Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Ja das waar je moet geen trekkers met auto's vergelijken :angel: ;D

StefanCJ

Sbv

Sinds vanavond zitten de inserts op banaan en deze is nu weer stuk steviger voor

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 09-09-2013 23:42:37
Sinds vanavond zitten de inserts op banaan en deze is nu weer stuk steviger voor

Da's mooi, en dan nu eens km's gaan maken. Vandaag weer 200km gedraaid en het begint te wennen. ::) Heb jij ook zo'n torsiestang achter? Is ook wel fijn.

Citaat van: Bouke op 09-09-2013 19:03:12

:eusa_shifty: ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-09-2013 15:01:16
Citaat van: Sbv op 09-09-2013 23:42:37

Da's mooi, en dan nu eens km's gaan maken. Vandaag weer 200km gedraaid en het begint te wennen. ::) Heb jij ook zo'n torsiestang achter? Is ook wel fijn.

Citaat van: Bouke op 09-09-2013 19:03:12

:eusa_shifty: ;D

Ewøut
Yep,
veerpootbrug voor, stang achter en trekhaak

Ewout Schalkwijk

Een keer een ander update-tje:

Elektronisch deurslot.

Toch maar eens aan begonnen. De laatste maanden was ik er al een paar keer achter gekomen dat de kelderdeur niet op slot was. Als ik normaal m'n autosleutels weer eens kwijt ben, dan zitten ze steevast in het contact van de auto. Deuren op slot doen zit niet zo in m'n systeem. Dus dan maar anders oplossen.

Aangezien het merk Yale/Trioving erg goed is, durfde ik het wel aan. Eerste deur is nu uitgerust met een systeem die naar keuze via RFID, code, of afstandsbediening open kan. Combinatie kan ook. Deur heeft 'instant lock' binnen 2 seconden na het sluiten gaat die op slot. Ook kun je tijdelijke code's uitreiken die na 24 uur weer automatisch uit het systeem worden gewist.
Leuke handige gadget. :eusa_whistle:

Stevig sluitwerk

codeslot met RFID ontvanger

Huidige sleutelbos. Precies zoals ik het wil, zo min mogelijk rammelde zooi eraan.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Mooi, alleen lijkt mij dat "instant lock" zwaar irritant  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 11-09-2013 21:27:56

Is een keuze instelling. Eerst maar kijken hoe het in deze instelling bevalt.

Taranis

Mij ook. Op mijn vorige werk hadden vrijwel alle deuren die ellende. Als je ergens bloedchagrijnig van kunt worden... ::)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-09-2013 08:07:20

Mij ook. Op mijn vorige werk hadden vrijwel alle deuren die ellende. Als je ergens bloedchagrijnig van kunt worden... ::)

Daar ga je er denk ik vaker doorheen. Hier gaat het er vooral om met een aantal ADHDers in huis, dat het huis ook echt afgesloten is. Als we thuis zijn en ik ben bijvoorbeeld buiten aan het rommelen, dan staat de voordeur gewoon de hele dag open. Zoals gezegd je kunt het ook uitschakelen, maar dan moet je weer op het '*' drukken om de deur op slot te laten gaan.

Claire legde van de week gewoon haar sleutel buiten voor de deur neer voor het geval Niek eerder thuis zou zijn. Dan kon hij gewoon naar binnen... :eusa_whistle:

Ewøut

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2013 08:59:25
Claire legde van de week gewoon haar sleutel buiten voor de deur neer voor het geval Niek eerder thuis zou zijn. Dan kon hij gewoon naar binnen... :eusa_whistle:

Dat is toch prima? Jij vindt mij al raar dat ik de sleutel niet in 't contact laat zitten bij jullie... :P

Ewout Schalkwijk

elianmars

Ewout Schalkwijk

StefanCJ