Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 15-10-2013 08:02:36

Citaat van: elianmars op 14-10-2013 22:46:54
Voor mij is een weekend zonder kids niet compleet, maar dat zal voor iedereen anders zijn  ;)

Nog een paar jaar en dan zul je er toch echt aan moeten wennen ;)



Ja, dat klopt. Maar da's toch anders.

Denk ik.....  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 15-10-2013 08:49:56
Citaat van: Taranis op 15-10-2013 08:02:36

Citaat van: elianmars op 14-10-2013 22:46:54
Voor mij is een weekend zonder kids niet compleet, maar dat zal voor iedereen anders zijn  ;)

Nog een paar jaar en dan zul je er toch echt aan moeten wennen ;)



Ja, dat klopt. Maar da's toch anders.

Denk ik.....  :eusa_shifty:


Als je weet dat je kinderen het goed hebben. En je weet ook een beetje hoe intensief we met Niek bezig zijn rond de klok, dan is af en toe een weekendje met z'n tweeen echt niet vervelend hoor. Daarbij zijn we nu 22 jaar bij elkaar en dan is het ook wel eens fijn om eens 100% aandacht voor elkaar te hebben zonder kinderen die er steeds doorheen lopen te blaten. ;D


Citaat van: Taranis op 15-10-2013 08:02:36

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Gbg-okt-2013/DSCN0223.jpg


Op 1 of andere manier schijnt daar altijd de zon :)

Dat schijnt nu toch echt afgelopen te zijn. De 'Indian summer' is op z'n eind en koude poollucht op weg naar 'beneden'. De overgang zal gepaard gaan met grijze luchten en af en toe wat regen. Meestal is de winter heel erg mooi, maar na zo'n mooie zomer weet ik niet wat de winter gaat doen. Als het maar geen kwakkelwinter wordt. Gewoon 5 maanden blauwe lucht met temperaturen tussen de -10 en -30. Dan is het goed.  :D


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-10-2013 09:04:53
Dat schijnt nu toch echt afgelopen te zijn. De 'Indian summer' is op z'n eind en koude poollucht op weg naar 'beneden'. De overgang zal gepaard gaan met grijze luchten en af en toe wat regen. Meestal is de winter heel erg mooi, maar na zo'n mooie zomer weet ik niet wat de winter gaat doen. Als het maar geen kwakkelwinter wordt. Gewoon 5 maanden blauwe lucht met temperaturen tussen de -10 en -30. Dan is het goed.  :D

Na een mooie zomer krijg je toch ook een straffe winter? Als 't dan maar wel na volgende week is want ik kom nog op zomerbanden. Geen tijd meer voor een bandenwissel.

Erger regen dan hier kan niet. Het is zaterdagavond om 22.00 gaan regenen, zondagavond rond 17.30 was 't even een paar uur droog, gisteren was 't een paar uur droog en gisteravond rond 22.00 is 't weer gaan regenen. Sinds vrijdag al zo'n 120mm gehad. Goeree Overflakkee had die 120mm in 1 etmaal ::)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 15-10-2013 09:17:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-10-2013 09:04:53
Dat schijnt nu toch echt afgelopen te zijn. De 'Indian summer' is op z'n eind en koude poollucht op weg naar 'beneden'. De overgang zal gepaard gaan met grijze luchten en af en toe wat regen. Meestal is de winter heel erg mooi, maar na zo'n mooie zomer weet ik niet wat de winter gaat doen. Als het maar geen kwakkelwinter wordt. Gewoon 5 maanden blauwe lucht met temperaturen tussen de -10 en -30. Dan is het goed.  :D

Na een mooie zomer krijg je toch ook een straffe winter? Als 't dan maar wel na volgende week is want ik kom nog op zomerbanden. Geen tijd meer voor een bandenwissel.

Erger regen dan hier kan niet. Het is zaterdagavond om 22.00 gaan regenen, zondagavond rond 17.30 was 't even een paar uur droog, gisteren was 't een paar uur droog en gisteravond rond 22.00 is 't weer gaan regenen. Sinds vrijdag al zo'n 120mm gehad. Goeree Overflakkee had die 120mm in 1 etmaal ::)


Ik had het gelezen. Ik zal een bescheiden tentenkamp opzetten in de tuin voor de slachtoffers. ;D

Ik had een beetje gehoopt op een keer een verjaardag met mooi weer, maar dat was wellicht wat teveel van het goede. Zo laat in oktober is ook niet reeel (sorry, ik heb geen idee waar een 'e' met puntjes zit op m'n toetsenbord in Windhoos).

Bandenwissel doe je toch zelf in 30 minuten? Of moet je daarvoor hier wonen en veel oefenen?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik weet dat jullie altijd intensief bezig zijn met (vooral) Niek. Vandaar ook mijn opmerking er achteraan en de knipoog.

Ik word af en toe al moe van Kasper. En die is volgens mij nog niet een kwart zo druk als Niek ;D

Sbv

Ik zal duimen voor een mooi verjaardagsweekend en aansluitend mooie winter met veel sneeuw en blauwe luchten

Daf46

Citaat van: Taranis op 15-10-2013 08:02:36
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-10-2013 22:34:31
Even wat biertjes gehaald om op latere tijdstippen 'in te nemen'. Dit is alles wat wij mee mogen nemen over de grens. De grote fles, bedoeld voor m'n verjaardag,  is al over de 'grens'.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Gbg-okt-2013/IMG_9094.jpg

Oeh die linkse ;D


Geef mij maar die Saison Dupont, maar goed ik zal ze u niet afhandig maken, hier om de hoek liggen ze zo in het rek  ;D

StefanCJ

Ontzettend mooie foto's, geweldig die omgeving  :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 15-10-2013 10:52:39
Ik zal duimen voor een mooi verjaardagsweekend en aansluitend mooie winter met veel sneeuw en blauwe luchten

:-* :D

Citaat van: Daf46 op 15-10-2013 12:08:31
Geef mij maar die Saison Dupont, maar goed ik zal ze u niet afhandig maken, hier om de hoek liggen ze zo in het rek  ;D

Da's heel tof van U. ;D U kunt daar zeker makkelijker en goedkoper aan komen dan ik. Daarbij zou het jammer zijn als ik geen welkomsdrankje meer zou hebben voor onze mede-forum genoten. :eusa_shifty:



Citaat van: elianmars op 15-10-2013 10:09:49
Ik weet dat jullie altijd intensief bezig zijn met (vooral) Niek. Vandaar ook mijn opmerking er achteraan en de knipoog.

Ik word af en toe al moe van Kasper. En die is volgens mij nog niet een kwart zo druk als Niek ;D

Geen probleem Mars, was absoluut niet verkeerd opgevat. :eusa_angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ben alvast wat aan het indrinken in Belgie Ewout...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 15-10-2013 23:27:56
Ben alvast wat aan het indrinken in Belgie Ewout...

Da's mooi, dan ben jij alvast dronken en dan hebben wij meer. ;D


Proost! of Skål! zo je wil.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-10-2013 23:37:40
Citaat van: KIM op 15-10-2013 23:27:56
Ben alvast wat aan het indrinken in Belgie Ewout...

Da's mooi, dan ben jij alvast dronken en dan hebben wij meer. ;D



;D

Ewout Schalkwijk

Herfst in Noorwegen, eten met de seizoenen. Volvo gehalte: 0

Het is herfst. Drie weken geleden is de lammeren slacht begonnen en ook de jacht op groot wild is in volle gang. Gelukkig is de jacht hier gewoon een onderdeel van het leven en geen onderwerp van discussie. Woensdag werd Marije gebeld of we nog wat vlees wilden kopen. Tuuuurlijk  :laugh:

22 kilo vlees. Niet slecht. Ook een goed deel botten. Lang niet iedereen wil dat hebben, maar ik wel. Een van mijn hobby's is koken. Bij sausen heb je vaak behoefte aan een goeie bouillon, en op dat op voorraad te hebben is nogal plaats eisend in de vriezer. Oplossing: óf een 'fond óf een glacé. De laatste maak ik het liefst. Als die klaar is (laatste foto) dan kun je die vlak voordat die gestold is (dit gebeurt gewoon op kamertemperatuur) in bijvoorbeeld een ijsblokjeshouder gieten. Daarna invriezen en dan heb je een heerlijke basis voor soepen, sausen of om je vlees mooi te braden.


Stap 1: Botten, water, WUPS en liefde



Stap 2: Na 10 uur zachtjes koken moeten de botten en groenten eruit. Dit doe je met een goede zeef


Stap 3: Passeren met een passeerdoek


Stap 4: Reduceren


Stap 5: De bouilion is nu tot een fond verworden en daarna helemaal ingedampt (gereduceerd) tot een glacé.



Natuurlijk is ook al het vlees verpakt en snel ingevroren. Je zal toch maar de komende tijd hier aan tafel mogen aanschuiven... :eusa_whistle: :angel:





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-10-2013 23:15:58
Herfst in Noorwegen, eten met de seizoenen. Volvo gehalte: 0

Het is herfst. Drie weken geleden is de lammeren slacht begonnen en ook de jacht op groot wild is in volle gang. Gelukkig is de jacht hier gewoon een onderdeel van het leven en geen onderwerp van discussie. Woensdag werd Marije gebeld of we nog wat vlees wilden kopen. Tuuuurlijk  :laugh:

22 kilo vlees. Niet slecht. Ook een goed deel botten. Lang niet iedereen wil dat hebben, maar ik wel. Een van mijn hobby's is koken. Bij sausen heb je vaak behoefte aan een goeie bouillon, en op dat op voorraad te hebben is nogal plaats eisend in de vriezer. Oplossing: óf een 'fond óf een glacé. De laatste maak ik het liefst. Als die klaar is (laatste foto) dan kun je die vlak voordat die gestold is (dit gebeurt gewoon op kamertemperatuur) in bijvoorbeeld een ijsblokjeshouder gieten. Daarna invriezen en dan heb je een heerlijke basis voor soepen, sausen of om je vlees mooi te braden.


Stap 1: Botten, water, WUPS en liefde

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9138.jpg

Stap 2: Na 10 uur zachtjes koken moeten de botten en groenten eruit. Dit doe je met een goede zeef
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9133.jpg

Stap 3: Passeren met een passeerdoek
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9134.jpg

Stap 4: Reduceren
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9135.jpg

Stap 5: De bouilion is nu tot een fond verworden en daarna helemaal ingedampt (gereduceerd) tot een glacé.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9137.jpg


Natuurlijk is ook al het vlees verpakt en snel ingevroren. Je zal toch maar de komende tijd hier aan tafel mogen aanschuiven... :eusa_whistle: :angel:

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/Glace/IMG_9130.jpg



Ewøut

Ziet er goed uit, Ewout!

goede vooruitzichten voor komende winter.

KIM