Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-02-2013 21:47:20
Ook al vond Ewout me wat stil :P

Mwoah, dat was gauw over na een aantal glaasjes Tonic. :eusa_shifty: ;D


Jij hebt toch zo'n Bizzz geval of zoiets?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Fijn om te horen dat iedereen weer goed thuis is gekomen heren.  Ronald 2450 km ?  Had echt meer verwacht, ik had altijd het idee dat Ewout op een 1500 km hier vandaan zat ?  Hoe ik hierbij kom weet ik ook niet hoor  ??? ;D

Sbv

Voor mij waren het iets minder kilometers denk 2300 ongeveer.
@Dirk, recht omhoog door Denemarken is het niet zo ver

UserID6342

OK dan, nooit geweten Sander !  :eusa_clap:

grijzev70tdi

Dat is dan minder ver dan naar ons huis, wij komen op 1330 km enkele reis
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2013 21:55:50
Mwoah, dat was gauw over na een aantal glaasjes Tonic. :eusa_shifty: ;D

;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2013 21:55:50
Jij hebt toch zo'n Bizzz geval of zoiets?

Nee, Sander wel. Ik heb die van m'n pa wel eens geleend maar meestal heeft ie 'm zelf nodig.

Citaat van: Dirk342 op 12-02-2013 22:01:18
Fijn om te horen dat iedereen weer goed thuis is gekomen heren.  Ronald 2450 km ?  Had echt meer verwacht, ik had altijd het idee dat Ewout op een 1500 km hier vandaan zat ?  Hoe ik hierbij kom weet ik ook niet hoor  ??? ;D

Als je over Zweden rijdt is het vanaf Sander 1500 kilometer. Door Denemarken is korter, goedkoper en relaxter :)

Net even wat foto's uitgezocht. Ik ben te lui om te controleren welke foto's Ewout al gebruikt heeft, dus hier een echte pic-dump ;D

Eerst Bouke met wat vertraging opgehaald in Bergambacht, daarna de Roetmeeuw overgeschreven en betaald en toen door naar Ewout. Bouke zet het gas er meteen even op in Duitsland :D :



Lekker gegeten en overnacht in Flensburg, de volgende dag door naar de veerboot. Kom je nog zo'n vervelende Nederlander tegen in Denemarken:



Een echte Nur-Links rijder :evil: :



Sander rijdt dit traject inmiddels met z'n ogen dicht:



Na wat vertraging door een "quick control" bij de douane wat dus niet bepaald quick ging, kregen we een warm onthaal van de familie Schalkwijk :) Heerlijk gegeten en geouwehoerd. De volgende dag was het tijd voor actie :D
De XC mocht als eerste naar binnen voor de wervelklepmeuk. Bouke zet kracht of staat te poepen :P :



Nadat het kleppendeksel eraf is, wordt de wervelklep verwijderd en alles keurig schoongemaakt door onze remmenreinigerverslaafde:



De bron van alle ellende:



Voor het terugplaatsen maakt Picasso het kleppendeksel netjes schoon:



En terwijl Bouke staat uit te puffen, maakt een inmiddels al iets gerustere Ewout foto's:



De injectoren mogen er terug in! (@ Ewout: ik kon ook niet veel met deze belichting :( ) :



Anti-stress verpakking van het volkomen nutteloze tooltje van Volvo om de injectoren juist terug te plaatsen:



Ondertussen bleef de garage lekker warm:



Ewout krijgt het aanbod om Sander's AWD even te proberen op de akker (of dop 36 ingebracht :P ) :



Slippen met die hap :D :





Ewout, heb je 't een beetje naar je zin? ;D :





Op verzoek voor de foto's nog een paar rondjes de andere kant op:







Ewout probeert Sander en Bouke onder de sneeuw te krijgen:



En toen stond de AWD muurvast:



Sander waagt ook nog een poging, maar de AWD komt niet van z'n plek:



Toen de XC er maar even voor gezet en het ding los getrokken. En niemand die dan even een fotootje maakt hoor :eusa_wall: :



Terwijl Bouke en Ewout terug de warme garage in doken, samen met Sander nog een kleine fotoshoot gedaan:













Terug in de garage was Ewout al druk aan het controleren of alles weer juist bevestigd zat:



En is het kindje blij als z'n autootje weer start? :D :



Tijd om binnen op te gaan warmen en daar had Mac wat aandacht nodig:





De volgende dag vertelde Ewout dat ie niet lekker had geslapen, omdat ie volgens hem de injectoren verkeerd had terug gezet. Dus hop, aan de slag:



Ondertussen maakte ik samen met Bouke speciaal voor elianmars even een foto van een onveilige sleutelsituatie :eusa_whistle: :



Ieder even een veerpoot verwijderd, maar al snel bleken de Biltema veerklemmetjes totaal Volvo-onwaardig:



Achterdeuren is zoooooo 2011:



Bouke en Ewout stellen de klink van de 'nieuwe' deur af:



En daarna lekker naar binnen voor alweer lekker eten 8)
Maandagmorgen werd het vroeg, maar gezellig dat het was ;D :



Met nog wat weinig bloed in de alcohol op naar 't laatste klusje van dit weekend: het differentieel van mijn XC moest nog even bijgevuld worden. Lekker op de koude vloer:



Ondertussen wordt Ewout zelf ook even bijgevuld:



Spuitje vullen:



Terwijl de ambtenaren hun handen warm staan te houden:



Vullen ging in no-time met de wel erg grote spuit:



Ewout blij met z'n nieuwe speeltje:



Zonder woorden:



Buiten legt Ewout Sander en mij uit dat je prima foutcodes uit kunt lezen zonder Vida:





En daarna was het langzaamaan tijd om onze spullen te pakken en te vertrekken richting de veerboot. Ik heb een heel tof weekend gehad en eigenlijk een beetje heimwee :P Zooooooooooooo geen zin om te gaan werken morgen ::)

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot volgende keer :eusa_dance:

Sbv

Mijn eerste werkdag zit er weer op. Zo geen zin om morgen weer te gaan. Eigenlijk bij Ridderkerk maar rechtdoor rijden en dan afbuigen naar het noorden toe.

In juni pas weer, dat zal dan mogelijk de garbage run worden met enkel ouwe zooi vermoed ik.  ;D

Ronald met de Roetmeeuw
Sander met de banaan
Bouke met de doppie
rest....

KIM

Hoho, mijn R is als nieuw  :eusa_whistle:

Marc O.

Leuke foto's weer Ronald, dolle boel geweest daar ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 13-02-2013 18:39:30
En daarna was het langzaamaan tijd om onze spullen te pakken en te vertrekken richting de veerboot. Ik heb een heel tof weekend gehad en eigenlijk een beetje heimwee :P Zooooooooooooo geen zin om te gaan werken morgen ::)

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot volgende keer :eusa_dance:

Dit is zooooooooo fijn om te lezen. :eusa_clap: ;D

Citaat van: Sbv op 13-02-2013 18:46:02
Mijn eerste werkdag zit er weer op. Zo geen zin om morgen weer te gaan. Eigenlijk bij Ridderkerk maar rechtdoor rijden en dan afbuigen naar het noorden toe.

En nog eentje die weer terug wil. Mi casa es tu casa.

@Sander: Voor juni heb ik jullie alweer bezocht, dus dat verkort het wachten enigszins.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 13-02-2013 18:46:02
In juni pas weer, dat zal dan mogelijk de garbage run worden met enkel ouwe zooi vermoed ik.  ;D

Ronald met de Roetmeeuw
Sander met de banaan
Bouke met de doppie
rest....

Dat is wel het idee ja :D Benieuwd of al die ouwe troep het haalt ;D

Citaat van: KIM op 13-02-2013 18:49:55
Hoho, mijn R is als nieuw  :eusa_whistle:

Dit is dusdanig de goden verzoeken dat je niet mag zeuren als dat ouwe ding je binnenkort financieel ruïneert :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2013 18:56:52
Dit is zooooooooo fijn om te lezen. :eusa_clap: ;D

Citaat van: Sbv op 13-02-2013 18:46:02
Mijn eerste werkdag zit er weer op. Zo geen zin om morgen weer te gaan. Eigenlijk bij Ridderkerk maar rechtdoor rijden en dan afbuigen naar het noorden toe.

En nog eentje die weer terug wil. Mi casa es tu casa.

Ik had het er met Bouke al over dat dit soort tripjes zo op z'n tijd erg leuk zijn. Je moet het ook niet te vaak doen want het moet wel speciaal en bijzonder blijven, maar de moeite waard was het zeker :eusa_dance:

@ Marc: tnx :) Gelukkig zit er geen audio bij sommige foto's :eusa_whistle:

Hiker

Mooi verslag Ronald. Om jaloers op te worden..... :laugh: En het is maar een stukje vanuit het friese 'hoge' noorden.. ;)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

KIM

Citaat van: Taranis op 13-02-2013 19:13:33
Citaat van: KIM op 13-02-2013 18:49:55
Hoho, mijn R is als nieuw  :eusa_whistle:

Dit is dusdanig de goden verzoeken dat je niet mag zeuren als dat ouwe ding je binnenkort financieel ruïneert :P

Neehoor, dat is al een ongoing process  ;D

Bouke

Idd geen audio er bij en al helemaal geen geuren :eusa_whistle: ;D

Sbv

Citaat van: Bouke op 13-02-2013 19:43:19
Idd geen audio er bij en al helemaal geen geuren :eusa_whistle: ;D
Gaat nogal....... :eusa_whistle: