Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-10-2013 23:15:58
Je zal toch maar de komende tijd hier aan tafel mogen aanschuiven... :eusa_whistle: :angel:

Komt ie nu pas mee :evil:

:eusa_drool: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

big ben

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Geweldig `that´s the spirit` !!

Volgende keer botten pinceren en bouquet op het laatst mee bakken, voor de kleur kun je ook tomatenpuree erbij doen, ontzuren en dan verder zoals jij hebt gedaan.

Klasse  :eusa_dance:

Ewout Schalkwijk

#4457
Citaat van: big ben op 19-10-2013 11:29:27
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Geweldig `that´s the spirit` !!

Volgende keer botten pinceren en bouquet op het laatst mee bakken, voor de kleur kun je ook tomatenpuree erbij doen, ontzuren en dan verder zoals jij hebt gedaan.

Klasse  :eusa_dance:

Het 'bakken' van de botten heb ik alle andere keren idd wel gedaan, dit keer stomweg vergeten. Ik doe het ook niet heel erg vaak. De tomatenpuree vond ik geen succes en laat ik er bewust uit. Wel gaan er hele tomaten in.

Waarschijnlijk binnenkort een boel lamsvlees en botten, dan ga ik het weer doen.  :laugh:



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

#4458
Hmmm lekker!

Familie van Irene in het oosten van het land houden en fokken verschillende dieren. Ieder jaar hebben ze lammeren die ze fokken voor de slacht voor eigen gebruik. Wij hebben nu met Irene d'r ouders 1 heel lam in de vriezer liggen: koteletjes, racks, gehakt en nog wat spul. Super goede kwaliteit vlees :)!

Eet smakelijk de komende tijd ;).

Ewout Schalkwijk

Terug op 15" (winterwielen)  :(

Prachtige Comets, ook al zijn ze zeker niet vrij van schade


Bijna 100% schadevrij, maar wel 15".



Ik moet zeggen dat het behoorlijk schommelt in bochten. Ik ben al een keer gestopt of ik een lekke band had. Wat een paar maanden op 17" kan doen. Vanaf nu zeg ik: Een V70 hoort op 17".
De banden zijn wel aan hun laatste seizoen begonnen qua profiel en twee banden stonden nog maar op 1 bar. Even de komende dagen in de gaten houden.

Als ik de banden moet vervangen, dan liever naar 16" of 17". Dilemma's... :eusa_think:


Vanavond wordt de eerste sneeuwval verwacht. Ben benieuwd, de lucht heeft nog geen geur van sneeuw. Duurt nog wel een paar uur als het al begint.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

In finland had het al gesneeuwd. Iets lager dan Javaskyla
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Jee, wat doen velgen toch veel met een auto.....


Stuur je ook een beetje sneeuw deze kant op?  :eusa_pray:

BBS

Citaat van: elianmars op 20-10-2013 18:53:45
Jee, wat doen velgen toch veel met een auto.....


Stuur je ook een beetje sneeuw deze kant op?
:eusa_pray:

Ben je helemaal belatafeld? Laat ze die troep lekker daar laten :evil:  :P

Van mij mag die prut nog heeeeeel lang wegblijven ;D

O.T. die velgen staan wel heel mooi, sowieso is het een mooie roetert :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2013 18:47:26
Ik moet zeggen dat het behoorlijk schommelt in bochten. Ik ben al een keer gestopt of ik een lekke band had. Wat een paar maanden op 17" kan doen. Vanaf nu zeg ik: Een V70 hoort op 17".
De banden zijn wel aan hun laatste seizoen begonnen qua profiel en twee banden stonden nog maar op 1 bar. Even de komende dagen in de gaten houden.

Dat vond mijn pa ook op de V70. Heeft tijdje met 17'' titans (soort herfstbanden, bijna gladde winterband) gereden op de D5, reed veel fijner. Daarna 16'' Ursa er weer op (zomerbanden) en vonden hem bijde dweilen.

Nu zijn de zomerbanden glad aan de voorkant na 110 000 km dus mag op zoek naar setje 17'' voor de zomer :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Bouke

Ja in het begin zijn het net ballonnen als je op 15" rijd maar naar verloop van tijd wen je er weer aan en zal je weer  aan de 17" stuiterbanden, want zo voelt het ff , moeten wennen. En mis je heel even het comfort van 15" 😉 maar daarna is weer heerlijk strak als een ...... :eusa_whistle:

The Volvoboy

Die Antlia's zijn wel in mooie staat als ik dat zo zie, dus doet niet echt afbreuk vind ik. Maar een mooi setje Perfo's voor de winter staat beter natuurlijk 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

viking_in_shorts

Ik heb al sneeuw in oost-Zweden gezien. Ter hoogte van Stockholm. Misschien moet ik ook maar overstappen op de winterbanden binnenkort.

Ewout Schalkwijk

#4467
Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2013 22:50:53
Ik heb al sneeuw in oost-Zweden gezien. Ter hoogte van Stockholm. Misschien moet ik ook maar overstappen op de winterbanden binnenkort.

Ge-facetimed met Laura? :eusa_whistle: Hier in zuid Noorwegen ligt de winterbandengrens sowieso op 1 november, dus dit is maar een weekje eerder. Hoe is dat bij jou?

Citaat van: The Volvoboy op 20-10-2013 22:33:47
Die Antlia's zijn wel in mooie staat als ik dat zo zie, dus doet niet echt afbreuk vind ik. Maar een mooi setje Perfo's voor de winter staat beter natuurlijk 8)

Ik had net besloten toch in ieder geval dit seizoen met deze wielen te gaan rijden tot ik die twee zachte banden ontdekte. Als die in de komende dagen gaan opspelen dan wil ik nieuwe Nokian's hebben, maar om die dan op deze velgen te zetten vind ik dan weer zonde. Dan kan je net zo goed in een keer 17" kopen. Maar velgen heb ik nog steeds niet. Ik wil persé Volvo velgen en dan ook nog eens een paar type's. Ik ben bang dat ik dan nog wel op deze door blijf rijden. Hoewel: Ik zeur weer, want er is technisch niks mis met deze velgen. ze zijn nog mooi en 15" winterbanden zijn veeeeel goedkoper dan 17". :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Uuh wacht ff, je gaat je banden vervangen omdat ze zacht zijn? Je koopt toch ook geen andere auto als je koelvloeistof moet bijvullen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 20-10-2013 23:28:55
Uuh wacht ff, je gaat je banden vervangen omdat ze zacht zijn? Je koopt toch ook geen andere auto als je koelvloeistof moet bijvullen?

Banden plakken doe ik niet aan. Ik vertrouw een band niet meer als die lek (is geweest). :eusa_snooty:
Als twee banden gewoon op 2,6 bar blijven na een half jaar en twee banden niet, dan is het niet goed. Ik zie wel wat er gebeurt de komende dagen.

For the record: Ik wil toch al naar Nokian's omdat die zo goed zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein