Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2013 18:47:26
Ik moet zeggen dat het behoorlijk schommelt in bochten. Ik ben al een keer gestopt of ik een lekke band had. Wat een paar maanden op 17" kan doen. Vanaf nu zeg ik: Een V70 hoort op 17".
De banden zijn wel aan hun laatste seizoen begonnen qua profiel en twee banden stonden nog maar op 1 bar. Even de komende dagen in de gaten houden.

Dat vond mijn pa ook op de V70. Heeft tijdje met 17'' titans (soort herfstbanden, bijna gladde winterband) gereden op de D5, reed veel fijner. Daarna 16'' Ursa er weer op (zomerbanden) en vonden hem bijde dweilen.

Nu zijn de zomerbanden glad aan de voorkant na 110 000 km dus mag op zoek naar setje 17'' voor de zomer :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Bouke

Ja in het begin zijn het net ballonnen als je op 15" rijd maar naar verloop van tijd wen je er weer aan en zal je weer  aan de 17" stuiterbanden, want zo voelt het ff , moeten wennen. En mis je heel even het comfort van 15" 😉 maar daarna is weer heerlijk strak als een ...... :eusa_whistle:

The Volvoboy

Die Antlia's zijn wel in mooie staat als ik dat zo zie, dus doet niet echt afbreuk vind ik. Maar een mooi setje Perfo's voor de winter staat beter natuurlijk 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts

Ik heb al sneeuw in oost-Zweden gezien. Ter hoogte van Stockholm. Misschien moet ik ook maar overstappen op de winterbanden binnenkort.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2013 22:50:53
Ik heb al sneeuw in oost-Zweden gezien. Ter hoogte van Stockholm. Misschien moet ik ook maar overstappen op de winterbanden binnenkort.

Ge-facetimed met Laura? :eusa_whistle: Hier in zuid Noorwegen ligt de winterbandengrens sowieso op 1 november, dus dit is maar een weekje eerder. Hoe is dat bij jou?

Citaat van: The Volvoboy op 20-10-2013 22:33:47
Die Antlia's zijn wel in mooie staat als ik dat zo zie, dus doet niet echt afbreuk vind ik. Maar een mooi setje Perfo's voor de winter staat beter natuurlijk 8)

Ik had net besloten toch in ieder geval dit seizoen met deze wielen te gaan rijden tot ik die twee zachte banden ontdekte. Als die in de komende dagen gaan opspelen dan wil ik nieuwe Nokian's hebben, maar om die dan op deze velgen te zetten vind ik dan weer zonde. Dan kan je net zo goed in een keer 17" kopen. Maar velgen heb ik nog steeds niet. Ik wil persé Volvo velgen en dan ook nog eens een paar type's. Ik ben bang dat ik dan nog wel op deze door blijf rijden. Hoewel: Ik zeur weer, want er is technisch niks mis met deze velgen. ze zijn nog mooi en 15" winterbanden zijn veeeeel goedkoper dan 17". :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Uuh wacht ff, je gaat je banden vervangen omdat ze zacht zijn? Je koopt toch ook geen andere auto als je koelvloeistof moet bijvullen?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 20-10-2013 23:28:55
Uuh wacht ff, je gaat je banden vervangen omdat ze zacht zijn? Je koopt toch ook geen andere auto als je koelvloeistof moet bijvullen?

Banden plakken doe ik niet aan. Ik vertrouw een band niet meer als die lek (is geweest). :eusa_snooty:
Als twee banden gewoon op 2,6 bar blijven na een half jaar en twee banden niet, dan is het niet goed. Ik zie wel wat er gebeurt de komende dagen.

For the record: Ik wil toch al naar Nokian's omdat die zo goed zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Och ik moet 2x per week m'n linkervoorband oppompen, dus vergeleken met dat valt het bij jou wel mee denk ik ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2013 00:28:34
Citaat van: grijzev70tdi op 20-10-2013 23:28:55

Banden plakken doe ik niet aan. Ik vertrouw een band niet meer als die lek (is geweest). :eusa_snooty:
Als twee banden gewoon op 2,6 bar blijven na een half jaar en twee banden niet, dan is het niet goed. Ik zie wel wat er gebeurt de komende dagen.

For the record: Ik wil toch al naar Nokian's omdat die zo goed zijn.

Wie zegt dat het niet je velgen zijn of een ventiel?
Lijkt mij beetje onzin om banden waar je nog een winter mee door kunt weg te gooien.. maar dat zal mijn achterhoekse studentenvisie wel zijn....

)()()sT

Ewout Schalkwijk

Banden die op de nominatie staan en ook nog eens niet van het merk en type zijn die ik wil, die hoeven niet veel fouten te hebben voordat ik ze eruit gooi. ;D

No more mister Nice guy. ;D

Ewøut

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2013 23:23:28
Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2013 22:50:53

Ge-facetimed met Laura? :eusa_whistle: Hier in zuid Noorwegen ligt de winterbandengrens sowieso op 1 november, dus dit is maar een weekje eerder. Hoe is dat bij jou?

Nope - in Stockholm zelf geen sneeuw. Ik heb via Facebook sneeuwfotos gezien uit Enköping en Eskiltuna. Hier zijn winterbanden verplicht als het wegdek erom vraagt, en dat pas na 1 dec. Ervoor mag je je nog te pletter rijden op zomerbanden.

Hier is nu het regenseizoen aangebroken. Ik kijk wel even naar een gaatje in het regendek voor de wisselbeurt.

Ewout Schalkwijk

Het starten van Old Faithful begint nu echt dramatische vormen aan te nemen. Zojuist na 6,5 uur stilstand proberen te starten. Na c.a. 20 seconden wachten probeerde ik het. De startmotor draait prima rond zover ik het kan horen. De motor sloeg eindelijk aan en meteen weer af. Tweede keer precies het zelfde. Bij de derde poging sloeg de motor aan en liep meteen zoals het hoort. Ik word gek!!!

Reeds vervangen sinds ik met slechter starten geconfronteerd wordt:

dynamo
massakabels
startrelais (eigen voorraad)

Van de week zal ik de gloeipluggen vervangen, maar ik kan me niet voorstellen dat die er wat mee te maken hebben omdat de motor meteen mooi rond draait nadat die is aangeslagen.

Sinds een paar weken 'rammelt' m'n stuurairbag zelfs bij het starten en uitzetten van de motor. :-[ Schroeven zitten goed vast. Vreemd...

Nog diesel guru's die eventueel meelezen hier?

Ewøut

Sbv

antenne ring ?
verder valt er niets aan fouten uit te lezen waarschijnlijk ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 21-10-2013 15:10:14
antenne ring ?
verder valt er niets aan fouten uit te lezen waarschijnlijk ?

Alleen bij koude motor? Overdag tijdens m'n route's nooit last. :eusa_think: Ik heb ook al aan de klapsleutel gedacht, maar dan zou dat toch steeds moeten zijn?