Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

elianmars

#4335
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 21:25:46
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 20:38:25
Ik heb het even voor je gevraagd, maar ze kosten, als je ze kan krijgen, zo'n 600NOK (76 euro) :eusa_shifty:

Was het te klein? Dan hier iets groter: 600NOK (76 euro)

Nee hoor, ik had het al gezien  ;)

Ik heb inmiddels een offerte opgevraagd voor de levering van 50 van die dingen (= minimale afname). Kijken wat ze kosten en als de prijs bekend en niet te hoog is, eens zien of ik 49 andere gekken kan vinden die zo'n ding willen hebben  ;D

BBS

Citaat van: elianmars op 18-09-2013 21:30:57
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 21:25:46
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 20:38:25
Ik heb het even voor je gevraagd, maar ze kosten, als je ze kan krijgen, zo'n 600NOK (76 euro) :eusa_shifty:

Was het te klein? Dan hier iets groter: 600NOK (76 euro)

Nee hoor, ik had het al gezien  ;)

Ik heb inmiddels een offerte opgevraagd voor de levering van 50 van die dingen (= minimale afname). Kijken wat ze kosten en als de prijs bekend en niet te hoog is, eens zien of ik 49 andere gekken kan vinden die zo'n ding willen hebben  ;D

48 gekken ;D Ik houd mij aanbevolen ;)
Volvoloos....

pwberg

Citaat van: BBS op 18-09-2013 21:33:38
Citaat van: elianmars op 18-09-2013 21:30:57
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 21:25:46
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-09-2013 20:38:25
Ik heb het even voor je gevraagd, maar ze kosten, als je ze kan krijgen, zo'n 600NOK (76 euro) :eusa_shifty:

Was het te klein? Dan hier iets groter: 600NOK (76 euro)

Nee hoor, ik had het al gezien  ;)

Ik heb inmiddels een offerte opgevraagd voor de levering van 50 van die dingen (= minimale afname). Kijken wat ze kosten en als de prijs bekend en niet te hoog is, eens zien of ik 49 andere gekken kan vinden die zo'n ding willen hebben  ;D

48 gekken ;D Ik houd mij aanbevolen ;)


Nog 47 te gaan, afhankelijk van de prijs......  ;D

Wellicht even een nieuw topic openen, elianmars.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: pwberg op 18-09-2013 22:10:21

Nog 47 te gaan, afhankelijk van de prijs......  ;D

Wellicht even een nieuw topic openen, elianmars.....

Hierbij a.u.b. het verzoek om hierover niet meer in dit topic te reageren. Ik wacht even antwoord af. Zodra ik iets gehoord heb, zal ik evt. een topic openen.

Sorry, E  ;) ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 18-09-2013 22:40:52
Sorry, E  ;) ;D

No problemo. ::)

Zou leuk zijn als je het gerocheld krijgt. Iedereen aan de wafels. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Orifice vervangen:

Vandaag hebben ze bij de garage dan toch ook eindelijk de orifice vervangen. Nadat Old Faithful op  2 september ook al bij de garage stond voor het vervangen van de AC compressor kwam ik er dezelfde dag nog achter dat ze de orifice 'vergeten' waren. Iedere keer nadat ik de motor uitzette begon het airco systeem hard te fluiten. Dat deed het systeem al toen ik de V70 eind 2009 kocht.

Het leuke is dat het vacumeren en alles gratis was, maar uiteindelijk het onderdeel ook. Zou 160 kronen kosten, maar geen rekening en alleen een bevestiging dat het zo 'in orde' was.

Eindelijk is het stil. Je hoort nu wel gewoon het suizen in de buizen als je de motor uitzet, maar het fluiten is nu dan echt weg.  :laugh:
Het valt me echt mee hoe die orifice eruit ziet. Wel wat zwart maar geen verstoppingen in het gaas. Waarom die dan floot is mij niet duidelijk, maar nu is het gewoon vers en goed.





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Wat is dat voor een ding, is dat een soort filter in je ac?

Sbv

Citaat van: Bouke op 19-09-2013 17:46:36
Wat is dat voor een ding, is dat een soort filter in je ac?
Yep,
zit in een leiding van je airco systeem.
Zal die van mij volgend jaar laten vervangen

Marc O.

Volgens mij is de werking niet zozeer die van een filter alswel ervoor te zorgen dat het koudemiddel van vloeibare toestand overgaat naar gasvormige toestand (of was het nou net andersom?).
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Helemaal goed Marc.
Het filter is maar bijzaak.

De orifice ziet er in ieder geval zorgenvrij uit Ewout; geen stukjes metaal e.d.

Ewout Schalkwijk

Ditjes en Datjes:


Niet heel veel te melden. De hersft komt met rasse schreden deze kant op en we hebben al dagelijks ochtendmist. De temperaturen naderen het nulpunt. 's-Middags kan het evengoed nog tussen de 15 en bijna 20 graden worden met heel veel zon. Veel klussen moeten nog af voor de winter begint.

De herfst is echt de tijd van oogsten en de lam-slacht. Voor mij het cullinaire begin van het laatste kwartaal, en het cullinaire einde van m'n lijn. Natuurlijk zijn we ook heel sportief bezig. :eusa_liar: :eusa_liar:

Stulpje in de zon.


Mac drinkt tijdens het wandelen.


Gezinsplaatje, Claire was lekker een weekendje weg met een vriendin naar Tønsberg


Yeah, Jan haalt z'n haver van het land. Het komende halfjaar is de akker weer van 'mij'. ;D


Lamsbeen, lamsrack, lam, lam.... :eusa_drool:


Een van de allersimpelste gerechten met lam. Fårikål.


Het magische nulpunt is weer bereikt. Gelukkig nog met kurkdroge wegen, dus winterrubber is nog niet nodig.


Spannende tijden zijn ook aangebroken op m'n werk. Van de week zijn plotseling twee mensen eruit gegooid i.v.m. tegenvallende resultaten. Beide waren 50+ en hiermee laat het bedrijf zien dat het zich niks van anciënniteit aan trekt. De werkeloosheid in Noorwegen is in drie maanden tijd van 3% naar 3,3% opgelopen. De eerste tekenen van een economische 'rem' tekenen zich af en is steeds vaker in het nieuws. Nou maar hopen dat ze hier niet mekaar in een crisis gaan lullen zoals in Europa. :-X


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Man, wat een omgeving, prachtig hoor  :eusa_clap:.

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

KIM

Ik zou die afstandbediening toch wat minder in het zicht proberen te krijgen bij zo'n familiekiekje  ;D

UserID25761

Citaat van: KIM op 26-09-2013 10:46:52
Ik zou die afstandbediening toch wat minder in het zicht proberen te krijgen bij zo'n familiekiekje  ;D

hij zit met zijn mobieltje stiekem op het forum te kijken  :eusa_whistle: