Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Verkoop eens wat spullen, mocht het erg lonend zijn, dan komen we graag wat brengen

Ewout Schalkwijk

#3676
Tegenover het demonteren uit de 019 moet ook wat monteren in Old Faithful staan, anders krijg je zo'n stapel onderdelen 'op de plank'. ;D

Vandaag dus maar besloten om de SC900 met randartikelen in te bouwen.

Ruimte maken voor de versterker kabels en de Dolby processor.


Het voorbereide, nog maagdelijke, tapijt openen voor de bouten van de versterker.


Versterker gemonteerd.


Dashboard opgeleukt met centerspeaker en mooier gevuld met de SC900 radio. Ook een grotere beugel voor de iPhone gemonteerd.


Close-up bij daglicht.


In het donker.



Zo zag het er drie jaar geleden uit.


De 019 is zojuist weer wat goedkoper geworden.


Eindelijk de zomerwielen erop, de wegen zijn zeer goed begaanbaar dus dat zou geen probleem moeten zijn.


De auto was twee dagen geleden nog gewassen, maar met al het smeltende ijs en sneeuw is de gravelweg nu een modderpad geworden. Nog even wachten op een schone foto dus.
De aluminium elementen worden niet overgezet, ik vind ze niet mooi genoeg. :-[

De uitgesplitste kabels van de verwarmbare stoel wordt nog spannend, want ik heb de kabels netjes uit de connectors verwijderd terwijl er geen dashboard meer was. Een blik onder het dashboard van Old Faithful leert mij dat het wat krap wordt. Toch ga ik het proberen. ;D



De witte, rode en gele connector krijgen er een draadje bij. Maar niet nu. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-04-2013 22:20:28
De witte, rode en gele connector krijgen er een draadje bij. Maar niet nu. :eusa_whistle:

;D

Succes met het prutsen...

Hoe bevalt het geluid van de SC-900 je? Merk je veel verschil?

Sbv

eigenlijk kan de OF best nog wel een stukje omlaag als ik de auto zo zie op de Comets  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 08-04-2013 08:25:39
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-04-2013 22:20:28
De witte, rode en gele connector krijgen er een draadje bij. Maar niet nu. :eusa_whistle:

;D

Succes met het prutsen...

Hoe bevalt het geluid van de SC-900 je? Merk je veel verschil?

Het geluid is heel mooi, maar net als in de XC is het erg belangrijk dat de oorspronkelijke kwaliteit van de nummers toch wel minimaal 256kbps AAC zijn. 320kbps klinkt echt super goed. CD1: Adele. blijft een pracht CD. ;D

Het geeft zoveel voldoening om die V70 verder 'mooi' te maken. Het blijft een heerlijke auto. Gisterenavond heb ik de verzekeringen aangepast en nu mag de XC nog maar 25.000km per jaar rijden en Old Faithful staat nu op onbeperkt aantal kilometers. Een extra stok achter de deur die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Ik heb al bijna 4 weken niet meer in de XC gereden.

De bedoeling is simpel. OF rijdt zuiniger, is goedkoper in de verzekering en ik spaar de XC een beetje. Bedoeling is om half jaarlijks te wisselen van 'daily ride'.

Old Faithful heeft dit jaar alleen al ruim meer dan 2.200 euro aan onderhoud gekost, dus dat moet ik een beetje 'terugrijden' met m'n kilometers. ::)


Citaat van: Sbv op 08-04-2013 08:31:30
eigenlijk kan de OF best nog wel een stukje omlaag als ik de auto zo zie op de Comets  ;D

Ja, doei. Ik heb net nieuwe, dure, dieselveren gekocht. Daar ga ik echt niet nu de slijptol in zetten hoor. ;D
Zelf ben ik nog altijd blij dat ik wat bodemvrijheid heb. Is soms echt handig.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM


maruska

bodemvrijheid is idd handig, dat weet je van mijn auto, en Kornelis weet het van die van hem.. hahahaa
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Ik ging ook met de uitlaat over de grond aldaar ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 18:38:45
Ik ging ook met de uitlaat over de grond aldaar ;D

............................. nee, ik zeg het niet ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 08-04-2013 19:18:59
Citaat van: elianmars op 08-04-2013 18:38:45
Ik ging ook met de uitlaat over de grond aldaar ;D

............................. nee, ik zeg het niet ;D

Maar je denkt het wel, hè!  >:(  :eusa_snooty:










;D ;D ;)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Marije

Maar die uitlaat hing toch al scheef voordat je er hiermee over de grond schraapte? :angel: :eusa_sick:
















;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marije op 08-04-2013 20:01:38
Maar die uitlaat hing toch al scheef voordat je er hiermee over de grond schraapte? :angel: :eusa_sick:
















;D


Uuuuhhhh, dat was 'ik' die reageerde, maar Marije was ingelogd. Waar haalt ze dan ook het lef vandaan om ingelogd te zijn. :eusa_wall:


;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-04-2013 20:11:57
Citaat van: Marije op 08-04-2013 20:01:38
Maar die uitlaat hing toch al scheef voordat je er hiermee over de grond schraapte? :angel: :eusa_sick:
















;D


Uuuuhhhh, dat was 'ik' die reageerde, maar Marije was ingelogd. Waar haalt ze dan ook het lef vandaan om ingelogd te zijn. :eusa_wall:


;D

Ewøut

Ik wilde al zeggen, gaat Marije zich er ook al mee bemoeien?  ;D

Wb de scheve uitlaat: da's de schuld van dat hobbelpad bij jullie!  :eusa_snooty:

Taranis

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 20:14:39
Wb de scheve uitlaat: da's de schuld van dat hobbelpad bij jullie!  :eusa_snooty:

Nee hoor, met een normale auto heb je nergens last van.







:-*