Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Broabander op 06-03-2013 09:54:21
Hoe hard heb je de banden nodig voor je Noorse V70? Anders kun je via www.gebruiktebanden.com misschien twee bandjes scoren voor weinig. Zelf ook twee keer gedaan, een keer voor de APK in 2012 toen de voorbanden haast kaal waren en een keer voor een reservewiel.


Tuurlijk, je moet er geen 100.000km mee willen rijden maar als het puur is om door de APK te komen dan is het misschien een optie.

Kom elke week in die buurt dus wil ze ook nog wel voor je ophalen als 't nodig mocht zijn ;)

Heel aardig aangeboden van je, maar die Comets gaan met nieuw rubber op de V70 van m'n vrouw en gaan dan hopelijk weer een aantal seizoenen mee. Ik ben toch nog altijd een liefhebber van nieuwe delen. :eusa_whistle:

De onderdelen die alleen maar belangrijk zijn voor die eenmalige APK en ook voor het veilig rijden van Taranis en Sbv, die kunnen wel even 'gebruikt', maar goed zijn. Onderdelen die daarna voortleven in Old Faithful, die heb ik het liefst nieuw.

Old Faithful is over een paar weken zo goed en mooi, dat ik Marije al aan het voorbereiden ben dat de XC ook heel fijn is om te rijden. ;D

Oh, wat ben ik toch intens gemeen. :eusa_sick:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

#3361
Gisteravond vroeg Ewout me via Whatsapp of ik de 019 vanmorgen nog wel even leeg wilde blazen voor de roetmeting. Nou ja, vervelend, maar als het moet dan moet het maar :eusa_whistle:
Heen rustig warm gereden (28 kilometer), daarna omgedraaid en even gas gegeven. Het loopt wat omhoog het eerste stuk, maar motor en bak doen het echt prima: Roet blazen

Vanaf 170 heb ik niet meer continu volgas gegeven omdat er wat teveel ander verkeer in de buurt dreigde te komen (en ik anticipeer liever dan te remmen met die ralle achterremmen). Bij 190 ging het lambda lampje branden :eusa_doh:
Ik heb wel het idee dat ie bovenin wat moeite heeft, maar dat zal vast komen door de ralle uitlijning en de lekkage in het inlaattraject.

Nog een paar snelle foto's genomen tijdens de APK. De achterveren verklaren de springerige kont wel:



De band rechtsvoor is toch wel ietsje versleten ja :eusa_shifty: :



Blij dat ik dat niet wist toen ik even het roet eruit blies :-X
Het lampje van het achterlicht vervangen bleek niet zo simpel omdat iemand het paneel vastgelijmd heeft. Maar even hulp in geroepen die het zelfs zonder het paneel te breken voor elkaar kreeg:



Overigens hebben we de kentekenverlichting niet vervangen omdat ie het meer wel dan niet deed, vanavond was ie weer uit :eusa_wall:
Zaterdag zetten we er even andere wielen (de winterset van de roetmeeuw) onder en vervangen de achterremmen, dan draai ik er wel even een nieuw lampje in.

Hiker

Citaat van: Taranis op 06-03-2013 09:39:52
1 van de mistlampen is stuk

Laat ik nou net nieuwe mistlampen hebben gemonteerd in de bumpert........en dat jij nog bij mij langskomt.......

Als jij sbv nou 100 euries geeft, krijg jij de rails en wat mistlampen......;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 06-03-2013 19:17:27
Citaat van: Taranis op 06-03-2013 09:39:52
1 van de mistlampen is stuk

Laat ik nou net nieuwe mistlampen hebben gemonteerd in de bumpert........en dat jij nog bij mij langskomt.......

Als jij sbv nou 100 euries geeft, krijg jij de rails en wat mistlampen......;D

Ik ga er vanuit dat er alleen maar een peertje stuk is, anders heb ik nog twee goeie in Old Faithful zitten. Centjes zijn nu wel echt op. Ook vanavond nog even 17" banden besteld, dakdragers, draagarmen, APK en 'Project 019' zelf.

Ik vind het wel even goed. Oh ja, niet te vergeten: minimaal 800 euro service bij Olov in Goes over twee weken. :P

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

wat voor banden heb je besteld ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 06-03-2013 23:01:38
wat voor banden heb je besteld ?

Nokian 215/45R17 91V NOKIAN V XL

Ben erg blij met m'n Nokian Hakka's, dus nu de zomerbanden proberen. Alleen maar twee besteld want volgens Ronald waren ze achter nog heel prima.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ben benieuwd hoe ze bevallen. Voor de zomer heb ik geen ervaring met Nokians.

Voor de S70 maar eens bedenken wat erop te zetten ergens in de zomer. Momenteel Michelin Pilot exalto 2

elianmars

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63137.0.html

Jeu   :o .......... Dan heb je de jouwe toch mooi voor een schijtprijsje  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-03-2013 08:50:42
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63137.0.html

Jeu   :o .......... Dan heb je de jouwe toch mooi voor een schijtprijsje  ;D

Idd, nogal een verschil zeg. Nou vond ik de mijne ook wel bizar goedkoop. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ach sommige mensen denken nog steeds dat ze goud in handen hebben, terwijl 't in feite een 15 jaar oud hok met dik 4 ton op de teller is, en nog eens duur in wegenbelasting en verzekering ook dus niet erg geliefd op de tweedehands markt.

Vragen kun je 't altijd, je hebt maar 1 gek nodig :) Er staan wel meer dure op marktplaats. Sommige erg netjes, maar nog steeds te duur.

Sbv

denk dat het een normale prijs is voor een ding waar onderhoud aan zit en met 450000 km op de teller.

Taranis

Precies, stel dat je 'm naar een garage brengt dan kun je een flinke rekening verwachten denk ik:

- 2x draagarmen = 350 euro zonder korting
- montage 3 uur = 300 euro
- uitlijnen = 80 euro
- remschijven + blokken achter = 250 euro zonder korting
- montage 1,5 uur = 150 euro
- 2 nieuwe voorbanden + montage = 300 euro
- 450.000 km beurt + dynamisch timen = 600 euro

Het zijn zo maar even ruwe schattingen en ik zal er hier en daar vast een beetje naast zitten, maar ik wil maar aangeven dat als je zelf niet handig bent en je brengt het ding naar een dealer, je zo 2 mille armer bent. Dan kan ik me voorstellen dat het aantrekkelijker kan zijn om het ding voor een weggeefprijs in te ruilen.

Sbv

denk dat je wel aardig in de richting zit kwa kosten

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2013 09:00:12
Citaat van: elianmars op 07-03-2013 08:50:42
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63137.0.html

Jeu   :o .......... Dan heb je de jouwe toch mooi voor een schijtprijsje  ;D

Idd, nogal een verschil zeg. Nou vond ik de mijne ook wel bizar goedkoop. ;D

Bijna net zo goedkoop als die van mij ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 07-03-2013 12:58:55
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2013 09:00:12
Citaat van: elianmars op 07-03-2013 08:50:42
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63137.0.html

Jeu   :o .......... Dan heb je de jouwe toch mooi voor een schijtprijsje  ;D

Idd, nogal een verschil zeg. Nou vond ik de mijne ook wel bizar goedkoop. ;D

Bijna net zo goedkoop als die van mij ;D

Jij kreeg korting, omdat-ie roze is :)