Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: beunmaat op 03-02-2013 00:26:11
Welke boot pakken jullie? die vanaf Hirthals naar....?

Dan kom ik jullie misschien nog wel tegen op zee.

Hirsthals - Larvik. Niet ver van jouw Noorse standplaats af. Kom je ook nog ff langs? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Hirtshals - Larvik :)

Wij zijn die 4 schransende mensen achter de raampjes voorop de boot ;)

Sbv

Wij zijn die boot die niet aan de kant gaat voor klompjes  ;D

beunmaat

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-02-2013 00:27:21
Citaat van: beunmaat op 03-02-2013 00:26:11
Welke boot pakken jullie? die vanaf Hirthals naar....?

Dan kom ik jullie misschien nog wel tegen op zee.

Hirsthals - Larvik. Niet ver van jouw Noorse standplaats af. Kom je ook nog ff langs? ;D

Ik zou graag langskomen Ewout, maar deze maand gaan we alleen naar  Karsto (aan de west kust)
Maar ik las net dat jij binnekort ook richting het tropische Zeeuwse komt?

Hirtshals- Larvik dat zijn die Superspeed schepen geloof ik. Mocht ik daar in de buurt zitten rond 17.00 dan ga ik wel ff flink aan de fluit hangen daarzo ;D (en nu even niet doordenken)


Sbv

Als het goed is rond 12:45 weg uit Hirtshals en dan 3:15 uur varen naar larvik

triton

Had gedacht volgende week ook weer eens naar Noorwegen te mogen , maar helaas is het 3 dagen Hannover geworden.
Jammer maar niks aan te doen.
In ieder geval veel plezier daar met de hollandse gasten.
Professioneel raddraaier

KIM

Eind maart?
Dan moet je echt een bezoekje brengen aan de rode R meeting.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 03-02-2013 10:04:28
Eind maart?
Dan moet je echt een bezoekje brengen aan de rode R meeting.

Week 12 (13 is ook nog maart, maar dan moet ik weer thuis zijn).

Citaat van: Sbv op 03-02-2013 09:04:07
Als het goed is rond 12:45 weg uit Hirtshals en dan 3:15 uur varen naar larvik

Uh, 3 uur en 45 minuten. Als je dat halve uur eerder van boord gaat, is het best nog even zwemmen hoor.

Citaat van: beunmaat op 03-02-2013 00:35:31
Ik zou graag langskomen Ewout, maar deze maand gaan we alleen naar  Karsto (aan de west kust)
Maar ik las net dat jij binnekort ook richting het tropische Zeeuwse komt?

Idd. Week 12. Ben jij er ook dan? Dan moet ik toch nog maar een extra dagje Zeeland vrijmaken. ;D

Citaat van: beunmaat op 03-02-2013 00:35:31
Hirtshals- Larvik dat zijn die Superspeed schepen geloof ik. Mocht ik daar in de buurt zitten rond 17.00 dan ga ik wel ff flink aan de fluit hangen daarzo ;D (en nu even niet doordenken)

Klopt. SuperSpeed 2. Ik denk altijd in plaatjes. Object georiënteerd zeg maar. :P


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beunmaat

Ewout, ik word rond 25 februari weer losgelaten!
Dus dan is er genoeg tijd om even een pintje te doen. ;D


Sander, ik loop wacht van 12 tot 16... dus dat komt goed uit :P


Ewout Schalkwijk

#2934
Komend weekend is het alweer de vierde keer dat we een klus/gezelligheids meeting doen in het knusse, intieme, bijna Anton Pieck-achtige Hvittingfoss.

Vrijdagavond rond 17:30 uur verwacht ik dat Sbv, Irikro, Taranis en Bouke zich hier inschrijven terwijl hun kamer al is opgewarmd.

Klussen die op het lijstje staan:

V70:

Nieuwe veren vooraan
oliebeurt plus oliefilter
nieuw brandstof en interieurfilter
Rechterachterdeur vervangen

Op mijn nieuwe PC 'moet' VolFCR weer werkend gemaakt worden.


XC70:

Wervelklep vervangen
lekkage verstuivers oplossen
Nieuwe connectors solderen voor de verstuivers
pompje standkachel vervangen
koplampen polijsten en sealen
nieuw brandstof filter
interieurfilter


Ik hoop dat alles een beetje meezit. Ben toch wel wat bezorgd over het vervangen van de wervelklep. Ik heb nog nooit zo 'diep' ingegrepen in een motor, dus dit is weer een volgende stap. ::)

Tevens begin ik ook nog een nieuw projectje waarvan Taranis vandaag al de spulletjes heeft ontvangen. Een Nixieklok bouwen.



Ik heb tenslotte niet voor niks een mooie soldeerbout gekocht. Die moet gebruikt worden. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

We zullen ons best doen om heel over te komen.

Je vergeet nog een klusje.
Portier van V70 RA vervangen, of kan het ding gewoon overboord  ;D

Mocht het niet lukken met de XC, er staat een donor klaar hoor  ;D


Bouke

En uh de koplampjes glad maken dmv een sealer en evt napolijsten ;) Zo ook net mijn bagage klaar gemaakt en vast beneden gezet,anders vergeet weer wat :eusa_shifty:

Taranis

Niet weer 470.000 flesjes poetsmiddel en 380.000 doekjes hoor :evil:

Maar uh, flinke lijst. Ik neem aan beginnen met je wervelklep en wat we niet afkrijgen mag je lekker zelf doen :) Wel tof trouwens dat je 24-karaats gouden veren onder de auto van Marije gaat zetten! :P (ik schrok beetje van de factuur)

En inderdaad, als het misgaat met je D5 dan past de motor uit Sander z'n auto 1 op 1 in de jouwe dus geen nood.

Bouke

Citaat van: Taranis op 06-02-2013 17:24:18
Niet weer 470.000 flesjes poetsmiddel en 380.000 doekjes hoor :evil:

Nee hoor wees maar niet bang :P het meeste zit in 1 koffer incl slaapzak

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 06-02-2013 16:58:35
Je vergeet nog een klusje.
Portier van V70 RA vervangen, of kan het ding gewoon overboord  ;D

Uuhhh.  :eusa_doh:

Lijstje aangepast.

Citaat van: Bouke op 06-02-2013 17:13:47
En uh de koplampjes glad maken dmv een sealer en evt napolijsten ;) Zo ook net mijn bagage klaar gemaakt en vast beneden gezet,anders vergeet weer wat :eusa_shifty:

Ook op het lijstje.  :eusa_whistle:

Citaat van: Taranis op 06-02-2013 17:24:18
Maar uh, flinke lijst. Ik neem aan beginnen met je wervelklep en wat we niet afkrijgen mag je lekker zelf doen :) Wel tof trouwens dat je 24-karaats gouden veren onder de auto van Marije gaat zetten! :P (ik schrok beetje van de factuur)

Ja, daar was ik ook behoorlijk van onder de indruk, maar jij stuurde me naar Koert, dus ga ik ervan uit dat dat met reden is. :eusa_whistle:
Nouja, ik zal het Marije laten lezen. Dan weet ze tenminste dat ik wel heeeeel veeeeeel van haar houd. :eusa_whistle: :angel:

Citaat van: Taranis op 06-02-2013 17:24:18
En inderdaad, als het misgaat met je D5 dan past de motor uit Sander z'n auto 1 op 1 in de jouwe dus geen nood.

Ja, dat is wel heel erg gaaf van hem aangeboden. Extra stuk vlees voor Sander. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein