Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts


Jorg Vseventy

#3571
Prijs voor een kratje blauwe Chimay al vernomen? Ik rijd met enige regelmaat naar Belgie voor 2 kratjes "bels bier". Meestal pak ik 4x 12 flesjes. Inmiddels heb ik wel wat voorkeuren (afhankelijk van het seizoen):
Gulden Draak
Piraat
Brigand
Afligem tripel
Kasteel bruin
Kasteel Tripel
Duvel
Chimay blond
Lucifer
La Chouff

Er is er echter 1 die NOOIT ontbreekt: Chimay blauw. Ik krijg het niet voor elkaar om deze niet te kopen...

Ik denk dat een kratje ongeveer 3 tientjes kost (tenminste dat zou ik moeten betalen).

Rochefort 10 is inderdaad ook zo'n goddelijk biertje, maar gezien de prijsstijging van 1,65 naar +2 euro per flesje, sla ik die tegenwoordig maar over...

Taranis

Een kratje zou me 27,90 ex btw kosten.

Je vergeet overigens het lekkerste bier van allemaal: Maredsous.

Ewout Schalkwijk

Na twee weken Classic rijden en ruim 3.500km ben ik nog niet uit Old Faithful te rammen. @Taranis: Je gaat er echt weer aan wennen en het doet geen pijn. ;D

Ik hoop dat de 019 een betrouwbare reisgezel voor je is. :eusa_pray:


Ewøut


P.S. Die Maredsous heb ik niet gedronken. Past er nog een flesje onder het reservewiel? :eusa_whistle: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-03-2013 11:08:51
@Taranis: Je gaat er echt weer aan wennen en het doet geen pijn. ;D

De XC staat nog precies op de plek waar je 'm zelf vrijdag geparkeerd hebt :eusa_whistle:
Alleen dat gerammel, de extra herrie en de traagheid van de 019 (vooral als ie koud is) kan ik maar slecht aan wennen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-03-2013 11:08:51
Ik hoop dat de 019 een betrouwbare reisgezel voor je is. :eusa_pray:

Ik hoop het ook. Een groot deel van mijn omgeving verklaart me voor gek dat ik met "dat foeilelijke ding", "dat oude ding", "zo'n onveilige auto" en weet ik 't wat nog meer naar Noorwegen ga rijden en er zijn zelfs al weddenschappen afgesloten dat ik ga stranden, dus de stimulans wordt alleen maar groter om het te halen :evil:
Ik was dus niet van plan 'pedal to the metal' door Duitsland te stampen maar het ding een beetje te sparen.

Overigens vertel ik iedereen die commentaar heeft dat er pas een nieuwe APK op zit dus dat het wel gewoon een goede auto moet zijn :eusa_whistle:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-03-2013 11:08:51
P.S. Die Maredsous heb ik niet gedronken. Past er nog een flesje onder het reservewiel? :eusa_whistle: ;D

Ik ga vanmiddag even naar de Appie Happie voor Marije d'r bestelling en een treinkaartje, ik zal kijken of ze Maredsous hebben. Anders drink je die volgende keer in Nederland maar :P

Sbv

Vergeet dat andere ding morgen niet op te halen

Taranis

Nou die haal ik niet op, hooguit pa :P Dat Shrek tot op de grond toe af mag branden...

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-03-2013 11:48:17
Nou die haal ik niet op, hooguit pa :P Dat Shrek tot op de grond toe af mag branden...
Dat valt te regelen met afbranden

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 28-03-2013 11:27:01
Vergeet dat andere ding morgen niet op te halen

Het prachtige bovendek met Centerspeaker?  :eusa_whistle:


Citaat van: Taranis op 28-03-2013 11:20:39
Een groot deel van mijn omgeving verklaart me voor gek dat ik met "dat foeilelijke ding", "dat oude ding", "zo'n onveilige auto" en weet ik 't wat nog meer naar Noorwegen ga rijden en er zijn zelfs al weddenschappen afgesloten dat ik ga stranden, dus de stimulans wordt alleen maar groter om het te halen :evil:

Sorry dat ik het zeg, maar dan heb jij een boel idioten om je heen zeg. Is de leeftijd een uitgangspunt voor wat een auto kan? Old Faithful is net met twee vingers in z'n neus heen en weer geblazen. Geen centje pijn. Dat die eventueel foeilelijk zou zijn, dat is smaak. Daar valt niet over te twisten. Ik vind de Classic een prachtige auto, zelfs naast m'n übergeile XC. ;D


Citaat van: Taranis op 28-03-2013 11:20:39
Ik was dus niet van plan 'pedal to the metal' door Duitsland te stampen maar het ding een beetje te sparen.

Dat heeft de 019 na de mishandelingen/stresstest van vorige week echt verdiend.

Citaat van: Taranis op 28-03-2013 11:20:39
Overigens vertel ik iedereen die commentaar heeft dat er pas een nieuwe APK op zit dus dat het wel gewoon een goede auto moet zijn :eusa_whistle:

Dat is voor de meeste 'aardwormen' onder ons steekhoudend genoeg. De APK is net zoiets als een fabrieksgarantie, er kan niets fout gaan. :eusa_sick:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

idd dat bovendek ja.

Dat de 019 minder lekker rijdt komt na jouw mishandeling volgens mij door veerpoot lager aan barrels te rijden

knoopie

Ronald wanneer ga je dat "hok" ook al weer brengen?

Een ritje waar je het overtollige roet er lekker uit kan blazen uhe....rijden

:eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: knoopie op 28-03-2013 19:00:53
Ronald wanneer ga je dat "hok" ook al weer brengen?

Een ritje waar je het overtollige roet er lekker uit kan blazen uhe....rijden

:eusa_shifty:
Komend weekend

Taranis

Overtollig roet? Dat zit er niet in hoor ;D

De 019 staat afgetankt voor de deur. Morgen even langs Dordrecht wat spullen ophalen bij Sbv, dan door naar Hirtshals. Overvaren naar Larvik en dan nog een stukje naar Ewout waar een Chimay blauw op me wacht ;D (als ik dan nog wakker ben :P )

Zolang de douane niet zo moeilijk doet als laatste keer met Bouke vind ik alles best. Even 1200 km nagelen :D

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-03-2013 21:00:57
Overtollig roet? Dat zit er niet in hoor ;D

De 019 staat afgetankt voor de deur. Morgen even langs Dordrecht wat spullen ophalen bij Sbv, dan door naar Hirtshals. Overvaren naar Larvik en dan nog een stukje naar Ewout waar een Chimay blauw op me wacht ;D (als ik dan nog wakker ben :P )

Zolang de douane niet zo moeilijk doet als laatste keer met Bouke vind ik alles best. Even 1200 km nagelen :D
Hopelijk mag je nu gewoon doorrijden. Je komt tenslotte midden in de nacht aan

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-03-2013 21:00:57
De 019 staat afgetankt voor de deur. Morgen even langs Dordrecht wat spullen ophalen bij Sbv, dan door naar Hirtshals. Overvaren naar Larvik en dan nog een stukje naar Ewout waar een Chimay blauw op me wacht ;D (als ik dan nog wakker ben :P )

Tuurlijk staat die Chimay op je te wachten en tuurlijk ben jij dan nog wakker. Je bent dan tenslotte net aan komen rijden. :eusa_whistle:

Citaat van: Sbv op 28-03-2013 21:02:24
Hopelijk mag je nu gewoon doorrijden. Je komt tenslotte midden in de nacht aan

Je hebt niks raars bij je deze keer. Geen probleem dus. :police:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein