Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

wiffie

het alarm ledlampje word geactiveerd bij de dealer als je het alarm laat activeren,daar gaat hij aan de kast en word alles ingesteld op chassisnummer,jouw gegevens bla bla bla enz, het ledlampje zit er standaard al in. :police:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: wiffie op 10-04-2013 23:57:04
het alarm ledlampje word geactiveerd bij de dealer als je het alarm laat activeren,daar gaat hij aan de kast en word alles ingesteld op chassisnummer,jouw gegevens bla bla bla enz, het ledlampje zit er standaard al in. :police:

Volgens mij geldt dat voor de 'N'. Kan me niet herinneren dat bij de Classics dingen op chassisnummer worden gekoppeld. Ik kan me natuurlijk vergissen. :angel:



Vieze knopjes schoonmaken.

De diverse knopjes in een Classic hebben de neiging om over de jaren wat viezig en plakkerig te worden. Aangezien ik met dat soort dingen tegen 'smetvrees' aanhang, meende ik wat te moeten experimenteren met de oude knopjes van de 019.

Sbv noemde die met recht 'afgekloven'. Gatverdamme wat zien die er goor uit. Het lijkt in niets hoe de knopjes er in Old Faithful uitzien. Wel zijn ze wat kleverig in beide auto's. De coating die erop zit heeft waarschijnlijk ooit het gevoel van 'luxe' moeten oproepen, maar blijkt niet bestand tegen de 'tand des tijds'.

Bleeehhh, let op: deze komen niet uit Old Faithful. :angel:


Na een rondje in de vaatwasser. De coating is geheel verdwenen en de knopjes zien er weer redelijk fris en fruitig uit. Wel zitten er een soort glittertjes in nu. Wellicht was het vaatwasserspul te agressief.



Alleen niet alles kan goed tegen de vaatwasser. Volgende keer alleen de knopjes dus.


De knopjes van alle ramen, ECC en spiegelverstelling hebben hier 'last van.

Eerst nog wat verder onderzoeken of er minder agressieve middeltjes zijn om de coating te verwijderen. Wie al ervaring heeft mag het roepen.

Wasbenzine, rød sprit (spiritus) enzo vallen al af. Thinner lijkt me heel gevaarlijk. :eusa_think:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Dat ziet er een stuk frisser uit! Moet ik ook maar eens proberen (wellicht met een iets minder agressief middel wat hier hopelijk aangeraden gaat worden ;D ) Die van mij zien er ook niet uit.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342


hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ewout Schalkwijk

Remmenreiniger: NoGo
Dasty: NoGo
garagezeep: gaat maar beschadigd verflaag

bakje heet water met afwasmachinepoeder: redelijk resultaat. De 'rubber' laag wordt wat zachter en is dan redelijk met een visbeentje weg te krabbelen. Eigenlijk hoef je alleen maar de contactvlakken te reinigen. De plaatsen waar je vingers normaal niet komen, daar is de laag ook nog goed.

Gelukkig zag de knoppenwinkel aan de bestuurderskant er een stuk gezonder uit. Eens kijken wat ik kan bereiken.


Binnen fröbelen omdat het buiten sneeuwt :eusa_wall:


Resultaat met garagezeep en nagelborstel. De grove zeep heeft de verflaag beschadigd.


laten weken in de afwasmachinepoeier opgelost in heet water


Resultaat na weken en krabbelen met visbeen. Krabbelen is minutenwerk. Resultaat is behoorlijk goed.


Ik ga nog even verder fröbelen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Is het eigenlijk vuil, of een coating die los laat ?

Ewout Schalkwijk

De coating die in de loop van de jaren oplost door de zuren in je huid. Een probleem wat volgens Google ook veel bij Mercedes voorkomt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ries van de Zilverschuit

Ik heb het een en ander nieuw besteld, maar ik krijg het idee dat ze die coating tegenwoordig achterwege laten. Zal nog eens goed kijken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

viking_in_shorts

Goh - jij ook sneeuw vandaag ?!

Je bent wel met dingen bezig die mij ook erg interesseren: de stoelen (=zittingen) en de knopjes. Zit dus steeds met spanning op updates te wachten. Bedankt!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 11-04-2013 21:11:44
Goh - jij ook sneeuw vandaag ?!

Je bent wel met dingen bezig die mij ook erg interesseren: de stoelen (=zittingen) en de knopjes. Zit dus steeds met spanning op updates te wachten. Bedankt!

:eusa_clap: Mooi, zit ik in ieder geval niet voor niets te puzzelen.;D

Ik pas de verschillende klusjes aan aan het weer en de verbouwing. Beelden van de verbouwing tot nu toe: http://www.reinemoen.net/dash/Weblog/Artikelen/2013/4/7_Werk_in_uitvoering_deel_III.html

Stoelenproject gaat verder zodra ik de spanningskabel naar m'n zin in de kabelboom heb gekregen. Zitting is mooi geworden. De leuninghoes moet ik strippen van de stoel van Old Faithful zelf, dus als ik daaraan begin moet ik alles in een keer af kunnen krijgen. Knopjes is nu voor dit køtweer het beste om te doen.

Stuur staat ook hoog op de lijst. Ik word strontziek van dat vieze plakding.  :eusa_wall:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-04-2013 20:49:31
De coating die in de loop van de jaren oplost door de zuren in je huid. Een probleem wat volgens Google ook veel bij Mercedes voorkomt.

Je moet ook je handen wassen na het pissen  :eusa_sick:

Bouke

Best mooi geworden Ewout :eusa_clap: moet ik ook maar is doen,die van mij plakken ook en das best smerig :eusa_sick:

The Demon

Citaat van: elianmars op 11-04-2013 21:36:50
Je moet ook je handen wassen na het pissen  :eusa_sick:
Ik heb geleerd niet over mijn handen te zeiken  ;D

Groet,
The Demon.