Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Zo zeg! Dat ziet er gelijk een stuk frisser uit! 8)

elianmars


KIM

Het wordt echt een mooie auto zo hoor...

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Oh, ik zie nu pas dat de R bumper er ook onder hangt  :eusa_doh:  ;D

Bouke

Mooi man , gaaf zo met die heldere ogen👍👍👍👍👍

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Ewout Schalkwijk

Vandaag gelijk een proefritje naar Parijs gemaakt. Wat een ongelooflijk verschil maakt die nieuwe koppeling, echt niet normaal. De pedaalgang gaat bijna Japans licht, de motor bokt niet meer bij de 1000rpm, en het pedaal ontkoppelt weer onderin. Ik ben er blij mee.
Accu laadt weer goed op ende koplampen geven een mooi lichtbeeld in het donker.

Het schudden was toch weer aanwezig  tijdens het ontkoppelde uitrijden in de file op de Périférique. Helaas lag dat dus niet aan de koppeling. Het werd erger naarmate het warmer werd. Plotseling bedacht ik me dat ik de airco eens uit kon zetten. Meteen was het schudden weg. Airco aan, schudden weer terug. De laatste weken begint het lager ook meer en meer lawaai te maken. De nieuwe pomp ligt al klaar en zal ergens na m'n vakantie gemonteerd worden. Blij dat dit dus ook gevonden is.

150km/h met temperturen tussen de 29 en 31 graden deden Old Faithful gelukkig helemaal niks.  :eusa_clap: ik word met de dag meer verliefd op m'n autootje... :-[

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

knoopie

Kijk dat krijgt teminste sm..l ziet er keurig uit.....
een R houd je ook redelijk goed bij met een diesel (wel gechipt hoor) zeker in het begin.

Daar zal Bouke je nog wel een keer iets over vertellen.
Hij is n.m een ervaring rijker.

;)

hertogjan6

neusje ziet er strak uit! met R bumper en koplampen! wat een verschil  :eusa_clap:  :eusa_clap:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ewout Schalkwijk

#4045
Vakantie 2013 en groot onderhoud Old Faithful.

Zaterdag 5 juli was het vakantie voor ons. Omdat Claire al ruim een week eerder met Ronald was meegereden naar Nederland, reisden wij lekker met z'n drietjes naar het 'zuiden'. Prachtig weer en een mooie route. Via Zweden naar Helsingør, waar ik een bestelde regensensor voor de V70 kon ophalen. Daarna door naar Coevorden.

De reis ging ondanks de snel slechter wordende dynamo toch voorspoedig. De nacht voor vertrek had ik de accu nog eens stevig opgeladen. Na ruim 1300 kilometer in Coevorden aangekomen en was er geen enkele indicatie te bespeuren dat er problemen waren met de laadstroom. De volgende ochtend ging het starten bijna mis. De startmotor draaide heel moeizaam en de motor wilde er niet op aanslaan, toen ik net de sleutel weer los wilde laten, sloeg de motor toch nog aan. Spannend, want we moesten nog een tussenstop in Huizen maken voordat we door zouden rijden naar Goes. In Huizen aangekomen de auto maar even een uurtje aan de meegenomen lader gelegd.

Bij schoonmoeders even aan de prik om de volgende start te garanderen.



Na een warme start bij mijn schoonmoeder moest Old Faithful nog zijn laatste kilometers afleggen naar Olov in Goes. De V70 heeft zijn naam weer eer aangedaan en ons zonder haperen naar onze bestemming gebracht.

Innig afscheid van mijn autootje... ;D


Nadat we de auto hadden achtergelaten bij de garage zijn we eerst met ons drieën wat gaan drinken in het gezellige centrum van Middelburg om daarna door te rijden naar Zoutelande. Even wat over het strand gewandeld en een keer heel interessant gedaan met onze telefoons. ;D

Moeilijk om die 'schermen' met rust te laten...


Voor het eerst in lange tijd op het strand.


Vreemd, maar ik voel me goed op mijn plaats in het Zeeuwse. Nu komen mijn voorouders daar ook vandaan, dus wie weet heeft dat ermee te maken.


Lekker eten bij 'Het Verschil' in Zoutelande.



Bij Olov worden de koppeling vervangen, de R bumper en heldere koplampen gemonteerd en de nagenoeg nieuwe dynamo uit Project 019 erin geschroefd. Tevens toch maar voor nieuwe originele massakabels gekozen.

Old Faithful voor de tweede keer dit jaar op de brug bij Olov.


Terwijl er bij Olov flink gezweet werd op de klus, reden wij als een stel volleerde toeristen door het zonovergoten Zeeland. Eerst even bij Arjen een bakkie gedaan en Arjen even geholpen met letterlijk maar twee boutjes vastdraaien. Daarna zijn we gaan lunchen in Veere. Na wat boodschappen te hebben gedaan in Middelburg heb ik maar eens met de garage gebeld.

Zoals verwacht kregen ze het niet in een dag af. Ze zouden ook nog de hele dinsdagochtend nodig hebben. Aangezien we maandagavond bij Kornelis hadden afgesproken, kwam Ronald met het genereuze aanbod dat we dan met zijn V70 daar naar toe zouden rijden. De volgende dag konden we dan Old Faithful weer ophalen bij Olov en Ronald z'n auto weer voor de deur parkeren. Zo gezegd, zo gedaan.

Maar eerst nog een afscheidsborreltje...


Om daarna met de V70 te vertrekken.



Bij Kornelis en Marjolein hebben we heerlijk gekanteld en de lokale chinees getest. Chinees eten is voor mij in Nederland altijd een hoogtepunt, want bij ons kennen we dat niet.
Eindelijk heb ik dan een lekker stuk kunnen rijden met de Rode R, nadat Marije mij de ogen uitstak in mei met een filmpje dat zij wel in de R reed...




De volgende ochtend kreeg ik van Olov te horen dat de auto rond het middaguur toch echt klaar zou staan. Op naar Zeeland dan maar weer. ;D
Aldaar aangekomen, zag ik een praktisch nieuwe auto staan. Vanaf nu geloof ik heilig in 'facelifts' en zal ik ook binnenkort eens met Marije gaan babbelen. ;D

Voor:


Na:


Ik ben er geweldig blij mee. Ook de koppeling is weer als nieuw en gaat ultralicht naar beneden. Uiteraard laadt de accu ook weer goed op en slaat de motor snel aan.
Meteen vanaf Goes een proefritje gemaakt naar hartje Parijs en dat ging weer heerlijk 'smooth'.

Even een keertje tanken onderweg


Op de Periférique van Parijs is het lekker warm. Gelukkig doet de airco wat hij moet doen.


Whatsappen tijdens Happy hour in Parijs.


Omdat mijn sociale leven in Noorwegen nogal doods is, moet ik soms even terug naar de basis. Een gezellig feestje met mijn vrienden op 'Père Lachaise'. ;D


Terug in Nederland heb ik nog een meet gehad met Bouke en gezin, Knoopie, Marcel en gezin en tenslotte ook nog met JackV. Hieronder nog een paar foto's.

Eerste kennismaking met JackV en z'n vrouw. Ik had al een shortshifter van Jack gekocht die mooi gesigneerd was, dus nu ook de torsiestang. Ik moet het echt zeggen: het is een serieuze toevoeging. Zelfs al heb je een trekhaak onder de auto. Mijn theorie is: de trekhaak verstevigt het chassis, de torsiestang de carroserie. Of m'n theorie klopt kan ik niet bewijzen, maar vanaf de eerste meters voelde ik het verschil. Vooral als je schuin een stoepje afrijdt. Van de week zo'n 50 kilometer slingerweggetjes door de bergen gedaan en dan merk je een verbluffend verschil. Jack  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:






Daarna weer een stukje afgezakt in Nederland en bij Bouke en Natalie lekker ge-BBQ-ed.


Toen heb ik mijzelf toegestaan om een zeer beperkt poetssetje te kopen. Of ik het ooit ga gebruiken...


Na het eten zou Bouke toch al naar Marcel toe om te klussen, dus gingen wij ook even mee... Knoopie poseerde even alsof het voor de 'Panorama' was. ;D


Toen door naar m'n broer in Den Haag. Daar is het altijd een lekker rustpunt voor ons. We blijven het liefst een aantal nachten daar en kunnen daarvandaan ook altijd nog wat uitstapjes plannen. Ook moest ik mijn broer nog e.e.a. over bier bijbrengen. Een rol die ik zelfs tijdens mijn vakantie nog serieus neem. ;D




Een dagje strand.

Na 10 minuten op het strand krijg je dit. ;-(


Gelukkig klaarde het al snel weer op.


Ik kreeg een hand van het personeel nadat ik officieel tot de 'langste louncher' van die dag werd uit geroepen.



Na een heerlijke periode in Nederland. Echt waar, het is een top-vakantieland voor ons, is het weer tijd om de thuisreis aan te vangen. 33 graden op top. Lekker cruisend via Zweden naar huis.
Een rare klap onder de auto bij Hamburg, maar verder niks meer...
Thuis bleek dat Olov een paar boutjes van de motorbeschermplaat was vergeten...


Na twee weken en 5063km zijn we weer thuis. Een goeie proefrit dacht ik zo. en dan ziet het er zo uit...





Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

grandioos :eusa_clap:

snel wassen die roeter :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Taranis

Erg mooi verslag van een zo te zien erg geslaagde vakantie! :eusa_clap:

Het was erg leuk om jullie eens hier te ontmoeten ipv in Norge :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Vreemd, maar ik voel me goed op mijn plaats in het Zeeuwse. Nu komen mijn voorouders daar ook vandaan, dus wie weet heeft dat ermee te maken.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_1778.jpg

Er zijn genoeg parallellen te trekken tussen Zeeland en Noorwegen, misschien heeft dat er ook iets mee te maken :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Om daarna met de V70 te vertrekken.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8109.jpg

Waarna irikro op Facebook mijn auto tot slettenbak degradeerde :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Eindelijk heb ik dan een lekker stuk kunnen rijden met de Rode R, nadat Marije mij de ogen uitstak in mei met een filmpje dat zij wel in de R reed...

Zonder foto- of filmbewijs geloof ik er helemaal niets van :eusa_snooty:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Aldaar aangekomen, zag ik een praktisch nieuwe auto staan. Vanaf nu geloof ik heilig in 'facelifts' en zal ik ook binnenkort eens met Marije gaan babbelen. ;D

Ik dacht dat die vorig jaar al een nieuwe voorbumper had gekregen? :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Knoopie poseerde even alsof het voor de 'Panorama' was. ;D
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8368.jpg

;D ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Een rare klap onder de auto bij Hamburg, maar verder niks meer...
Thuis bleek dat Olov een paar boutjes van de motorbeschermplaat was vergeten...
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8448.jpg

Heb je al een reactie gehad, of het nog niet gemeld?

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Na twee weken en 5063km zijn we weer thuis. Een goeie proefrit dacht ik zo. en dan ziet het er zo uit...

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8445.jpg

Hm. Die oude voorbumper was er niet veel slechter aan toe :evil:

StefanCJ

Mooi verhaal, leuke foto's. Volgens mij hebben jullie wel genoten in het Hollandse.

triton

Schitterende foto's  en jullie hebben het goed naar je zin gehad zie al
Professioneel raddraaier