Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

pwberg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2013 08:27:11
Afgekeurd. Rotte fuseekogels. En het staal komt door de band heen. :-[

Als dat alles is.......

Setje gebruikte fusees voor de tocht naar het Noorden en goedkoop kauwgomballenbandje erop.........
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

)()()sT

Of gewoon een setje van een van de forumvrienden :)
Of een bus met trailer 8)

Ewout Schalkwijk

Herkeuring op vrijdag over twee weken.

Fuseekogels of eventueel draagarmen, zomerbanden van Old Faithful erop, en nieuwe 17 inch banden op de Comets en die weer onder Old Faithful. Dat was toch al de bedoeling. Achterremmen even vervangen en dan zou het klaar moeten zijn.

Al met al valt het me erg mee voor een auto van 800 eurie's.  :eusa_dance:


Iemand nog twee fuseekogels in de aanbieding? :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Zijn die fuseekogels los? Dat geloof ik niet; alleen de alter 1 had dat.

Jalle

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2013 07:30:28
dan kan die auto natuurlijk net zo goed worden geëxporteerd. :eusa_whistle:

Heb vernomen dat het op kenteken zetten in Noorwegen erg duur is als je dat van plan was geweest ;) Verder valt het toch reuze mee :)

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ewout Schalkwijk

Ik heb morgen een afspraak staan voor Old Faithful voor het persen van nieuwe draagarm rubbers en uitlijnen. Die afspraak zeg ik af.

Er komen nieuwe draagarmen tijdelijk op 'Project 019' en in Noorwegen gaan die draagarmen op Old Faithful. Daarna laat ik die uitlijnen. Kosten technisch het beste, denk ik. Die draagarmen hebben dan maar 1200km gereden.

Banden schijn ik online in Nederland te kunnen kopen. Heb ik nog nooit gedaan. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 06-03-2013 09:05:12
Zijn die fuseekogels los? Dat geloof ik niet; alleen de alter 1 had dat.

:eusa_naughty: Mijn XC ook hoor. Heb draagarmen zonder fuseekogels vervangen. Die waren nog keigoed. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

GeertG

Ik heb begrepen dat slot in vloer een optie was.
Zit in ieder geval ook in mijn V70 en bedienbaar met dè sleutel.

Ik hoop dat mijn DOP ook zo 'uit de APK komt'........ Kan ie daarna gelijk verkocht worden  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2013 09:16:38
Citaat van: KIM op 06-03-2013 09:05:12
Zijn die fuseekogels los? Dat geloof ik niet; alleen de alter 1 had dat.

:eusa_naughty: Mijn XC ook hoor. Heb draagarmen zonder fuseekogels vervangen. Die waren nog keigoed. ;D
Ik denk dat je bij de classic toch echt de volledige draagarmen zult moeten gaan vervangen, of het zijn niet de fuseekogels waarover je spreekt.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-03-2013 09:13:36
Banden schijn ik online in Nederland te kunnen kopen. Heb ik nog nooit gedaan. ::)

Ik koop ze bijna altijd bij dackonline.se
Delti.com zit erachter en hebben vestigingen webshops in heel Europa. Noorwegen zal daar wel buiten vallen ;D

Taranis

#3356
Het aanvankelijke lijstje is aardig ingekort. Lambda lampje ging branden toen ik het ding even op z'n staart trapte maar is nu weer uit. Kwam volgens garage (Ewout zei 't ook al) door de luchtlekkage van de aanzuigbuis over de motor.
1 van de mistlampen is stuk, dus de stekker van de andere eraf getrokken en dan is 't goedkeur. De koplampen stonden veel te laag dus een stuk omhoog gezet.
1 van de bussen in de achteras zit nog net vast, dus hopelijk over 2 weken ook. Roetmeting was een fluitje van een cent (doet wel even pijn).

Beide voorbanden komt het canvas aan de binnenkant er doorheen, rechtsvoor zelfs de staaldraden. De linker fuseekogel valt er bijna uit, rechts heeft ook flinke speling. De garagehouder stelde me gerust dat ze er meestal bij lage snelheid uitvallen, dus dat dat met mijn rijstijl nooit zal gebeuren 8)
Verder de achterremmen maar dat was bekend. En wat lampjes hier en daar, maar die heb ik al vervangen terwijl ze met de rest van de keuring bezig waren. De auto heeft ooit een eigenaar gehad die ook allergisch was voor rammeltjes, want sommige panelen in de kofferbak zitten vastgelijmd ;D

Als 't met 2 bandjes, 2 draagarmen die toch al op Old Faithful kunnen en een setje geleende achterremmen te regelen valt, dan valt 't wel mee voor een auto in deze prijsklasse.

De leukste opmerking van de keurmeester: "ach hij heeft al 4,5 ton gelopen, dan moet je niet te kritisch meer zijn" ;D

Taranis

Banden: www.autobandenmarkt.nl of www.novarota.nl. Vooral van die laatste ben ik een fan. Ik ben alleen vergeten welke maat 't is want ik werd op 't werk meteen aangesproken toen ik aan kwam rijden, dus ik zal vanavond even kijken.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 06-03-2013 09:39:52
De garagehouder stelde me gerust dat ze er meestal bij lage snelheid uitvallen, dus dat dat met mijn rijstijl nooit zal gebeuren 8)

ROFL  ;D ;D ;D

Citaat van: Taranis op 06-03-2013 09:39:52
Als 't met 2 bandjes, 2 draagarmen die toch al op Old Faithful kunnen en een setje geleende achterremmen te regelen valt, dan valt 't wel mee voor een auto in deze prijsklasse.

Mijn dank is verpletterend, doch niet dodelijk. :eusa_clap:

Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2013 09:37:26
Ik koop ze bijna altijd bij dackonline.se
Delti.com zit erachter en hebben vestigingen webshops in heel Europa. Noorwegen zal daar wel buiten vallen ;D

Ik moet ze in Nederland hebben, dus daar maar even vinden.

Citaat van: KIM op 06-03-2013 09:29:43
Ik denk dat je bij de classic toch echt de volledige draagarmen zult moeten gaan vervangen, of het zijn niet de fuseekogels waarover je spreekt.

Gewoon neuwe armen erop zoals ik in m'n vorige post al schreef. Komt zelfs heel goed uit omdat ze in Old Faithful toch al deels gaar waren.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Broabander

Hoe hard heb je de banden nodig voor je Noorse V70? Anders kun je via www.gebruiktebanden.com misschien twee bandjes scoren voor weinig. Zelf ook twee keer gedaan, een keer voor de APK in 2012 toen de voorbanden haast kaal waren en een keer voor een reservewiel.


Tuurlijk, je moet er geen 100.000km mee willen rijden maar als het puur is om door de APK te komen dan is het misschien een optie.

Kom elke week in die buurt dus wil ze ook nog wel voor je ophalen als 't nodig mocht zijn ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.