Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Old Faithful heeft sinds vandaag weer nieuwe distributie, pompriem, waterpomp, trillingdemper en krukasbout. Natuurlijk zijn ook de spanners en meelooprollen vervangen.

De trillingdemper was in dit verhaal goed voor een 20% hogere factuur, maar ik had het alwel een beetje verwacht. Het was nog de originele en was dus 15 jaar en bijna 400.000km oud.

Eerste indruk is dat de motor mooi loopt, en dat maakt de factuur alweer snel een stuk minder pijnlijk.  :D

Morgen gaan we Project 019 voorzien van nieuwe draagarmen en een werkende handrem. Het is echt ongelooflijk hoe lekker die motor en bak draaien. Controle bij Olov laat zien dat de 019 na de initiele aflevering nooit meer een Volvo dealer heeft gezien. Er is geen greintje onderhoudshistorie van die auto bekend.  :eusa_whistle: Liever de dealer?  :eusa_sick:

Old Faithful krijgt morgen een nieuwe stuurkogelarmdinges en over twee weken nieuwe draagarmen.

Voor zover de update's. Morgen meer.









Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Mooi dat je weer een tijdje vooruit kunt!

Voor nu, eet smakelijk en nog veel plezier in het Zeeuwse.

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2013 00:18:44
Citaat van: Marije op 20-03-2013 00:15:47
Mag ik je er even heel fijntjes aan herinneren dat JIJ niet in gemeenschap van goederen wilde trouwen? Je mag van mij op de blaren zitten, terwijl IK van de zomer lekker de hort op ga!  :evil:

Sorry.  :-[


N*uken?  :evil:

GENIAAL ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: Marije op 20-03-2013 00:23:47
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2013 00:18:44
Citaat van: Marije op 20-03-2013 00:15:47
Mag ik je er even heel fijntjes aan herinneren dat JIJ niet in gemeenschap van goederen wilde trouwen? Je mag van mij op de blaren zitten, terwijl IK van de zomer lekker de hort op ga!  :evil:

Sorry.  :-[


N*uken?  :evil:

Meen je geen donder van, je wilt gewoon niet alleen thuisblijven.  >:(

Ga je mond spoelen, zo kan je niet praten op het forum!  :eusa_silenced:

Ik hoop dat je nog thuis mag komen :eusa_think:.........om te n........;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jalle

Citaat van: Hiker op 20-03-2013 19:05:20
Ik hoop dat je nog thuis mag komen :eusa_think:.........om te n........;D

Haha LMFOA! Lekker bezig heren!

Hiker

Nu maar weer on topic.....

Ik vond het echt leuk om Ewout te ontmoeten. Wellicht een weekendje naar Nwegen hobbelen als het weer beter is...... 8)

Ewout heeft wel meegeholpen hoor......ik vond de kou best meevallen.......NOT





Helaas voor Ewout was de XC naar Thialf......kunstrijden met dochterlief
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

StefanCJ

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2013 00:18:44
Citaat van: Marije op 20-03-2013 00:15:47
Mag ik je er even heel fijntjes aan herinneren dat JIJ niet in gemeenschap van goederen wilde trouwen? Je mag van mij op de blaren zitten, terwijl IK van de zomer lekker de hort op ga!  :evil:

Sorry.  :-[


N*uken?  :evil:

Hahaha, geweldig!  ;D ;D ;D

Sbv

Vanmiddag even naar draagarmen gekeken en aan 1 kant was de fuse kogel bijna helemaal uit de draagarm. De andere kant(distri kant) had zeer veel speling op de bussen. Fusekogel was daar nog goed. Kortom geen overbodige luxe om ze te vervangen. Nu kan project 019 tenminste weer veilig naar Noorwegen volgende week

Marije

Citaat van: Sbv op 21-03-2013 20:03:22
Vanmiddag even naar draagarmen gekeken en aan 1 kant was de fuse kogel bijna helemaal uit de draagarm. De andere kant(distri kant) had zeer veel speling op de bussen. Fusekogel was daar nog goed. Kortom geen overbodige luxe om ze te vervangen. Nu kan project 019 tenminste weer veilig naar Noorwegen volgende week

Hartstikke fijn mannen, zou toch niet willen dat Ronald iets zou overkomen op weg hiernaartoe...

Hebben jullie het allemaal goed naar je zin?

Groetjes uit wit Noorwegen  :D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marije op 21-03-2013 20:33:33
Groetjes uit wit Noorwegen  :D

T*ring... Is het nou nog wit daarzo? Dus toch maar weer op winterbandjes naar huis... Hier is trouwens ook geen enkele vorm van voorjaar te bekennen.  :eusa_wall:


E-tje is zeer in zijn nopjes met de nieuwe distributie. Torretje loopt prachtig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Marije op 21-03-2013 20:33:33
Hartstikke fijn mannen, zou toch niet willen dat Ronald iets zou overkomen op weg hiernaartoe...

Dank je wel! :-*

Citaat van: Marije op 21-03-2013 20:33:33
Hebben jullie het allemaal goed naar je zin?

Goed naar ons zin, maar na 2 dagen keihard sleutelen is het ook wel even tijd voor wat ontspanning en leuke dingen doen, dus morgen waarschijnlijk tour du Zeelandia :)

Citaat van: Marije op 21-03-2013 20:33:33
Groetjes uit wit Noorwegen  :D

Groeten terug uit een koud maar droog Nederland :)

Marije

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-03-2013 23:09:22
Citaat van: Marije op 21-03-2013 20:33:33
Groetjes uit wit Noorwegen  :D

T*ring... Is het nou nog wit daarzo? Dus toch maar weer op winterbandjes naar huis... Hier is trouwens ook geen enkele vorm van voorjaar te bekennen.  :eusa_wall:


E-tje is zeer in zijn nopjes met de nieuwe distributie. Torretje loopt prachtig.



Goed om te horen! Hee, hoe post ik een foto eigenlijk?

Taranis


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 22-03-2013 00:19:39
hier de link naar je foto

Eerst even via Cyberduck de foto uploaden naar reinemoen.net en dan linken zoals Ronald het schrijft.
Koud kunstje. :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marije

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2013 06:54:08
Eerst even via Cyberduck de foto uploaden naar reinemoen.net en dan linken zoals Ronald het schrijft.

Via Cyberduck? Moet ik een foto in iWeb uploaden? In welke map dan?