Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Dat zijn tenminste echte winters!  :eusa_clap:

Als hier een paar graden nachtvorst wordt verwacht, begint de Elfstedenkoorts al  ::)  :eusa_wall:

Kun je nu via die trap naar binnen, Ewout? Dan kom je uit in de ruimte naast de tv-kamer?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 13-01-2013 19:56:56
Kun je nu via die trap naar binnen, Ewout? Dan kom je uit in de ruimte naast de tv-kamer?

:eusa_clap: Goedzo Marcel. Heel goed onthouden na zo'n bliksembezoek.

Ja de nieuwe deur is open en vanmiddag heb ik het houthok verwijderd. Heerlijk om het sloophout niet door de woonkamer te hoeven afvoeren. Die deur is een meter breed dus zeer geschikt voor dit soort klussen.

Alleen... Volgens mij hebben die Litauers zich vergist in de vloerverwarming. Na 24 uur was dat dunne laagje ijs nog niet ontdooit. :eusa_wall:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Hoe werkt die vloerverwarming? Op de cv, of elektrisch?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 13-01-2013 20:33:45
Hoe werkt die vloerverwarming? Op de cv, of elektrisch?

Elektrisch. Er wordt maar 800Watt 'getrokken'. Ik had toch minstens 3000Watt verwacht. 800Watt 'just doesn't cut it'...  :eusa_wall:
Daar kom je dus nooit meer bij.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

pwberg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2013 20:41:06
Citaat van: elianmars op 13-01-2013 20:33:45
Hoe werkt die vloerverwarming? Op de cv, of elektrisch?

Elektrisch. Er wordt maar 800Watt 'getrokken'. Ik had toch minstens 3000Watt verwacht. 800Watt 'just doesn't cut it'...  :eusa_wall:
Daar kom je dus nooit meer bij.


Ewøut

En om die vloer nu weer uit te breken.......  :eusa_wall: :eusa_wall:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Taranis

Uuuuuh gevalletje garantie? Halen ze de tegels er maar weer af.

Wel zuur, dat wel...

elianmars

#2841
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2013 20:41:06
Citaat van: elianmars op 13-01-2013 20:33:45
Hoe werkt die vloerverwarming? Op de cv, of elektrisch?

Elektrisch. Er wordt maar 800Watt 'getrokken'. Ik had toch minstens 3000Watt verwacht. 800Watt 'just doesn't cut it'...  :eusa_wall:
Daar kom je dus nooit meer bij.


Ewøut

Als het met kabels is gedaan, zou er zo'n 45 meter kabel in moeten liggen, bij 800 watt.
Liggen er matten in, dan ligt er ca. 5,5 m2 in. (Beide even afgekeken van de website van Magnum, waar wij onze vloerverwarming vandaan halen).

Let wel dat het behoorlijk lang duurt voordat de boel echt op temperatuur is. De gehele massa moet worden verwarmd. Dat duurt best wel een tijdje met elektra. Zeker als de buitentemperatuur zo laag is.

Edit: na nog even wat zoeken, kom ik uit voor een buitenpad op 200-250W/m2 uit, voor Nederland. Als ik het zo bekijk, zou het voor bij jullie inderdaad te weinig zijn, als er 800 Watt in ligt.

Ewout Schalkwijk

Standkachel probleem.

Vorig jaar in maart heb ik de branderunit vervangen met Taranis en Sbv, onder andere omdat de kachel niet altijd lekker warm werd. Soms wel, soms niet.

Vanmorgen bij zo'n -22 graden had de standkachel lekker gedraaid zoals geprogrammeerd en het was 'ok' in de auto qua temperatuur. De motor was nog niet eens 1 streepje opgewarmd. Normaal gesproken is mijn temperatuuraanwijzer binnen een kilometer of vijf in het midden aangekomen (ongeacht buitentemperatuur) maar vandaag heb ik op weg naar kantoor, zo'n 30 kilometer niet in het midden gekregen. Later op de dag heb ik nog weer 230 kilometer gereden in een perfect warme auto.

Volgens Vida is er iets niet in de haak (geweest) met de flame-sensor, maar vanavond heb ik geen foutmelding kunnen provoceren.

Voor deze keer heb ik de foto's groot geüpload, zodat ze goed gelezen kunnen worden als je erop klikt.



Hoe koud zei je? Nou, zodat het ijs aan de binnenkant van je deurslot opvriest. ;D


Naast de eeuwige AQS sensor fout, nu ook een melding op de Flame sensor.


Live test, Flame sensor 4,98 volt.


Mooi grafiekje, geen idee wat je ermee moet. ;D


Flame sensor geeft nu maar een half volt aan. Da's vast niet goed. :eusa_think:


Koelwater warmt toch snel op. Interieurventilator draait heel zachtjes.


Fout verklaring volgens Vida. Klinkt opzich logisch. In ieder geval wat de warmtebeleving aangaat.


Het is periodiek zo te zien.


Is die flame sensor gewoon los te krijgen? Taranis zal het waarschijnlijk wel weten.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

ja sensor is los te koop, ik dacht rond de 30 a 35 euro

Taranis

Ja die is los te krijgen, maar bij mij zat het niet in de sensor maar was de bekabeling gewoon gesmolten.

Sbv

Deze zou het moeten zijn



Onderdeelnummer 3713898, mits niet tussentijds aangepast

Taranis

Citaat van: Taranis op 15-01-2012 21:06:21
De vlamvoeler die onder de ventilator gemonteerd zit (bovenaanzicht) :



Citaat van: Taranis op 15-01-2012 21:06:21


De onderkant van de vlamvoeler:



Nummer klopt dus. Kan Ewout lekker solderen.

Ewout Schalkwijk

Zit die sensor dan niet in een nieuwe branderunit gemonteerd, of is die gewoon alweer stuk?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Nee, zoals je kunt zien op de foto waarin Sander de hele ellende in z'n handen heeft, zit de vlamvoeler vòòr de stekker naar de verbrandingsunit. De vlamvoeler zit vast aan de kabelboom.

15 januari is een slechte standkacheldag trouwens zie ik ;D

Sbv

Citaat van: Taranis op 15-01-2013 13:01:08
Nee, zoals je kunt zien op de foto waarin Sander de hele ellende in z'n handen heeft, zit de vlamvoeler vòòr de stekker naar de verbrandingsunit. De vlamvoeler zit vast aan de kabelboom.

15 januari is een slechte standkacheldag trouwens zie ik ;D
Nee hoor kachel deed het prima vanochtend. Heerlijk warm met instappen  ;D
Sneeuw heb ik wel zelf even van de auto gehaald