Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

;D ;D ;D

De pitten zitten er bij mij al in, zal er ook eens een paar tikken op geven, nieuwe voorruit lijkt me wel wat :eusa_whistle:

Lekker bezig, Old Faithful ziet er echt :eusa_drool: uit! Prachtig! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Was er wat mis met de oude panelen dan ? Je had toch al R panelen ?
Nog even en je hebt een hele nieuwe auto

Taranis

Mooie upgrade weer! Ik vind het heerlijk, een verse voorruit. Eindelijk gewoon zicht ipv tegen alle putjes aan zitten kijken tijdens laagstaande zon.

Wat wordt het volgende? Onderhand is ie toch wel af, of nog niet?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 01-08-2013 20:40:52
Wat wordt het volgende? Onderhand is ie toch wel af, of nog niet?

Zegt de ene neuroot tegen de andere... ;D

Een kleine 'copy/paste' uit Yits z'n blog:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2013 21:35:53
Ik denk Yits, dat je net als velen op dit forum, moeilijk kunt accepteren dat je auto niet meer nieuw is. Ik lijd aan dezelfde kwaal en heb nu net berekend dat ik alleen al in 2013 méér dan 4000 euro in Old Faithful heb geïnvesteerd. Velen zullen denken dat ik helemaal gek ben, maar dit is gewoon m'n hobby. :eusa_shifty:

Tegelijkertijd is het heerlijk om het lijstje te zien groeien van de zaken die je al aangepakt hebt. Maar tegelijkertijd groeit het lijstje 'ToDo' ook nog steeds. Marije vroeg mij vorige week waneer ik dacht klaar te zijn met OF. Toen ik aangaf dat dat punt pas bereikt zou zijn als Volvo de V70 weer terug wilde hebben om in de showroom te zetten, glimlachte Marije alleen maar een beetje. :eusa_whistle:

Veel succes met verdere klussen, ik blijf je blog met grote interesse volgen.


Ewøut

PS. Wanneer weer een update van je 'ik-wil-alles-weten-meter'?


Citaat van: Sbv op 01-08-2013 20:35:20
Was er wat mis met de oude panelen dan ? Je had toch al R panelen ?
Nog even en je hebt een hele nieuwe auto

Klopt, maar een paar hadden kleine schade plekjes., Die nieuwe zijn ook niet foutvrij, maar als ik klaar ben heb ik het beste van beide.

Citaat van: The Volvoboy op 01-08-2013 20:29:57
;D ;D ;D

De pitten zitten er bij mij al in, zal er ook eens een paar tikken op geven, nieuwe voorruit lijkt me wel wat :eusa_whistle:

Lekker bezig, Old Faithful ziet er echt :eusa_drool: uit! Prachtig! :eusa_clap:

De 'how to' heb je net gelezen.  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

plaatwerk ? R-interieur ?
verlagen ?

Volvoalst

Gave blog hou je bij Ewout! Erg leuk om te lezen en de foto's maken het af.. Prachtige roffel heb!

Groeten uit Duitsland..
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Chris

Nieuwe ruitje in inderdaad erg lekker. Al heb ik helaas de eerse kras er alweer opzetten... en de eerste pitjes overigens ook. Maargoed, zo erg als het was wordt het voorlopig niet 8).

Gebakje ziet er trouwens inderdaad erg strak uit Ewout! En een regensensor is best wel fijne luxe, mooi dat je het zo achteraf erin kon bouwen. :D

Ewout Schalkwijk

Klein update-je over de regen-sensor.

Gisteren hebben we best wel extreem weer gehad, en later af en toe fijne miezer regen. De regensensor deed het bovenverwachting goed. :eusa_dance:
Nu is m'n laatste reden om m'n XC te missen ook opgelost. Niet dat die weggaat, maar hij was luxer uitgerust dan de V70. Nu niet meer. ;D

Verweerde bumpersticker verwijderd, maar er mist een stukje lak op de bumper. Toch maar een keer een nieuwe regelen...

Oud


Nieuw, uhhhh verbeterd...



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Je kunt je bumper ook laten spuiten ipv meteen een nieuwe te bestellen hoor :P

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 04-08-2013 15:34:52
Je kunt je bumper ook laten spuiten ipv meteen een nieuwe te bestellen hoor :P

Ik ga vd week drie prijzen opvragen: spuiten motorkap, achterklep en bumper. Ben al gewaarschuwd dat dat heel duur kan worden. Collega sprak over c.a. 4 à 5000 NOK voor alleen al motorkap.
Daar koop ik een nieuwe voor in NL. :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Bijzonder dat dat daar zo duur is en als je in NL een goedkope nieuwe bumper in kleur bestelt, dan wordt ie eerst in Kongsberg gespoten :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

Heb net geinformeerd naar de kosten voor het spuiten van motorkap en achterklep. Achterklep van project 019: twee deukjes verwijderen, strak maken en spuiten. Motorkap van OF (voormalig project 019) schuren en spuiten. Ik lever zelf de losse onderdelen aan zodat ik kan blijven rijden.

Kosten: 6000 NOK incl. BTW. Voor Noorse prijzen vind ik het nog niet zo heel erg duur. Voordeel is dat ik gewoon kan blijven rijden terwijl zij hun werk doen. :eusa_dance:

Wellicht leuk voor ergens in september. Eerst weer even kilometers vreten. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Laat je de achterbumper niet ook meteen spuiten? En de roest aan de wielkast verhelpen? En en en? :D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-08-2013 11:04:55
Laat je de achterbumper niet ook meteen spuiten? En de roest aan de wielkast verhelpen? En en en? :D

Misschien de bumper ook nog. Die roest niet, dus de wielkast eerst. Marije zei dat het geen nieuwe auto meer was...

Da's een uitdaging... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rogerV701998

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-08-2013 20:24:42
M.a.w: de ruit moest gewoon eerst vervangen worden voordat ik de sensor wilde plaatsen. Gisteren even gestopt op een verlaten parkeerplaats en met een stuk rots een paar harde klappen op de voorruit gegeven. Helaas kwam het niet verder dan een miniscuul putje in de ruit. Pas thuis, met gebruik van een 'lifehammer', kreeg ik pas een leuke ster in de ruit. Nadien nog even subtiel van binnenuit 'geveegd' tot de 'scheur' zo'n flinke 20cm lang was. :eusa_whistle:

Vandaag een mooie nieuwe ruit geplaatst gekregen, en dus was het tijd om de sensor te plaatsen. Op weg naar huis ff een plaatje geschoten. Old Faithful wordt zo langzamerhand wel een serieus mooie kar. :D


Ewøut


Ik ga er van uit dat dit een geintje is. Zo niet dan vind ik het geen steil.