Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

maruska

welkom thuis dan maar weer ;D

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Welkom thuis dan maar. Overigens nette tijd hoor, al was het vanaf Coevorden, hetgeen 2 uur scheelt met ons

fpede

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-12-2012 23:17:52
Home sweet home. Op de kop af 13 uur van Coevorden naar Hvittingfoss. Tot en met de laatste pont Moss-Horten niets aan de hand en rustig gereden. Horten was spiegelglad en levensgevaarlijk. Alles goed gegaan en nu lekker aan een wijntje.

Een week en een dag, 3175 kilometer gereden. Op dat stomme stangetje na geen problemen ondervonden, en dat is eigenlijk zoals verwacht.

Morgen lekker oudjaar vieren. :D


Ewøut

het is en blijft een niet nieuwe volvo,... die zijn nooit af, mankeerd altijd wel een kleinigheidje aan, maar je in de kou laten staan doen ze nooit/zelden  ;)

;D

arjen850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-12-2012 23:17:52
Home sweet home. Op de kop af 13 uur van Coevorden naar Hvittingfoss. Tot en met de laatste pont Moss-Horten niets aan de hand en rustig gereden. Horten was spiegelglad en levensgevaarlijk. Alles goed gegaan en nu lekker aan een wijntje.

Een week en een dag, 3175 kilometer gereden. Op dat stomme stangetje na geen problemen ondervonden, en dat is eigenlijk zoals verwacht.

Morgen lekker oudjaar vieren. :D


Ewøut

Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen, was leuk om op de KBM eens kennis te maken.
Een goede jaar wisseling gewenst :D

UserID6342

Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen Ewout en een goede jaarwisseling gewenst.

Chris

Welkom thuis Ewout en gezin :). Leuk jullie een keer te hebben gezien en gesproken. Goede jaarwisseling alvast!

Ewout Schalkwijk

De laatste foto's van de afgelopen dagen:

Sjefke met z'n moedertje


Claire, Oma Duck(tape), Iza en Niek. Iza is m'n jongste nichtje.


Iza vind mij wel spannend om mee te spelen.


Nichtje Tessa met Claire.


Oma duck(Tape) met Marije.


Jack's grilljhouse in Nieuwegein, net voor de KBM.




Koek en zopie geserveerd door Rens.


De enige N op het terrein getransformeerd tot jeugdhonk.


Kijk Claire: dat krijg je als je veel spinazie eet. ;D


Het 'etterstaafje' liet weer van zich horen...


... en toen was ik het zat.


Buurman Jan had zich uitgeleefd op de sneeuwfrees en een mooie heuvel gemaakt. C.a 3,5 meter hoog. :D




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Mooie driftcirkel eromheen...  ;D

UserID6342


Jack v

mooie foto's Ewout. Een prettig uiteinde jullie daarzo en een goed 2013 alvast.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
Iza vind mij wel spannend om mee te spelen.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_6465.jpg

Die is leuk! :D :eusa_clap:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
... en toen was ik het zat.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_5738.jpg

Ga je 't vervangen door weer een kunststof exemplaar of zelf iets fabrieken?

Citaat van: KIM op 31-12-2012 15:51:17
Mooie driftcirkel eromheen...  ;D

Wel nee, je hebt een XC: dwars eroverheen! :evil:

Bouke

Fijn dat jullie weer heelhuids zijn aangekomen ;) en leuke foto's vooral dat jeugdhonk/gamehok :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: vwat hadden die gasten het naar hun zin :D

KIM


Ewout Schalkwijk

Hulp gevraagd:

Vandaag een nieuw stangetje gehaald bij de dealer en zowaar 20% korting gekregen. Toen ik het even tussendoor wilde plaatsen zag ik dat ook het nieuwe stangetje geen enkele weerstand heeft op het 'kopje' van de wervelklep. De 'kop' is dus versleten.

Aangezien alles kunststof is van dat rare 'playmobil' kunststof zie ik niet hoe ik dat kan oplossen. Betekent dit nou dat ik de hele wervelklep handel moet gaan vervangen? Moet daarvoor de hele kop van de motor af?  ???

Aangezien ik nu in 3 talen leef, weet ik niet hoe ik het moet opzoeken. Er schijnt iets van een modificatie voor te zijn, maar zeker weet ik dit niet.

Wervelklepstangetje? In het engels? Ik ben het ff kwijt. Gelukkig kan ik gewoon rijden, dus een oplossing kan even op zich laten wachten.

Wie kan me helpen hier wat meer over te vinden op het net?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Het zou kunnen dat er intern iets gebroken is en dan moet de kop er wel af vrees ik. Zou dat eerst zeker moeten weten. Het is dan redelijk wat werk.

Even zoeken op volvo-forum.nl
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=33086#604060


http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/throttle-shaft/joint-throttle-shaft-exhaust-system/1029359/