Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 30-10-2013 20:35:21
Leuk verslag weer, krijg je wel weer zin van ;D
Pffff net iets van 55 pagina's terug zitten bladeren in je blog om te kijken hoe het ook alweer zat met schakelaars schoonmaken. Was iets met krabbelen :eusa_think: maar nou weet ik het weer en het is gelukt :eusa_dance: tnx

Ik heb het even gechecked. Pffff, zijn wel heel veel pagina's dit jaar. Nu hoop ik even klaar te zijn met de auto. :eusa_eh:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: The Volvoboy op 30-10-2013 17:22:25
Citaat van: Taranis op 30-10-2013 16:40:36
(en bi-xenon met reflectors ipv alleen dimlicht-xenon met zo'n stomme lens).

De xenon met lenzen zijn dacht ik sowieso bi-xenon. Al meerdere keren gezien (en gehoord) op m'n werk, bij grootlicht hoor je de lenzen van stand verspringen o.i.d. met een klik en een klak als je weer loslaat. Als je voor een muur staat kun je ook duidelijk zien dat de xenon van 2 knikjes naar een grote vlek gaat als je grootlicht aan zet.

Nee, precies andersom. De reflectorlampen zijn bi-xenon. Die had ik in de XC en daar verspringt inderdaad de reflector. Werkt prima.
Bij de lenzenlampen zit er een losse halogeen 55W lamp in de unit om als groot licht te dienen.

Ook van mijn kant nog een kort verslag van een gezellige meeting. Donderdagmorgen om 6.10 uur vertrokken in Goes om Kornelis en Marjolein op te halen. Duitsland was lekker leeg:

Kornelis rijdt de diesel rustig warm:

We waren amper van de schrik bekomen dat de slagboom bij de Noorse grens open stond en we zonder gezeik het land in konden, toen we om 21.50 uur bij Ewout het terrein op reden. Niet veel later kon Ewout genieten van z'n vers meegebrachte Chinees:

En nadat de grote fles (heerlijk) welkomstbier leeg was, kregen we een 'klein' blikje:

De volgende dag zijn we aan het klussen gegaan. Ewout is na afloop niet heel gelukkig met z'n doorgezakte hoerensloep:

Zaterdag hebben we onder Ewouts leiding een rondrit door prachtig Noorwegen gedaan. Schitterend licht op het meer:

Onze chauffeuse:

De directeur:

Prachtige kleuren onderweg:

Kornelis geniet alweer van een N:

Onderweg naar de Citadel:

Mooie luchten:

Ewout wil z'n buik niet op de foto:

En toont z'n gespierde lijf:

Ook Marjolein heeft het naar haar zin:

Sfeerplaatjes:

Land in zicht! (ofzoiets):

Op weg naar beneden waren de rotsen best glad:

Op zondag werd er een heerlijk ontbijtje voor ons gebakken:

Daarna zijn we lekker aan 't knutselen geweest en geven mijn koplampen eindelijk acceptabel licht. Op maandag een relaxed dagje gehouden met wat boodschapjes en lekker gegeten 's avonds. De volgende dag was het alweer tijd om Noorwegen te verlaten:

Onderweg moest de EOD er nog aan te pas komen:

Echt Duits eten kon natuurlijk niet ontbreken:

En om 23.30 uur gisteravond stond ik weer thuis op de oprit.

Ewout, Marije, Claire en Niek: nogmaals ontzettend bedankt voor jullie gezelligheid, gastvrijheid en een heel leuk weekend! :D :eusa_clap:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2013 20:47:49
Ik heb het even gechecked. Pffff, zijn wel heel veel pagina's dit jaar. Nu hoop ik even klaar te zijn met de auto. :eusa_eh:

Zal ik maar geen standkachel meer brengen dan?  :eusa_angel:

maruska

mooi om te zien, dat ewout gewoon in zn shirtje loopt, terwijl de familie mulder dik ingepakt op reis is ;D
we hebben een 3e "man in shorts" ! hahahaa
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Hehe, Marjolein in dikke jas, Ewout in z'n t-shirt  ;D

Edit: Mark was het ook al opgevallen..  :eusa_shifty:

UserID6342

Sbv

Mooie foto's Ronald. Geen lege gin flessen op de foto  :evil:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 30-10-2013 21:28:37
mooi om te zien, dat ewout gewoon in zn shirtje loopt, terwijl de familie mulder dik ingepakt op reis is ;D
we hebben een 3e "man in shorts" ! hahahaa

;D Echte kerels hebben korte mouwen en soms korte broeken. ;D

Citaat van: Sbv op 30-10-2013 21:36:28
Mooie foto's Ronald. Geen lege gin flessen op de foto  :evil:

Nee, maar hij was er wel, net als heeeeeel veel lege literblikken bier. :eusa_whistle:

Mooi verslag Ronald. :eusa_clap:

Voor die standkachel wil ik wel een uitzondering maken hoor. 24 december onder de boom? :eusa_whistle:

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Citaat van: Taranis op 30-10-2013 21:24:48
Citaat van: The Volvoboy op 30-10-2013 17:22:25
Citaat van: Taranis op 30-10-2013 16:40:36
(en bi-xenon met reflectors ipv alleen dimlicht-xenon met zo'n stomme lens).

De xenon met lenzen zijn dacht ik sowieso bi-xenon. Al meerdere keren gezien (en gehoord) op m'n werk, bij grootlicht hoor je de lenzen van stand verspringen o.i.d. met een klik en een klak als je weer loslaat. Als je voor een muur staat kun je ook duidelijk zien dat de xenon van 2 knikjes naar een grote vlek gaat als je grootlicht aan zet.

Nee, precies andersom. De reflectorlampen zijn bi-xenon. Die had ik in de XC en daar verspringt inderdaad de reflector. Werkt prima.
Bij de lenzenlampen zit er een losse halogeen 55W lamp in de unit om als groot licht te dienen.

Als het goed is zou de lens moeten verspringen hoor bij jouw units :eusa_think: Werden verkocht als actieve bi-xenon met bochtenverlichting geloof ik.. In ieder geval weet ik dat bij een XC90 de lens wél verspringt bij grootlicht. Kan me haast niet voorstellen dat dat bij een V70 niet zo is. Ik ga het eens uitzoeken, misschien heb je wel gelijk, maar ik wil het zeker weten :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Is niet zo Koen, lens verspringt niet en blijft bij bochten gewoon mee draaien met grootlicht aan (en dat zijn gewoon halogeen lampjes, zitten aan de binnenkant van de unit
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 30-10-2013 23:23:42
Is niet zo Koen, lens verspringt niet en blijft bij bochten gewoon mee draaien met grootlicht aan (en dat zijn gewoon halogeen lampjes, zitten aan de binnenkant van de unit

Maar ik weet wel zeker dat bij een XC90 met bi-xenon (dus lenzen) bij grootlicht, naast de halogeen grootlicht lampen, óók de xenon lenzen verspringen. Bij een V70 heb ik dat nog nooit getest. Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar zou het wel vreemd vinden.

@Ewout, sorry voor de vervuiling  :-[
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Citaat van: Sbv op 30-10-2013 21:36:28
Mooie foto's Ronald. Geen lege gin flessen op de foto  :evil:

Nee de fles was niet leeg :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2013 23:02:34
Voor die standkachel wil ik wel een uitzondering maken hoor. 24 december onder de boom? :eusa_whistle:

Dat haal ik niet, de 25e wel ;)

Citaat van: grijzev70tdi op 30-10-2013 23:23:42

Juist.

Chris

Leuk verslagje weer! Mooi weer gehad en ziet eruit alsof jullie prima hebben genoten :).

triton

Begint weer te kriebelen om weer eens die kant op te komen.
Professioneel raddraaier