Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Net weer gestart na 30km rijden. Starten en meteen lopen. Tijd speelt in ieder geval een rol.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

#4486
Ik weet niet of dat bij diesel en benzine hetzelfde is, maar toen ik een vergelijkbaar gedrag beschreef bij een lokale dealer kwam het vermoeden "lekkende injectoren" naar voren.

<edit: verzweedsing verwijderd>

fpede


KIM

Lekkende injectoren geven ook rook.
Ik gok op lucht.

Ewout Schalkwijk

Lucht komt het meeste terug, ook in een bericht van Sbv die verwijst naar een topic op matthewsvolvosite.com. Blijft alleen hoe tonen we dat aan. Het kan blijkbaar in onvindbare kleine hoeveelheden zijn. De retourslangen zijn ondoorzichtig en alleen een slangdeel is doorzichtig. Brandstoffilter is recent (afgelopen winter ergens) vervangen.

Af en toe komt ook de brandstofpomp boven drijven als mogelijke oorzaak. Welke tweede temperatuursensor heb ik dan nog? Nog steeds heb ik ook dat de koelventilator eigenlij altijd draait. Alle actie's daarop hebben ook nog geen succes gehad. Geen idee of er een relatie kan worden gelegd.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Lucht is, net als vacuumlekkage bij benzinemotoren, zeer lastig te vinden.
Alle kunststof leidingen vernieuwen is een mogelijkheid.

stan81

Citaat van: Sbv op 21-10-2013 15:13:12
defecte temperatuursensor ergens ? Ik denk dan niet gelijk aan de koelwater temperatuursensor, maar er zitten er nog meer volgens mij

Dit was bij mij de boosdoener. Ook lang naar gezocht en voor 17 euro was het probleem voorbij.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: stan81 op 21-10-2013 20:40:55
Citaat van: Sbv op 21-10-2013 15:13:12
defecte temperatuursensor ergens ? Ik denk dan niet gelijk aan de koelwater temperatuursensor, maar er zitten er nog meer volgens mij

Dit was bij mij de boosdoener. Ook lang naar gezocht en voor 17 euro was het probleem voorbij.


Maar waar zit die dan? (niet die boven het kvs-huis)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

stan81

Wel die bij de thermostaat. Ook hier al nokkenassensor, krukassensor, antennering en massakabels vervangen. Het zat bij in de stekker, heb toen de sensor vervangen en het was helemaal weg

Zie mijn post

Ewout Schalkwijk

Die sensor is vorig jaar al vervangen, misschien morgen eens kijken of er corrosie zit op de contactpinnen. Volgens sommigen zijn de gloeipluggen en de temperatuursensor voor een diesel niet zo heel belangrijk voor het starten van de motor.

Ik denk dat die morgenochtend gewoon start. Gewoon lang genoeg laten gloeien plus extra wachttijd. Spannend.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 21-10-2013 15:36:08
Ik weet niet of dat bij diesel en benzine hetzelfde is, maar toen ik een vergelijkbaar gedrag beschreef bij een lokale dealer kwam het vermoeden "lekkende injectoren" naar voren.

<edit: verzweedsing verwijderd>


Die schijnen bij deze motoren niet vaak problemen te geven. Twee jaar geleden zijn ze nog vervangen bij Pul voor gereviseerde exemplaren.


Pffff, die avatar van je. ADHD on steroids?  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Zoals ook (zei het op een andere basis / symptoom) door KIM bevestigd werd. Ik dacht: laat ik ook even doen alsof ik er iets van snap :eusa_shifty:

Die avatar? Projectje wat mislukt is :)

hendrik32

Ga maar van lucht uit. Gewoon doorzichtige slang op retour monteren
Zie je direct of je lucht in het systeem hebt

Ewout Schalkwijk

Citaat van: hendrik32 op 21-10-2013 21:59:47
Ga maar van lucht uit. Gewoon doorzichtige slang op retour monteren
Zie je direct of je lucht in het systeem hebt

Dat kan ik morgen al wel doen. Iemand die weet welke diameter die slang is? 3 of 4 mm oid?
Zijn die doorzichtige slangen net zo warmtebestendig als die er nu op zitten? Dit zijn zwarte met een soort stoffen mantel er omheen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

pwberg

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2013 22:24:02
Citaat van: hendrik32 op 21-10-2013 21:59:47
Ga maar van lucht uit. Gewoon doorzichtige slang op retour monteren
Zie je direct of je lucht in het systeem hebt

Dat kan ik morgen al wel doen. Iemand die weet welke diameter die slang is? 3 of 4 mm oid?
Zijn die doorzichtige slangen net zo warmtebestendig als die er nu op zitten? Dit zijn zwarte met een soort stoffen mantel er omheen.

Als dit dezelfde maat is als de slangetjes tussen de injectoren moetie 4mm inwendig zijn.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.