nog niets van mijn hand uit de keuken geproefd. en nee, geen seafood.  :'(

Ook niet een heel klein beetje seafood?  :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 23:52:53
(Hoop ik wel dat die van die klote boot af is).

Ik denk dat Arjen hoopt dat ie eerst eens op die klote boot mag ;D (al kreeg ik een Whatsapp-berichtje dat ie zich prima vermaakt (in iets andere bewoordingen) en is ie inderdaad zeldzaam stil :P )