Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Ja, ja van het weekend ga ik uitlezen, dan komen de temperaturen onwaarschijnlijk dicht bij het 0 punt (dankzij jullie daar beneden in europa). En ja, je hebt ook gelijk dat ik af en toe een beetje kan 'struisvogelen' :-[ ;D

Vanochtend geen storing meer gehad. Wel resoneert die plastickap op m'n motor enorm de laatste dagen. De bevestiging op dat zwarte plastic achter is de oorzaak. De voorste rubbers zitten goed op hun plek en daar rammelt hij niet. Ik zal kijken of ik daar iets tussen kan stoppen, want het is behoorlijk irritant.

En dan nog iets: Die connectoren bij de verstuivers schijnen wat problemen te hebben en in Vida wordt beschreven dat de motor daardoor af en toe op vier pitten kan lopen. Merk je dat terwijl je rijdt? Ik voel namelijk niets, maar ik weet helemaal niet hoe je dat moet voelen. Die auto moet tenslotte over anderhalve week weer minimaal 2.500 km rijden, dus dan is het fijn als alles blijft werken zoals het moet. ;D


Citaat van: Taranis op 12-12-2012 07:44:33
Ik denk dat Arjen hoopt dat ie eerst eens op die klote boot mag ;D (al kreeg ik een Whatsapp-berichtje dat ie zich prima vermaakt (in iets andere bewoordingen) en is ie inderdaad zeldzaam stil :P )

Hij hangt met een stel Russen aan de bar de barmeisjes te versieren, terwijl z'n collega's een proefvaart maken... ;D En dat tot 2 januari. Daarna mag hij gaan varen. Tsja, het leven is een groot feest.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 08:42:18
Vanochtend geen storing meer gehad. Wel resoneert die plastickap op m'n motor enorm de laatste dagen. De bevestiging op dat zwarte plastic achter is de oorzaak. De voorste rubbers zitten goed op hun plek en daar rammelt hij niet. Ik zal kijken of ik daar iets tussen kan stoppen, want het is behoorlijk irritant.

Dan ruk je die kap er toch af?
Is het het rubber in de kap zelf? Ik kan eens voorzichtig vragen wat een nieuwe kap kost, volgens mij zat je eerder dit jaar ook al met die kap te prutsen.
Ik vrees wel een klein beetje dat het een producteigenschap is, ik heb de kap van Shrek ook al een flinke ram verkocht om 'm stil te krijgen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 08:42:18
En dan nog iets: Die connectoren bij de verstuivers schijnen wat problemen te hebben en in Vida wordt beschreven dat de motor daardoor af en toe op vier pitten kan lopen. Merk je dat terwijl je rijdt? Ik voel namelijk niets, maar ik weet helemaal niet hoe je dat moet voelen. Die auto moet tenslotte over anderhalve week weer minimaal 2.500 km rijden, dus dan is het fijn als alles blijft werken zoals het moet. ;D

Als de motor op vier pitten loopt, voel je dat overduidelijk. De motor loopt niet meer mooi rond en mist vermogen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 08:42:18
Hij hangt met een stel Russen aan de bar de barmeisjes te versieren, terwijl z'n collega's een proefvaart maken... ;D En dat tot 2 januari. Daarna mag hij gaan varen. Tsja, het leven is een groot feest.

Ik kreeg een berichtje dat ik meer moest gaan reizen, dan kon ik zo wat verschillende *censuur*-jes proberen ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-12-2012 08:57:44
Ik kreeg een berichtje dat ik meer moest gaan reizen, dan kon ik zo wat verschillende *censuur*-jes proberen ;)

Goed plan. Dan zeg ik m'n baan ook op en ga ik ook reizen. Kunnen we zo af en toe 'ergens' op de wereld afspreken om een biertje te drinken. ;D Die *censuur*-tjes horen dan tot de secundaire arbeidsvoorwaarden? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 09:14:22
Goed plan. Dan zeg ik m'n baan ook op en ga ik ook reizen. Kunnen we zo af en toe 'ergens' op de wereld afspreken om een biertje te drinken. ;D

Lijkt me wel een goed plan eigenlijk :eusa_think: Mijn contract loopt over 19 dagen af dus........ ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 09:14:22
Die *censuur*-tjes horen dan tot de secundaire arbeidsvoorwaarden? ;D

Misschien moeten we in februari eens aan Arjen vragen of dat onderdeel van de arbeidsvoorwaarden is :P Tot die tijd vermaak ik me in Nederland nog wel even :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 08:42:18
Ja, ja van het weekend ga ik uitlezen, dan komen de temperaturen onwaarschijnlijk dicht bij het 0 punt (dankzij jullie daar beneden in europa). En ja, je hebt ook gelijk dat ik af en toe een beetje kan 'struisvogelen' :-[ ;D

Vanochtend geen storing meer gehad. Wel resoneert die plastickap op m'n motor enorm de laatste dagen. De bevestiging op dat zwarte plastic achter is de oorzaak. De voorste rubbers zitten goed op hun plek en daar rammelt hij niet. Ik zal kijken of ik daar iets tussen kan stoppen, want het is behoorlijk irritant.

En dan nog iets: Die connectoren bij de verstuivers schijnen wat problemen te hebben en in Vida wordt beschreven dat de motor daardoor af en toe op vier pitten kan lopen. Merk je dat terwijl je rijdt? Ik voel namelijk niets, maar ik weet helemaal niet hoe je dat moet voelen. Die auto moet tenslotte over anderhalve week weer minimaal 2.500 km rijden, dus dan is het fijn als alles blijft werken zoals het moet. ;D


Citaat van: Taranis op 12-12-2012 07:44:33
Ik denk dat Arjen hoopt dat ie eerst eens op die klote boot mag ;D (al kreeg ik een Whatsapp-berichtje dat ie zich prima vermaakt (in iets andere bewoordingen) en is ie inderdaad zeldzaam stil :P )

Hij hangt met een stel Russen aan de bar de barmeisjes te versieren, terwijl z'n collega's een proefvaart maken... ;D En dat tot 2 januari. Daarna mag hij gaan varen. Tsja, het leven is een groot feest.


Ewøut
Ik had die melding bij mij ook en eigenlijk nog niets aan gedaan. Auto loopt mooi rond, bij een vriend van me met zijn S60D5 185 pk zelfde verhaal.
rommel eerst maar eens aan de stekkers van de injectoren. Op 4 pitten lopen merk je wel en hoor je ook wel, zeker omdat je een er mooi lopend blok hebt(of had in ieder geval de laatste keer dat ik deze gehoord heb).
Heeft de afdekkap nog alle rubber doppen die erin horen om de kap op zijn plek te houden ? Zitten deze doppen ook nog goed ?
Indien te ruim, misschien het stalen bevestigingspunt op de motor wat verdikken middels ducktape of iets.

elianmars

Dat gerammel van de afdekkap had ik ook bij Roetmobiel. Met een paar ringen onder de boutkoppen was het over.

grijzev70tdi

De kap is er gewoon veel te vaak afgehaald;D Je moet er gewoon wat bij die dopjes op doen, ducktape ofzo iets.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis


Ewout Schalkwijk

Het blok loopt nog steeds erg mooi. Volgens Emiel is het een probleem wat vanaf MY'06 motoren meer en meer de kop gaat opsteken. Je kunt bij de dealer een reparatieset bestellen. Je knipt dan de huidige connectors af en vervangt die met nieuwe (gemodificeerde?) connectors. Als het goed is, mag ik zo'n set in ontvangst nemen bij de kerstboom meet.

De twee rubbers vooraan de kap zitten zitten stevig op hun plek. Aan de achterkant zitten drie plastic haken die rammelen in hun houders. ik wikkel er wel wat omheen, die kappen hebben vaak de neiging om erg duur te zijn.

Citaat van: elianmars op 12-12-2012 10:44:34
Dat gerammel van de afdekkap had ik ook bij Roetmobiel. Met een paar ringen onder de boutkoppen was het over.

Dat is wel een andere constructie, die zitten inderdaad met vier boutjes vast. Bij de D5 is het een klemverbinding.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Stukje vilt er tussen aan de achter kant wil ook wel eens helpen

elianmars


arjenT5R

Citaat van: elianmars op 12-12-2012 13:33:16
Purschuim!  :D

A ge t nie meer wit pakt ge moar pur of kit!

Mareh, al dat geroddel over mij slaat natuurlijk weer nergens op, is allemaal berust op aannames en onwaarheden.
En toch hebt het wel wat dat reizen enzo  ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

wanneer gaan we je huis nou officieel openen met een bbq arjen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 12-12-2012 14:25:54
wanneer gaan we je huis nou officieel openen met een bbq arjen ?

Arjen heeft geen pinautomaat dus daar vind jij toch niks aan joh :P

Sbv

Helaas wel vis..Ik hoorde van zeer nabij dat die wel te eten was, al geloof ik daar natuurlijk weer niets van