Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 08:42:18
Ja, ja van het weekend ga ik uitlezen, dan komen de temperaturen onwaarschijnlijk dicht bij het 0 punt (dankzij jullie daar beneden in europa). En ja, je hebt ook gelijk dat ik af en toe een beetje kan 'struisvogelen' :-[ ;D

Vanochtend geen storing meer gehad. Wel resoneert die plastickap op m'n motor enorm de laatste dagen. De bevestiging op dat zwarte plastic achter is de oorzaak. De voorste rubbers zitten goed op hun plek en daar rammelt hij niet. Ik zal kijken of ik daar iets tussen kan stoppen, want het is behoorlijk irritant.

En dan nog iets: Die connectoren bij de verstuivers schijnen wat problemen te hebben en in Vida wordt beschreven dat de motor daardoor af en toe op vier pitten kan lopen. Merk je dat terwijl je rijdt? Ik voel namelijk niets, maar ik weet helemaal niet hoe je dat moet voelen. Die auto moet tenslotte over anderhalve week weer minimaal 2.500 km rijden, dus dan is het fijn als alles blijft werken zoals het moet. ;D

Citaat van: Taranis op 12-12-2012 07:44:33
Ik denk dat Arjen hoopt dat ie eerst eens op die klote boot mag ;D (al kreeg ik een Whatsapp-berichtje dat ie zich prima vermaakt (in iets andere bewoordingen) en is ie inderdaad zeldzaam stil :P )

Hij hangt met een stel Russen aan de bar de barmeisjes te versieren, terwijl z'n collega's een proefvaart maken... ;D En dat tot 2 januari. Daarna mag hij gaan varen. Tsja, het leven is een groot feest.

Ewøut
Ik had die melding bij mij ook en eigenlijk nog niets aan gedaan. Auto loopt mooi rond, bij een vriend van me met zijn S60D5 185 pk zelfde verhaal.
rommel eerst maar eens aan de stekkers van de injectoren. Op 4 pitten lopen merk je wel en hoor je ook wel, zeker omdat je een er mooi lopend blok hebt(of had in ieder geval de laatste keer dat ik deze gehoord heb).
Heeft de afdekkap nog alle rubber doppen die erin horen om de kap op zijn plek te houden ? Zitten deze doppen ook nog goed ?
Indien te ruim, misschien het stalen bevestigingspunt op de motor wat verdikken middels ducktape of iets.

elianmars

Dat gerammel van de afdekkap had ik ook bij Roetmobiel. Met een paar ringen onder de boutkoppen was het over.

grijzev70tdi

De kap is er gewoon veel te vaak afgehaald;D Je moet er gewoon wat bij die dopjes op doen, ducktape ofzo iets.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Ewout Schalkwijk

Het blok loopt nog steeds erg mooi. Volgens Emiel is het een probleem wat vanaf MY'06 motoren meer en meer de kop gaat opsteken. Je kunt bij de dealer een reparatieset bestellen. Je knipt dan de huidige connectors af en vervangt die met nieuwe (gemodificeerde?) connectors. Als het goed is, mag ik zo'n set in ontvangst nemen bij de kerstboom meet.

De twee rubbers vooraan de kap zitten zitten stevig op hun plek. Aan de achterkant zitten drie plastic haken die rammelen in hun houders. ik wikkel er wel wat omheen, die kappen hebben vaak de neiging om erg duur te zijn.

Citaat van: elianmars op 12-12-2012 10:44:34
Dat gerammel van de afdekkap had ik ook bij Roetmobiel. Met een paar ringen onder de boutkoppen was het over.

Dat is wel een andere constructie, die zitten inderdaad met vier boutjes vast. Bij de D5 is het een klemverbinding.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Stukje vilt er tussen aan de achter kant wil ook wel eens helpen

elianmars

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 12-12-2012 13:33:16
Purschuim!  :D

A ge t nie meer wit pakt ge moar pur of kit!

Mareh, al dat geroddel over mij slaat natuurlijk weer nergens op, is allemaal berust op aannames en onwaarheden.
En toch hebt het wel wat dat reizen enzo  ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

wanneer gaan we je huis nou officieel openen met een bbq arjen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: maruska op 12-12-2012 14:25:54
wanneer gaan we je huis nou officieel openen met een bbq arjen ?

Arjen heeft geen pinautomaat dus daar vind jij toch niks aan joh :P

Sbv

Helaas wel vis..Ik hoorde van zeer nabij dat die wel te eten was, al geloof ik daar natuurlijk weer niets van

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 12-12-2012 16:13:32
Helaas wel vis..Ik hoorde van zeer nabij dat die wel te eten was, al geloof ik daar natuurlijk weer niets van

Huh? Waar heb jij het nou over? Ik durf jullie nooit meer iets voor te zetten wat de zee ook maar op een afstand heeft gezien hoor. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-12-2012 19:00:19
Citaat van: Sbv op 12-12-2012 16:13:32

Huh? Waar heb jij het nou over? Ik durf jullie nooit meer iets voor te zetten wat de zee ook maar op een afstand heeft gezien hoor. ;D
Gaat ook over een BBQ bij Arjen afgelopen zomer waarbij hij schijnbaar erg lekkere vis had

Ewout Schalkwijk

Net toen ik mijn laatste school voor vandaag wilde bezoeken belde Marije me dat ze de V70 niet kon starten omdat ze de contactsleutel niet in stand I kon krijgen, laat staan verder.
Het eerste wat ik vroeg was of ze wel in de goede auto zat... (want, narcose gehad drie weken geleden) :eusa_whistle:

Nadat ze bevestigd had dat ze in de juiste V70 zat heb ik nog een paar tips gegeven, maar geen van die tips zorgde ervoor dat het contactslot richting I kon worden gedraaid. Sleutel eruit, stuur in stuurslot, sleutel erin stuur uit stuurslot, maar daar hield het ook op. Daarna heb ik KIM gebeld om te checken of hij toevallig zoiets een keer aan de hand had gehad, maar dat was niet zo.

De Noorse ANWB (NAF) was ondertussen ook al geweest maar had al snel geconcludeerd dat het contactslot overleden was. Ze konden Marije niet afslepen omdat hun truck niet de parkeergarage in kon.
Na een uurtje was ik ook ter plaatse en moest concluderen dat a): Marije inderdaad in de juiste auto zat. ;D b): het contactslot muurvast zat. :(

Gelukkig had Marije een sleepkabel in 'Old Faithful' liggen dus toen heb ik haar maar uit de parkeergarage uit, en de totaal be-ijsde helling op gesleept naar de hobby garage die slechts 500 meter verderop ligt.

Morgenochtend om half negen maar eens bellen wat ze nog voor ons kunnen doen voor het weekend.

Toen we goed en wel weer op weg naar huis waren belde Taranis ook nog even terug om te checken waar de 'brand' was. Zijn vader had een dergelijk akkefietje een keer aan de hand gehad en heeft toen, met geweld, de V70 nog een laatste keer kunnen starten. Gelukkig hebben wij dat niet gedaan, want als dat gelukt was dan hadden we morgen op 30 kilometer van de garage gestaan en dan in -20 ipv van nu vandaag +15 in de parkeergarage. Daarbij zou ik dan niet thuis geweest zijn terwijl Claire naar het ziekenhuis moet voor een operatie.(Nee viezerikken, zij krijgt geen nieuwe tieten ;D) Dus eigenlijk hadden we veel geluk vandaag. ;D Je moet altijd naar het positieve kijken he? :eusa_whistle:

Thuis aangekomen was m'n nieuw bestelde soldeerbout aangekomen waarmee ik binnenkort / buitenlang de connectors van de XC moet solderen. :eusa_dance:

Ewøut

Bouke

Claire gaat voor de oor update toch als het goed heb onthouden :eusa_eh: