Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Gewoon opbokken en op 60-70 km/h op de cruise zetten (en zorgen dat ie niet van de bokken af kan donderen). Hoor je dan voor niets, dan zit het dus achter.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 20-04-2013 10:28:20
Gewoon opbokken en op 60-70 km/h op de cruise zetten (en zorgen dat ie niet van de bokken af kan donderen). Hoor je dan voor niets, dan zit het dus achter.

Goed idee, ga ik wellicht dit weekend wel even doen. Da's weer het voordeel van 2WD.  :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Gaat met je XC volgens mij ook als je de zekering van je AOC eruit trekt.

KIM

Er zit geen TRACS op?
Je gaat ABS/TRACS wel over de rooie helpen namelijk.

ABS gaat in storing, maar TRACS zal in eerste instantie willen gaan ingrijpen.
Naderhand heb je een ABS storing, maar die zal met even rijden wel weer verdwijnen.

Ewout Schalkwijk

Voorbereiding elektrische stoelverstelling.

Vandaag was het prachtig weer en ik had zin om de kabeltjes voor de stoelverstelling in de kabelboom te integreren. Stoel eruit, goten open, kabeltjes erin en gaan...
Tegelijkertijd ook nog de dikke kabel van de verwarming beter routeren en de kabels achter de radio iets beter leggen zodat het minder krap is achter de radio.
Het is de bedoeling dat de kabels volledig op de originele manier in de auto wordt opgenomen. Dat aftakken op andere kabels, daar heb ik het niet zo op.


Kabel onder de stoel in de 'boom' opgenomen.


In het witte blok bovenaan komen ze erbij. Op de foto lijkt het helemaal niet lastig om erbij te komen. :eusa_whistle:


Walrus op z'n rug.


Gaat eigenlijk heel prima als er geen stoel in de weg staat. Die stoel is er binnen 3 minuten uit, dus waarom zou je moeilijk doen?



Kabeltje in positie twee bijprikken.


Gelijk maar eens een beetje stofzuigen, kon geen kwaad.


En de stoel even voor test ingebouwd. Hij doet het...


Klusplek in het zonnetje.



Helaas functioneert de stoel niet helemaal zoals het hoort, want toen ik Marije liet proefzitten wilde ze de stoel omhoog doen en toen bleek dat de voorkant van de zitting wel omhoog komt maar de achterkant niet. Je hoort ook geen gezoem. Ik hoop dat dat alleen maar in het schakelaartje zit.

Tevens moet ik de leren bekleding ook nog overzetten, maar het viel Marije (alweer) op dat de handmatige stoel een extra knop aan de linkerkant heeft voor de rugleuning. Die heeft de elektrische niet. Dat wordt dus niet mooi met een gat in de linkerzijkant.. :eusa_wall:


Wat te doen? Ik denk maar gaan zoeken voor elektrisch verstelbare stoelen zonder leerschade. Wie weet nog wat te staan?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

waarom niet van 2 stoelen 1 maken. Alles van de handbediende stoel overbouwen op electrisch verstelbare onderstel.
Raar dat er geen lendensteun op de electrisch bedienbare stoel zit

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 20-04-2013 20:53:16
waarom niet van 2 stoelen 1 maken. Alles van de handbediende stoel overbouwen op electrisch verstelbare onderstel.
Raar dat er geen lendensteun op de electrisch bedienbare stoel zit

Lendensteun zit er wel op. Die zit aan de rechterkant.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-04-2013 20:42:40
Tevens moet ik de leren bekleding ook nog overzetten, maar het viel Marije (alweer) op dat de handmatige stoel een extra knop aan de linkerkant heeft voor de rugleuning. Die heeft de elektrische niet. Dat wordt dus niet mooi met een gat in de linkerzijkant.. :eusa_wall:

Die linkerkant zorgt dat de rugleuning naar voren of naar achteren gaat.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

rugleuning voor en achter zit op bedieningspaneel, tenzij dat niet werkt, dan is de kabel te lang.

Met de electrische bediening doe je alle posities behalve lenden steun

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 20-04-2013 22:24:00
rugleuning voor en achter zit op bedieningspaneel, tenzij dat niet werkt, dan is de kabel te lang.

Met de electrische bediening doe je alle posities behalve lenden steun

Jij hebt het over een weigerachtige rugleuning. Ik over een zitting die aan de achterkant niet omhoogkomt. Voor wel, dus wel achterover kantelt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Zowel voor kant als achterkant kan je met bedieningspaneel omhoog of omlaag zetten. Waarschijnlijk dat er dan of een schakelaar defect is, of er zit wat in een motortje

Taranis


Ewout Schalkwijk

#3791
019 Interieur is gestript, begin gemaakt met plaatwerk e.d.

Heerlijk weer en niemand thuis behalve Mac en ik. Na drie eerdere vruchteloze pogingen om de banken eruit te krijgen, nu toch maar besloten om de koevoet erbij te halen. Mijn verbazing was groot dat ik eigenlijk maar naar de koevoet hoefde te kijken om de bank eruit te wippen. De kracht van de hefboom. :eusa_whistle:

Kabelboom netjes losgepeuterd en apart gelegd. Alle interessante zaken uit de achterklep verwijderd en tenslotte ook de hemelbekleding. Daarna doorgegaan met de spatborden, modderkuipen en achterbumper. Voorschijven en klauwen, die er echt perfect uit zien, verwijderd en apart gelegd. Achterschokbrekers eruit gehaald.

Als laatste de 019 definitief ge-euthanaseerd door de accu af te koppelen. Op dit moment zou het een mooie stunt zijn om de auto weer helemaal op te bouwen en de motor weer te starten. ;D

Alle interieurdelen zijn van hun originele plek verwijderd.


Achterbumper weg en de bekende half verotte achterbumper beugels.


Die automaatbak is echt nieuw. Nou maar hopen dat ik hem kan verkopen.


Ik zette een beetje kracht op de moer van de beugel van het eindstuk op de uitlaat. :eusa_whistle:


Ohja, de XC is ook niet fout-vrij. :eusa_shifty: ik vond van de week al dat de rechtermistlamp was nat van binnen was... Dat krijg je als je 'anderen' in je auto laat rijden. :eusa_whistle:


Bijna alle sneeuw is nu weg gedooid.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

#3792
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-04-2013 19:19:18
Die automaatbak is echt nieuw. Nou maar hopen dat ik hem kan verkopen.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_7066.jpg

We zeiden het toch :P
Wil je 'm niet meer bewaren voor de V70 trouwens?

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-04-2013 19:19:18
Ik zette een beetje kracht op de moer van de beugel van het eindstuk op de uitlaat. :eusa_whistle:
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_7069.jpg

Het was Sander en mij al opgevallen dat vrijwel alles aan de onderzijde achter de achteras flink toegetakeld was door roest ja ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-04-2013 19:19:18
Ohja, de XC is ook niet fout-vrij. :eusa_shifty: ik vond van de week al dat de rechtermistlamp was nat van binnen was... Dat krijg je als je 'anderen' in je auto laat rijden. :eusa_whistle:
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_7062.jpg

Dat moet toch wel haast een montagefoutje zijn? :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Ja, montage fout. Of eigenlijk: beetje krokant plastic van het lamphuis. Binnenkort maar eens vernieuwen. Het stoorde me toch al mateloos dat het ene mistlicht er veel beter uitzag dan het andere.  :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

;D

En jij verklaart mij voor gek dat ik precies hetzelfde ook niet kan hebben? Jaaaaaaaaja :P

Ik dacht iets van 130 euro zonder korting...