Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: StefanCJ op 28-09-2013 21:13:02
De Kerstboommeet is in Noorwegen dit jaar  ;D

Goed plan!, lijkt me leuk. Wie komt?

1)...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

knoopie

Het zal wel een stunt zijn 40 auto's en het volvo-bord als uithangbord aan het huis.

Inderdaad lekker bezig geweest zo   :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-09-2013 08:02:13
Spannende tijden zijn ook aangebroken op m'n werk. Van de week zijn plotseling twee mensen eruit gegooid i.v.m. tegenvallende resultaten. Beide waren 50+ en hiermee laat het bedrijf zien dat het zich niks van anciënniteit aan trekt. De werkeloosheid in Noorwegen is in drie maanden tijd van 3% naar 3,3% opgelopen. De eerste tekenen van een economische 'rem' tekenen zich af en is steeds vaker in het nieuws. Nou maar hopen dat ze hier niet mekaar in een crisis gaan lullen zoals in Europa. :-X

Bijzonder. Ik ben juist in de laatste 2 maanden 2x benaderd door mijn detacheerder of ik geen zin had in een project in Noorwegen. Daarvoor nooit :eusa_think:

Maar wel balen, hopelijk kun jij wel blijven.

En je hebt gelijk hoor: 90% van de crisis hebben we elkaar aangepraat, alleen denk ik dat jullie bankensysteem wellicht iets beter in elkaar zit?

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-09-2013 19:11:01


De Hema motorolie ligt er nog in ;D

Citaat van: Sbv op 28-09-2013 20:01:24
Het gaat nu hard met de sloop.
Ik verbaasde me bij KIM destijds al over hoe sterk de A stijlen zijn. Dat was dan wel bij een 940 maar toch

De buurman die altijd komt ouwehoeren als wij hier op straat aan het sleutelen zijn, zit bij de brandweer. Hij noemt 'onze auto's' rotauto's omdat ze zo veilig zijn. Als zo'n ding bij een ongeval betrokken is, moet er een aparte auto met een sterkere hydraulische schaar komen in het geval de auto open geknipt moet worden ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
De Hema motorolie ligt er nog in ;D

Klopt, die wil ik ook niet in m'n blok hebben. Zal zeker niet slecht zijn, maar het is ook geen Castrol of Shell Helix.

Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
Bijzonder. Ik ben juist in de laatste 2 maanden 2x benaderd door mijn detacheerder of ik geen zin had in een project in Noorwegen. Daarvoor nooit :eusa_think:

:eusa_whistle: Geintje... ;D

Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
En je hebt gelijk hoor: 90% van de crisis hebben we elkaar aangepraat, alleen denk ik dat jullie bankensysteem wellicht iets beter in elkaar zit?

Hier is nog geen enkele bank in de problemen geweest. Probleem is dat de Noorse Kroon zo ontzettend sterk is en dat de export nog duurder maakt. Laatst is die wel naar beneden bijgesteld, maar dan begint de bevolking weer te piepen dat het zo duur wordt in het buitenland tijdens de vakantie. ::)


Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
De buurman die altijd komt ouwehoeren als wij hier op straat aan het sleutelen zijn, zit bij de brandweer. Hij noemt 'onze auto's' rotauto's omdat ze zo veilig zijn. Als zo'n ding bij een ongeval betrokken is, moet er een aparte auto met een sterkere hydraulische schaar komen in het geval de auto open geknipt moet worden ;)

Was een leuke ervaring, maar ik ga er verder geen hobby van maken. Zeker het kwijtraken van het chassis is wat lastig, gewoon omdat ik geen slapende honden wil wakker maken. Dan blijkt dat het 'scrappen' van het chassis best wat tijd en inspanning kost. :o


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2013 11:25:02
Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
De Hema motorolie ligt er nog in ;D

Klopt, die wil ik ook niet in m'n blok hebben. Zal zeker niet slecht zijn, maar het is ook geen Castrol of Shell Helix.

Ik heb in de XC in het begin alle oude meuk gekieperd (om bij te vullen) die ik nog had staan en die motor liep altijd als een zonnetje :)
Toevallig laatst de lekbak bij ouders eens opgeruimd, mocht de N ooit olie gaan gebruiken (tot op heden geen druppel) dan kan 't er vast wel in :P Verversen doe ik wel gewoon netjes met Helix.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2013 11:25:02
Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
Bijzonder. Ik ben juist in de laatste 2 maanden 2x benaderd door mijn detacheerder of ik geen zin had in een project in Noorwegen. Daarvoor nooit :eusa_think:

:eusa_whistle: Geintje... ;D

Que? :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2013 11:25:02
Was een leuke ervaring, maar ik ga er verder geen hobby van maken. Zeker het kwijtraken van het chassis is wat lastig, gewoon omdat ik geen slapende honden wil wakker maken. Dan blijkt dat het 'scrappen' van het chassis best wat tijd en inspanning kost. :o

Een eventuele volgende keer met de snijbrander dan maar? Het duurt toch nog even voor de N XC's betaalbaar worden als donor :P

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 30-09-2013 14:28:16

Citaat van: Taranis op 30-09-2013 09:24:14
Bijzonder. Ik ben juist in de laatste 2 maanden 2x benaderd door mijn detacheerder of ik geen zin had in een project in Noorwegen. Daarvoor nooit :eusa_think:

:eusa_whistle: Geintje... ;D


Que? :eusa_think:

Ik had hier een lokaal bemanningsbureau de opdracht gegeven je te 'headhunten' voor een klus zodat we in de weekenden konden klussen en zuipen. :angel:





;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-09-2013 17:03:27
Ik had hier een lokaal bemanningsbureau de opdracht gegeven je te 'headhunten' voor een klus zodat we in de weekenden konden klussen en zuipen. :angel:





;D

Ah, vandaar dat beide functies binnen 100 kilometer van jouw huis waren :D

Ewout Schalkwijk

Startproblemen en andere dingetjes

Zondag heb ik eindelijk de laatste motorsteun vervangen. Hoewel deze best slap was, was ook deze niet verantwoordelijk voor het schudden wat de motor af en toe doet. Hier kan ik me nu alleen nog van voorstellen dat misschien toch het vliegwiel een onbalans heeft. Of zou je dat ook tijdens het rijden moeten merken? :eusa_think:

Vreemd dat de steun veel heftiger is uitgevoerd dan de oude.


Gemonteerd en klaar voor de volgende 400.000km



Mooi plaatje, maar toch begin ik Old Faithful op het moment een klein beetje beu te worden. er zijn een aantal problemen die schier onoplosbaar lijken te zijn. Startproblemen waar ik al maanden mee bezig ben, schudden van de motor in vrijloop met ingeschakelde airco en heel erg kraken in de hele achterkant bij torderen van de koets. Duizenden euro's zijn er dit jaar al geïnvesteerd, maar de problemen blijven. :eusa_wall:
Waarschijnlijk gaat het toch de shredder worden volgend jaar.



De achterklep van Project 019 is compleet strak gemaakt en helemaal opnieuw gespoten. Rubbers zijn besteld bij Volvo en wordt waarschijnlijk in het weekend van m'n verjaardag gemonteerd.



Herfstplaatje van de dag.


Accu in rust na 14 uur. Lijkt me prima, toch vanmiddag maar eens een andere gemonteerd.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik denk dat de gloeiers jouw probleem wel eens zouden kunnen verhelpen.
Symptomen lijken daar wel op. Of je hebt lucht in je systeem...

Accutest is vlot gedaan trouwens: Gewoon even een belaste spanningsmeting doen. Dus spanning meten tijdens het starten; de accuspanning mag dan niet onder de 10,5 V komen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 10-10-2013 21:47:45
Ik denk dat de gloeiers jouw probleem wel eens zouden kunnen verhelpen.
Symptomen lijken daar wel op. Of je hebt lucht in je systeem...

Accutest is vlot gedaan trouwens: Gewoon even een belaste spanningsmeting doen. Dus spanning meten tijdens het starten; de accuspanning mag dan niet onder de 10,5 V komen.

Heb jij iets van een Fluke ofzo die je eventueel mee kan nemen? Ik weet niet goed in hoeverre ik op deze meter kan vertrouwen.

Gloeiers zijn besteld. ;D Mag je 1300km naar kijken.Ik vraag jou overigens niks omdat ik meende dat jij niks met dieselmotoren hebt? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik heb een Fluke scope; die neem ik wel mee.

Ach, ik heb ooit ook diesel gereden hoor... Je krijgt er van die stinkhanden van.

Ik denk dat ik trouwens 1300 km naar een slagschaduw zal zitten kijken ipv die gloeiers  ;D

hendrik32


Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 10-10-2013 21:56:33
Ik heb een Fluke scope; die neem ik wel mee.

Ach, ik heb ooit ook diesel gereden hoor... Je krijgt er van die stinkhanden van.

Ik denk dat ik trouwens 1300 km naar een slagschaduw zal zitten kijken ipv die gloeiers  ;D

Heel graag. Ik zou bijna zeggen: mijn koninkrijk voor de oplossing van de twee problemen. Met een oplossing voor een van de twee ben ik ook al heel blij. ;D

Ik hoop dat die slagschaduw gaat lukken, ik heb er een hele mooie plek voor gevonden. Zou zonde zijn als die bij Ronald boven z'n bed komt te hangen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 22:09:09
Citaat van: KIM op 10-10-2013 21:56:33
Ik heb een Fluke scope; die neem ik wel mee.

Ach, ik heb ooit ook diesel gereden hoor... Je krijgt er van die stinkhanden van.

Ik denk dat ik trouwens 1300 km naar een slagschaduw zal zitten kijken ipv die gloeiers  ;D

Heel graag. Ik zou bijna zeggen: mijn koninkrijk voor de oplossing van de twee problemen. Met een oplossing voor een van de twee ben ik ook al heel blij. ;D

Ik hoop dat die slagschaduw gaat lukken, ik heb er een hele mooie plek voor gevonden. Zou zonde zijn als die bij Ronald boven z'n bed komt te hangen. ;D

Ewøut

Nou, vooralsnog staat dat ding hier nog steeds in de woonkamer. Zal blij zijn als ie eindelijk weg is ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 10-10-2013 22:14:03
Nou, vooralsnog staat dat ding hier nog steeds in de woonkamer. Zal blij zijn als ie eindelijk weg is ;D

:eusa_snooty:

In de woonkamer... Geluksvogel, je zal hem nog gaan missen. ;D




Ons hotel voor de komende twee nachten in Gøteborg...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein