Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Je hebt geluk. Het lijkt erg mooi weer te worden!

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 21:42:56
Hier kan ik me nu alleen nog van voorstellen dat misschien toch het vliegwiel een onbalans heeft. Of zou je dat ook tijdens het rijden moeten merken? :eusa_think:

Als het vliegwiel een onbalans heeft, dan zou je dat toch moeten merken bij koppelen?

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 21:42:56
Mooi plaatje, maar toch begin ik Old Faithful op het moment een klein beetje beu te worden. er zijn een aantal problemen die schier onoplosbaar lijken te zijn. Startproblemen waar ik al maanden mee bezig ben, schudden van de motor in vrijloop met ingeschakelde airco en heel erg kraken in de hele achterkant bij torderen van de koets. Duizenden euro's zijn er dit jaar al geïnvesteerd, maar de problemen blijven. :eusa_wall:
Waarschijnlijk gaat het toch de shredder worden volgend jaar.

Dat kraken mag je me laten horen dan, want dat is me nog nooit opgevallen. Ik vind OF juist altijd heel stil... zeker in vergelijking met Project 019 ;D (ik geniet nog elke keer van de stilte in de auto als ik nu bij mij door de wijk rij :) )

Ipv de shredder mag je 'm ook wel bij mij op de oprit parkeren hoor :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 21:42:56
Herfstplaatje van de dag.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_9067.jpg

*zwijmel*

Jaloers ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 21:42:56
Accu in rust na 14 uur. Lijkt me prima, toch vanmiddag maar eens een andere gemonteerd.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_9044.jpg

Je startmotor gaat goed rond dus kan het je accu niet zijn toch? Het is geen benzinemotor waarbij je een juiste ontsteking nodig hebt, de nokkenas drijft de brandstofpomp aan dus zodra de startmotor het zooitje rond krijgt dan moet ie gewoon lopen.
Ik begin eerder te vermoeden dat het aan je brandstofsysteem ligt. Zijn jouw brandstofslangen niet dusdanig poreus geworden in de afgelopen 15 jaar dat je gewoon lucht in het systeem hebt zitten?

Citaat van: KIM op 10-10-2013 21:47:45
Ik denk dat de gloeiers jouw probleem wel eens zouden kunnen verhelpen.
Symptomen lijken daar wel op. Of je hebt lucht in je systeem...

Aan dat laatste moest ik ook ineens denken.
Gloeiers zullen we merken omdat Ewout ze toch al besteld heeft, maar ik geloof het niet. In de roetmeeuw heb ik 5 kapotte gloeibougies gehad en die startte tot een graad of 5 boven nul prima. Pas daaronder werd het ellende als ie koud was, met warme motor liep ie na een halve slag. Ik denk dat je gelijk hebt met die lucht in het systeem.

Citaat van: KIM op 10-10-2013 21:56:33
Ach, ik heb ooit ook diesel gereden hoor... Je krijgt er van die stinkhanden van.

Waar zitten jouw handen tijdens het rijden dan? :P

Wat de 1 vindt stinken, vindt de ander lekker ruiken. Maar ach, ik ben dan ook opgegroeid tussen de tractoren ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 22:09:09
Ik hoop dat die slagschaduw gaat lukken, ik heb er een hele mooie plek voor gevonden. Zou zonde zijn als die bij Ronald boven z'n bed komt te hangen. ;D

Ik hoef het ding niet boven m'n bed hoor ;D
Als er echt geen andere manier van vervoer gevonden wordt, probeer ik 'm heel kort voor vertrek bij Marc op te halen zodat ik het logo er thuis niet in m'n eentje weer af hoef te halen en later weer monteren met kans op beschadiging van het logo of mijn dak tot gevolg. Als de reis van Tilburg naar Goes lukt, dan moet het maar. Als het niets is, dan gaat ie er af en dan desnoods maar een keer met de aanhangwagen naar Noorwegen.

Mooi hotel! Goede reis en veel plezier! :)

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2013 21:42:56
Mooi plaatje, maar toch begin ik Old Faithful op het moment een klein beetje beu te worden. er zijn een aantal problemen die schier onoplosbaar lijken te zijn.

Heerlijk om te horen  ;D

Dat is voor mij de reden om niet meer terug te gaan naar een 850 of V70 classic als dagelijkse wagen. Als ik ook zie wat Sander allemaal al heeft moeten doen aan de CY en volgens mij nog lang niet klaar is......
Ik heb daar gewoon geen zin meer in. M'n wagen moet het gewoon (liefst) probleemloos doen. Af en toe sleutelen vind ik echt niet erg, maar ik wil niet van het een in het andere vallen om nog een beetje te kunnen genieten van mijn wagen.


Maar als er ooit een mooie C70 cabrio voor niet teveel op m'n pad komt, is-ie van mij  :eusa_shhh:  ;D

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2013 07:27:17
Citaat van: Marc O. op 10-10-2013 22:14:03
Nou, vooralsnog staat dat ding hier nog steeds in de woonkamer. Zal blij zijn als ie eindelijk weg is ;D

:eusa_snooty:

In de woonkamer... Geluksvogel, je zal hem nog gaan missen. ;D




Ons hotel voor de komende twee nachten in Gøteborg...
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/Barken_viking_gothenburg_20051011.jpg


Is dat een hotel? Gaaf zeg! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 11-10-2013 09:18:20
Is dat een hotel? Gaaf zeg! :D

Ja, het heet 'Barken Viking' en ligt in het centrum van Gøteborg. Meer foto's volgen waarschijnlijk na het weekend. Lekker shoppen zonder kinderen, Volvomuseum en bezoekje aan de korte broeken Viking.

Citaat van: elianmars op 11-10-2013 09:09:26
Maar als er ooit een mooie C70 cabrio voor niet teveel op m'n pad komt, is-ie van mij  :eusa_shhh:  ;D

En die gaat probleem vrij zijn? :angel:

Aan de andere kant van het verhaal staat natuurlijk dat Old Faithful me nog nooit heeft laten staan (tot nu toe), Ultra zuinig rijdt en ik zo'n neuroot ben dat ik dit jaar heel dicht in de buurt van de 5000 euro investering heb gedaan. Welke idioot doet dat nou in een 16 jaar oud gebakje? :eusa_think:
Maarja, Marije heeft al heel dik opgeblazen tieten, 6 liter Botox en plastic billen. Waar moet je je centen dan laten? Claire is nog te jong. ;D


Citaat van: Taranis op 11-10-2013 08:33:49

Ik hoef het ding niet boven m'n bed hoor ;D
Als er echt geen andere manier van vervoer gevonden wordt, probeer ik 'm heel kort voor vertrek bij Marc op te halen zodat ik het logo er thuis niet in m'n eentje weer af hoef te halen en later weer monteren met kans op beschadiging van het logo of mijn dak tot gevolg. Als de reis van Tilburg naar Goes lukt, dan moet het maar. Als het niets is, dan gaat ie er af en dan desnoods maar een keer met de aanhangwagen naar Noorwegen.

Mooi hotel! Goede reis en veel plezier! :)


Thanx.


Ronald en ik zijn beiden druk om alternatief vervoer te regelen via allerlei websites. Ben benieuwd of het gaat lukken. Bellen naar Heisterkamp en Vos heeft nog niks opgeleverd.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: elianmars op 11-10-2013 09:09:26
Dat is voor mij de reden om niet meer terug te gaan naar een 850 of V70 classic als dagelijkse wagen. Als ik ook zie wat Sander allemaal al heeft moeten doen aan de CY en volgens mij nog lang niet klaar is......
Ik heb daar gewoon geen zin meer in. M'n wagen moet het gewoon (liefst) probleemloos doen. Af en toe sleutelen vind ik echt niet erg, maar ik wil niet van het een in het andere vallen om nog een beetje te kunnen genieten van mijn wagen.


Maar als er ooit een mooie C70 cabrio voor niet teveel op m'n pad komt, is-ie van mij  :eusa_shhh:  ;D

Dit had ik geschreven kunnen hebben. Ik denk er precies zo over ;D Maar eerst een nieuwe oprit voordat die C70 er komt :P

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2013 09:31:38

Aan de andere kant van het verhaal staat natuurlijk dat Old Faithful me nog nooit heeft laten staan (tot nu toe), Ultra zuinig rijdt en ik zo'n neuroot ben dat ik dit jaar heel dicht in de buurt van de 5000 euro investering heb gedaan. Welke idioot doet dat nou in een 16 jaar oud gebakje? :eusa_think:
Maarja, Marije heeft al heel dik opgeblazen tieten, 6 liter Botox en plastic billen. Waar moet je je centen dan laten? Claire is nog te jong. ;D


Er zitten hier wel een paar op het forum hoor...
Als je van de auto verwacht dat deze zich gedraagt als een 5 jaar oude auto dan moet je vaak een inhaalslag maken qua onderhoud. Ik ben best tevreden over de werking van mijn 17 jaar oude vehikel hoor. Die van 24 jaar doet het trouwens ook best goed (daar ligt mijn norm wel wat lager...).

Ewout Schalkwijk

#4402
Citaat van: KIM op 11-10-2013 09:48:34
Er zitten hier wel een paar op het forum hoor...
Als je van de auto verwacht dat deze zich gedraagt als een 5 jaar oude auto dan moet je vaak een inhaalslag maken qua onderhoud. Ik ben best tevreden over de werking van mijn 17 jaar oude vehikel hoor. Die van 24 jaar doet het trouwens ook best goed (daar ligt mijn norm wel wat lager...).

Het is ook niet zo dat ik de andere jaren niet geinvesteerd heb. :eusa_sick: Het lijkt alleen dat dit jaar de hoge investering als een boemerang werkt. Maar uiteindelijk heb ik alles volledig op orde en slip ik de bocht uit op een stuk ijs... (hope not) :eusa_pray:

Ach, we zien wel. Voorlopig is het gewoon nog steeds een hobby.

Ik denk ook, dat ik natuurlijk wat meer kilometers maak dan jij, dan heb je ook goed de tijd om alle kraakjes en piepjes te horen. Zeker op de wegen hier. ;D Ach, ik zit gewoon te zeuren... Er zijn mensen in donker afrika die niet eens een auto hebben. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Bussen in de achteras die versleten zijn ? Daarbij hoor je in Noorwegen denk ik wat meer kraken en piepjes als op het gladde asfalt in Nederland.

KIM

Hoeveel kilometers maak jij dan per jaar?
Ik zit op 40.000

The Volvoboy

Citaat van: Lunadust op 11-10-2013 10:49:20
Komen die piepjes en kraakjes niet voort uit
De voorste en achterste veerpoot bruggen?
Dus dat ie nu eigenlijk iets te stijf is?

Lijkt me niet, die van mij en m'n vader zijn doodstil binnenin (beide vpb voor en achter en een trekhaak)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Citaat van: The Volvoboy op 11-10-2013 12:26:19
Citaat van: Lunadust op 11-10-2013 10:49:20
Komen die piepjes en kraakjes niet voort uit
De voorste en achterste veerpoot bruggen?
Dus dat ie nu eigenlijk iets te stijf is?

Lijkt me niet, die van mij en m'n vader zijn doodstil binnenin (beide vpb voor en achter en een trekhaak)
Niet op het Noorse wegdek hoor  ;D

The Volvoboy

Geen ervaring mee :eusa_whistle: ;D Maar in Zweden was ie net zo stil :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 11-10-2013 11:04:02
Hoeveel kilometers maak jij dan per jaar?
Ik zit op 40.000

60.000km a 65.000km. Slijtage zit hier niet in de motor, want: ik rijd normaal op zo'n 1600rpm, een maal daags trek ik door tot 3000rpm om het roet er even uit te blazen. Het liefst met een Prius achter me. Krap twee maal stationair toerental zal niet zo'n slijtageslag voor de motor zijn. Het onderstel heeft daarentegen veel meer te verwerken.

@Volvoboy: Een vakantie Zweden is natuurlijk niet het zelfde als hier wonen en werken. Mij valt het juist op dat Old Faithful echt fluisterstil is op de Nederlandse en Duitse snelwegen.

Citaat van: Sbv op 11-10-2013 10:27:29
Bussen in de achteras die versleten zijn ? Daarbij hoor je in Noorwegen denk ik wat meer kraken en piepjes als op het gladde asfalt in Nederland.

Een paar maanden geleden nog niet. Net veren en rubbers besteld besteld voor de achterkant en een kachelventilator. As rubbers komen in een volgende ronde.

Maar, zoals ik al eerder schreef: Ik zit waarschijnlijk gewoon te zeuren. Die auto doet wat die moet doen. als de startmotor 2 rondjes moet draaien ipv 1, dan heb ik Koert alweer aan de lijn. ;D

Nu naar Zweden. :laugh:


Ewöut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars