Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Binnenwerk schoongemaakt


Alles 'likbaar' schoon ;D Helaas knopje 'Auto' niet meer mooi. Gelukkig was dit maar proefje.


Spiegelverstelling was net zo ranzig als de eerste foto. Nu weer brandschoon, en nu niet meer kleverig.



Genoeg voor vanavond.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Met welk middel/welke middelen heb je uiteindelijk het beste resultaat behaald?

Ziet er echt netjes uit!! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv


Ewout Schalkwijk

Voorweken in afwasmachinepoeder opgelost in heet water. Het bruist en het water wordt bruin / zwart. Daarna met een kunststof krabbertje (visbeen) beetje krabbelen. Het rubbelt er dan redelijk makkelijk af.

Wondermiddeltjes bestaan niet. Al helemaal geen aceton e.d. gebruiken.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Biotex of soda zijn nauwelijks agressief en daardoor wellicht goed bruikbaar.
Maar je hebt al mooi resultaat gehaald.

Ewout Schalkwijk

Vandaag even snel Old Faithful afgespoeld en zag dat er toch wel een aantal aandachtspuntjes zijn. Vooral in de linksachter wielkast gaat het nu hard. Ik herinner me dat Ronald daar vorig jaar al een opmerking over maakte, maar ik weet niets van roest bestrijding. Ik zal morgen eens informeren wat ik erop kan kwasten. Als een van jullie een eenvoudige tip heeft...

Ik meende trouwens eens te hebben gelezen dat de Classics al verzinkt plaatwerk hadden. Is dit toch niet waar dan?

Wielkast achter.


Achterklep. Het lijkt of de bumper wat scheef zit.


Dak.


Ik zag dat de 019 in beide ruiten antennedraadjes heeft zitten, 'diversity antenne' dus. Is het ingewikkeld om zo'n ruit over te zetten? Lossnijden met een draad en dan met Tec7 weer inlijmen in de 019?
Blijft natuurlijk de vraag of de radio ontvangst dusdanig verbetert dat het ook het werk waard is. Feit is dat we in ons 'dal' altijd gezeik hebben met radio ontvangst. Het FM net wordt hier over 4 jaar al afgesloten.

Antennedraadjes van de 'Diversity antenne'


Geprobeerd om de bank los te halen, maar rechtsachter krijg ik het clipje niet verwijderd, wel een stuk omhoog maar dan zit die vast. Links heb ik de clip wel kunnen verwijderen, maar krijg ik de (korte) leuning er nog steeds niet uit. Ik heb er al best wat over gelezen, maar ik snap er geen bal van. Dit heb ik dus voor nu maar even opgegeven.


De klusplaats. Langzaam aan wordt het erf weer groter en groter. Wel is nu het grijs rot weer dus is het niet zo leuk klussen. Ik had gehoopt de banken over te zetten incl. hondenrek. Niet gelukt vandaag. 


Helaas niks meer waard, maar anders was 9,5 gulden toch leuk geweest.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Weet niet of dat te koop is in Noorwegen, maar Owatrol werkt perfect tegen roest. Roest schuren, Owatrol erop, uit laten harden, verf erover en het gaat nooit meer roesten ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 14-04-2013 16:46:14
Weet niet of dat te koop is in Noorwegen, maar Owatrol werkt perfect tegen roest. Roest schuren, Owatrol erop, uit laten harden, verf erover en het gaat nooit meer roesten ;)

Bij Google al meteen eerste Noorse resultaat. Is ook een echt 'bootjes-land'. Kan je dat dan 'penselen' of is het daar te dik voor?

Schuren kan. Ik heb van alles gekocht recent. Tot grid 1000 aan toe. Kun je dan dan naderhand strak over heen schilderen of kan ik het zo laten totdat de zomermeet komt? Is het een dichte laag dus?

Ewøut

PS, zat net je blog te lezen. Had ik nog nooit gezien. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Novorox is ook zo'n middeltje: Kun je wel kwasten.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2013 16:37:40
Vandaag even snel Old Faithful afgespoeld en zag dat er toch wel een aantal aandachtspuntjes zijn. Vooral in de linksachter wielkast gaat het nu hard. Ik herinner me dat Ronald daar vorig jaar al een opmerking over maakte, maar ik weet niets van roest bestrijding. Ik zal morgen eens informeren wat ik erop kan kwasten. Als een van jullie een eenvoudige tip heeft...

Klopt, toen al gezien maar het gaat nu wel hard ja.

Qua tip: Novorox inderdaad. Bijna 10 jaar terug een tractorcabine mee gedaan en die roest nog niet, alleen niet te voorzichtig zijn met het gebied wat je kaal maakt. Onder de lak is de roest namelijk al een stuk verder gelopen.

De 019 biedt wel een beetje een trieste aanblik zo...

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2013 17:10:46
Citaat van: The Volvoboy op 14-04-2013 16:46:14
Weet niet of dat te koop is in Noorwegen, maar Owatrol werkt perfect tegen roest. Roest schuren, Owatrol erop, uit laten harden, verf erover en het gaat nooit meer roesten ;)

Bij Google al meteen eerste Noorse resultaat. Is ook een echt 'bootjes-land'. Kan je dat dan 'penselen' of is het daar te dik voor?

Schuren kan. Ik heb van alles gekocht recent. Tot grid 1000 aan toe. Kun je dan dan naderhand strak over heen schilderen of kan ik het zo laten totdat de zomermeet komt? Is het een dichte laag dus?

Ewøut

Owatrol inderdaad gewoon dun aanbrengen met een kwastje. Vormt de resterende roest om tot een keiharde laag, die echt nooit meer gaat roesten. Je kunt het zo laten, je kunt er ook overheen schilderen ;) (denk dat dat laatste wel zo mooi is ;D )

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2013 17:10:46
PS, zat net je blog te lezen. Had ik nog nooit gezien. ;D

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Beetje sleutelen en onderdelen verzamelen.

Vandaag een uurtje in het zonnetje kunnen schroeven. Toch weer wat waardevolle delen voor Old Faithful kunnen scoren. Toen ik eerder een nieuwe lampunit moest monteren draaide er een bout van het lamphuis dol. Die heb ik moeten 'dremelen' en heb daarmee het frame van de lampen beschadigd. De rechterkoplamp zat sindsdien met twee bouten vast ipv drie. Nu heb ik weer een prima frame.

Lampen, frame, bumper. Alles gaat eruit.


Een nagenoeg nieuwe airco compressor.


Magneetkoppeling zoals ik hem graag zie. :D


Ook de radiator ziet er niet verkeerd uit.


Marije vond het nodig om 'mister Remmenreiniger' himself in actie te fotograferen.


De laatste onderhoudsbeurt/olieverversing is heel lang geleden uitgevoerd. Aan de ene kant wel investeren in compressor, vermoedelijk ook automatische bak enzo, maar geen oliebeurtjes meer doen.


Typische Volvo kwaaltjes. Slechte contacten.


Deze slaat alles, toch startte de 019 prima (als ik achter het stuur zat). :angel:


Ik hoop dat dit de goede Owatrol is. Het schijnt zeer diep door te dringen en sluit alles hermetisch af.


Vandaag weer heerlijk met Old Faithful 260km gecruisd. Brandstoflampje ging bij 1003 gereden kilometers branden. Da's niet slecht lijkt mij zo. Ik kom dus zo'n 200 à 250 kilometer verder op een tank met de V70. Ik blijf nog even een poosje doorrijden, Heerlijk spaarpotje.

Helaas hoor ik nu net van Marije dat de XC helemaal niet meer op slot en van slot wil met de afstandsbediening. Van de winter heeft de passagiersdeur al een paar keer geweigerd van slot te gaan en laatst zag ik in Vida dat er een signaal 'hoog' bleef staan op de linkerachterdeur.


Ewøut

Nu wil het geval dat op de plaatselijke sloop recent een XC70 MY'06 is binnengebracht met frontale schade. Morgen maar eens even informeren... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Staat antiroest op dus moet goed zijn lijkt me ;) bus die ik hier heb is wat anders maar das al een oudje.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

#3748
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2013 23:25:26
De laatste onderhoudsbeurt/olieverversing is heel lang geleden uitgevoerd. Aan de ene kant wel investeren in compressor, vermoedelijk ook automatische bak enzo, maar geen oliebeurtjes meer doen.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/demontage019/IMG_7006.jpg

Dat viel mij ook op. Het olielampje bleef ook erg lang branden na de start en toen ik de peilstok eruit trok, had ik al het idee dat de laatste verversing even geleden was. Het oliefilter is ook niet erg piep meer ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2013 23:25:26
Deze slaat alles, toch startte de 019 prima (als ik achter het stuur zat). :angel:
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/demontage019/IMG_7004.jpg

:o
Waar zat die? Verklaart wel dat de startmotor soms wel erg traag rond ging ondanks een vrij frisse accu.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2013 23:25:26
Nu wil het geval dat op de plaatselijke sloop recent een XC70 MY'06 is binnengebracht met frontale schade. Morgen maar eens even informeren... :eusa_whistle:

Zou je eens willen kijken welk onderdeelnummer het diff heeft? En of het niet lekt?

Mocht het met de sloten niets worden, dan kan ik eventueel zorgen dat die ergens in de buurt liggen als Marije naar NL komt.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 16-04-2013 06:21:31
:o
Waar zat die? Verklaart wel dat de startmotor soms wel erg traag rond ging ondanks een vrij frisse accu.

Achter de linkerkoplamp voor de accu. Die andere heb ik nog niet bekeken.


Citaat van: Taranis op 16-04-2013 06:21:31
Zou je eens willen kijken welk onderdeelnummer het diff heeft? En of het niet lekt?
Zie mail: Origineel onderdeelnummer:P6510002200


Citaat van: Taranis op 16-04-2013 06:21:31

Mocht het met de sloten niets worden, dan kan ik eventueel zorgen dat die ergens in de buurt liggen als Marije naar NL komt.

Thanx, maar ik heb ze al. ;D Nu maar hopen dat dat het probleem oplost.






Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein