Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2013 15:03:51
Slijtage zit hier niet in de motor, want: ik rijd normaal op zo'n 1600rpm, een maal daags trek ik door tot 3000rpm om het roet er even uit te blazen.

Vandaar dat er vorige keer zo'n rookgordijn achter hing toen ik 'm doortrok tot voorbij de 4000 rpm ;D
Ik vind van mezelf dat ik rustig rij met de N als ik de 3500-4000 toeren niet haal :-X

Veel plezier in Zweden en niet teveel zeuren maar gewoon genieten :P

Sbv

Veel plezier Ewout en Marije

@Ewout is het rammelen toegenomen na de 17" wielen ?

elianmars

Trek ik door tot 3000 toeren? Da's niet doortrekken, hoor. Doortrekken is het naaldje van de toerenteller het rode gedeelte injagen  :evil:

pwberg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2013 09:31:38
Maarja, Marije heeft al heel dik opgeblazen tieten, 6 liter Botox en plastic billen. Waar moet je je centen dan laten? Claire is nog te jong. ;D

Ze leest mee, toch?  :eusa_whistle:

Veel plezier op das boot.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

knoopie

Citaat van: Marc O. op 11-10-2013 09:18:20
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-10-2013 07:27:17
Citaat van: Marc O. op 10-10-2013 22:14:03
Nou, vooralsnog staat dat ding hier nog steeds in de woonkamer. Zal blij zijn als ie eindelijk weg is ;D

:eusa_snooty:

In de woonkamer... Geluksvogel, je zal hem nog gaan missen. ;D




Ons hotel voor de komende twee nachten in Gøteborg...
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/Barken_viking_gothenburg_20051011.jpg


Is dat een hotel? Gaaf zeg! :D

veel plezier aan boord daar.....
en mooi weer heb je al gauw als de nachten daar wat kouder worden.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 11-10-2013 15:41:45
Trek ik door tot 3000 toeren? Da's niet doortrekken, hoor. Doortrekken is het naaldje van de toerenteller het rode gedeelte injagen  :evil:

Ik trek door totdat ik merk dat hij niet meer doortrekt :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 11-10-2013 16:06:00
Citaat van: elianmars op 11-10-2013 15:41:45
Trek ik door tot 3000 toeren? Da's niet doortrekken, hoor. Doortrekken is het naaldje van de toerenteller het rode gedeelte injagen  :evil:

Ik trek door totdat ik merk dat hij niet meer doortrekt :eusa_shifty:

Tot de begrenzer ingrijpt? Dat heb ik nou nooit  :eusa_liar: ;D

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 12-10-2013 11:43:28
Citaat van: viking_in_shorts op 11-10-2013 16:06:00
Citaat van: elianmars op 11-10-2013 15:41:45
Trek ik door tot 3000 toeren? Da's niet doortrekken, hoor. Doortrekken is het naaldje van de toerenteller het rode gedeelte injagen  :evil:

Ik trek door totdat ik merk dat hij niet meer doortrekt :eusa_shifty:

Tot de begrenzer ingrijpt? Dat heb ik nou nooit  :eusa_liar: ;D

:eusa_whistle:

Ik zal wel te vaak in een automaat gereden hebben ofzo.

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 13-10-2013 01:57:01
Veilig aangekomen?



Ja, helemaal goed. Was erg gezellig. Hartelijk dank voor het lekkere eten en de avond. Van de week werk ik m'n blog even bij.


Ewöut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 13-10-2013 02:04:50
Lekkere eten? Op de pasta na dan ....

Niet zeuren. :eusa_snooty: We hebben lekker gegeten. :D



Ewöut >>> Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Verslagje weekendje Gøteborg, Volvo museum en eten bij de Viking.


Afgelopen vrijdag direct na het werk vertrokken met Marije voor een weekendje weg met z'n tweeen. Heerlijk. Niek op de zorgboederij en Claire alleen thuis met een vriendinnetje.
Na 380km rijden (ja, hele tijd op cruisecontrol met wel 2400rpm... :eusa_whistle:) waren we bij het geboekte hotel. Een prachtige viermaster met een rijke historie.
Omdat ik de boot zo fotogeniek vond, heb ik maar een paar extra plaatjes geschoten. Alle plaatjes zijn zoals gewoonlijk klikbaar.

Leuk dat het alweer zo vroeg donker wordt. Dat heeft wel wat als zo'n schip goed verlicht is.





Ff appen. :D





Lekker Tapas eten met een goed biertje erbij. Heerlijk.




Zaterdagochtend





Zaterdag in de loop van de middag



Viking in shorts laat ook overal z'n sporen achter. ;D




Even wat biertjes gehaald om op latere tijdstippen 'in te nemen'. Dit is alles wat wij mee mogen nemen over de grens. De grote fles, bedoeld voor m'n verjaardag,  is al over de 'grens'.



Museum

En dan eindelijk naar het Volvo museum in Torslanda.





Even trucker spelen. Qua toerentallen ziet het er bekend uit voor me. Die trucks rijden ook gemiddeld zo tussen de 1500 en 2000rpm, alleen ietsje meer 'torque' dan Old Faithful








Leuke paaltjes in het museum.





Gøteborg

Herfst in de stad


Haga (stadswijk in Gbg).


Mijn mupke.


Kungsbacka


Hoewel Ronald dringend had aangeraden om met daglicht bij tim aan te komen vanwege het fantastische uitzicht, hebben we het net niet gered. Het wordt nu al zo snel donker dat we het op een kwartier na gemist hebben. Een kleine indruk heb ik wel gehad van het uitzicht, maar ik kom het zeker nog eens bekijken.


Tim kookt. Gezellig met een wijntje toekijken is ook wel eens leuk.
Lekker gegeten en de rest van de avond zitten kletsen. Tussendoor getrakteerd op een spetterend optreden van Maja.






Op weg naar huis



Zondagochtend werden we wakker en het was plotseling helemaal grijs en saai weer. Nadat we ontbeten hadden moesten we nog even terug naar het museum om nog iets te kopen. Daarna weer de reis 'noordwaarts' begonnen. Na een uurtje kwam er weer wat 'breking' in de lucht, en voor we goed en wel de Noorse grens bereikten scheen de zon weer uitbundig en was er geen wolkje meer te bekennen.

De oude brug van Svinesund (grens Zweden - Noorwegen)


Home, sweet home. Uiteraard hebben we niemand gezien aan de grens. Sommigen op dit forum hebben vaak minder geluk. :eusa_whistle:



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marije

Prima verslag Ewout, ik heb genoten, Niek had het lekker en ik ben supertrots op Claire die zich zo goed geweerd heeft dit weekend met koken enz. Dit doen we nog eens!  :-*

Bouke

Wat een leuk verslag en hele mooie foto's :eusa_clap: en ja inderdaad die overgang met N is een dingetje ;D al hoewel de laatste keer in N best goed ging( maar dat maakten ze in Dk dan weer goed :evil: ) toch ook wel leuk om met z' tweeën ff weg te gaan, zo te zien hebben jullie er van genoten.