Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

#3810
Trouwens - even een stukje info waar je niet op zit te wachten: volgens mij zie ik een randje van ca 2 - 5 cm rond het bad. Of zit het bad tegen de muur aan? (als Optie B: vergeet wat ik hieronder schrijf)

Wij hebben namelijk ook zo'n randje (ietsjes breder aan de lange zijde) en dat is een ramp :evil: je krijgt het water er niet weg namelijk. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Als (nog) niet -> je kan in de kit snijden die tussen het bad en dat reepje tegels zit waardoor het water onder het bad terecht komt. Ik neem aan dat je daaronder genoeg val hebt zodat het vanzelf het puntje gaat vinden ..

<edit: typefout>

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 24-04-2013 12:36:50
Trouwens - even een stukje info waar je niet op zit te wachten: volgens mij zie ik een randje van ca 2 - 5 cm rond het bad. Of zit het bad tegen de muur aan? (als Optie B: vergeet wat ik hieronder schrijf)

Wij hebben namelijk ook zo'n randje (ietsjes breder aan de lange zijde) en dat is een ramp :evil: je krijgt het water er niet weg namelijk. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Als (nog) niet -> je kan in de kit snijden die tussen het bad en dat reepje tegels zit waardoor het water onder het bad terecht komt. Ik neem aan dat je daaronder gevoel val hebt zodat het vanzelf het puntje gaat vinden ..

Geen nood, bad ligt strak tegen de muur aan. Natuurlijk wel met een dun kitrandje (paar mm). Ben nu net thuis en de temperatuur ligt nu bijna op 20 graden. Heerlijk.  :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Mooie badkamer hoor daar zijn jullie vast heel erg mee in jullie nopjes :)

Ewout Schalkwijk

De eerste advertentie voor de verkoop van onderdelen voor Project 019 staat op Finn.no, zeg maar de Noorse Marktplaats. Heel spannend of ik de delen ook daadwerkelijk verkocht krijg. Eerste telefoontje was al binnen van iemand die 100 euro bood voor de vier wintervelgen met banden. Ik vond dat toch wel iets te weinig. Ik hoop dat het niet zo blijft gaan, want dan ben ik er snel klaar mee.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=41213926

Tegelijkertijd heb ik op Marktplaats een 'dik' stuur van, als het goed is, een '99 V70. Het stuur wordt naar Bouke verstuurd die zich erop stort om het weer helemaal op te knappen. Over twee en een halve maand komt het stuur deze kant op. Stuur met airbag op marktplaats: 35 euro, hier doet dat al snel zo'n 1000 kronen. (c.a. 130 euro).


:eusa_pray: Ik hoop dat het lukt om wat onderdelen kwijt te raken. De totale auto moet mij minimaal 11.500 kronen opbrengen om quite te spelen. Eigenlijk is dat ook niet waar, want dan moet ik voor mezelf eerst een prijs hangen aan het audiosysteem en de Comets die ik tenslotte zelf heb gehouden.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Is het niet handiger om de motor en de bak los aan te bieden? Ik weet niet of je in Noorwegen ook zoiets hebt als onderdelenlijn.nl? Het kost je wel even om alle onderdeelnummers op te zoeken, maar het werkt in NL vrij goed.

Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

The Volvoboy

Gaat Old Faithful niet meer op winterbanden aankomende winter dan? :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar de comets gaan toch niet weg??

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 26-04-2013 09:00:47
Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar de comets gaan toch niet weg??

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-04-2013 23:47:41
De totale auto moet mij minimaal 11.500 kronen opbrengen om quite te spelen. Eigenlijk is dat ook niet waar, want dan moet ik voor mezelf eerst een prijs hangen aan het audiosysteem en de Comets die ik tenslotte zelf heb gehouden.

Ewøut

:)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 26-04-2013 08:54:19
Gaat Old Faithful niet meer op winterbanden aankomende winter dan? :eusa_think:

Ik heb ook nog een set Columba's liggen, wellicht daar voor de winter nieuwe (Nokian) winterbanden op leggen. Dan heb ik 17 en 16" ipv 17 en 15". Ik ben er nog niet over uit. Zoals zoveel dingen eigenlijk. ::)

Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Is het niet handiger om de motor en de bak los aan te bieden? Ik weet niet of je in Noorwegen ook zoiets hebt als onderdelenlijn.nl? Het kost je wel even om alle onderdeelnummers op te zoeken, maar het werkt in NL vrij goed.

Geen idee of men hier dat soort dingen particulier inkoopt. Ik zal eens rondkijken. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik op m'n gemak dat blok uit elkaar zou peuteren als studieobject. Het enige waar het me aan ontbreekt is tijd, aan de andere kant: het blok kost me nu geen geld als het daar ligt. Ik leg het blok van de winter in de nieuwe badkamer, en dan iedere keer als ik op de pot zit schroef ik er een deeltje eraf. Lekker warm... :eusa_dance:


Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

Ach, dan ben ik er al bijna. :eusa_whistle: Ook al verkoop ik niks, dan nog boeit het me niet echt. In dat geval is het gewoon een leuk, eenmalig, project geweesten is Old Faithful er beter van geworden.

In principe wil ik nu nog de volgende zakern overzetten op Old Faithful:

Dorpels
linker voordeur
rechter voordeur
achterbank
frame voor koplampen
voorbumper
achterbumper

Op reserve houden:

voorschijven en klauwen
airco compressor



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Oooooh als je Columba's hebt is de keus snel gemaakt natuurlijk ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 26-04-2013 09:06:08
Citaat van: viking_in_shorts op 26-04-2013 09:00:47
Citaat van: Taranis op 26-04-2013 06:41:47
Succes met de verkoop in elk geval :) Comets 400 euro, audiosysteem 175, hondenrek 50 euro, stoel 100 euro. De rest moet wel lukken toch?

Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar de comets gaan toch niet weg??

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-04-2013 23:47:41
De totale auto moet mij minimaal 11.500 kronen opbrengen om quite te spelen. Eigenlijk is dat ook niet waar, want dan moet ik voor mezelf eerst een prijs hangen aan het audiosysteem en de Comets die ik tenslotte zelf heb gehouden.

Ewøut

:)

:eusa_wall: jammer :evil:

Ewout Schalkwijk

M'n meissie is een weekje weg. :'( :'(


Ze gaat wel een mini-meet doen en wat neemt wat kleine speeltjes voor me mee. ;D Wellicht kom ik er deze week aan toe om twee sloten in de XC te vervangen. De helft van de keren gaan de deuren niet meer met de afstandsbediening op slot.

Tevens krijg ik best wel wat aanvragen voor onderdelen, maar nog niks concreets verkocht. Een man wil de beugel waar de stuurpomp, dynamo en AC compressor aan hangt. Zal wel een boel sleutelen worden om hem vrij te krijgen. Ik heb wel eens gelezen dat een dynamo wisselen vele uren werk is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

blok uit de auto en in de garage dan kan je er wel makkelijk bij. Kan je tevens bak los verkopen eventueel. Het is even de vraag wat je voor beugel kan krijgen, als het een paar NOK's zijn dan lekker nog even laten zitten

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 26-04-2013 20:59:02
blok uit de auto en in de garage dan kan je er wel makkelijk bij. Kan je tevens bak los verkopen eventueel. Het is even de vraag wat je voor beugel kan krijgen, als het een paar NOK's zijn dan lekker nog even laten zitten

350NOK. Ik had geen idee van de prijs. Blok eruithalen klinkt makkelijk, misschien moet ik maar eens een stukje chassisbalk gaan weg slijpen.

Of ik moet weten hoe ik het blok los kan maken en dan met de tractor van Jan het blok eruit tillen. Morgen maar eens een beetje bekijken...

De speledingetjes die Marije al in bezit heeft:

Koppeling voor m'n iPhone aan de SC900


Teller ringen.



Marije lekker aan de wijn in Amsterdam, ik zo lekker aan de sushi, gewoon lekker thuis op de bank. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R