Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

#4546
Citaat van: maruska op 30-10-2013 21:28:37
mooi om te zien, dat ewout gewoon in zn shirtje loopt, terwijl de familie mulder dik ingepakt op reis is ;D
we hebben een 3e "man in shorts" ! hahahaa

;D Echte kerels hebben korte mouwen en soms korte broeken. ;D

Citaat van: Sbv op 30-10-2013 21:36:28
Mooie foto's Ronald. Geen lege gin flessen op de foto  :evil:

Nee, maar hij was er wel, net als heeeeeel veel lege literblikken bier. :eusa_whistle:



Mooi verslag Ronald. :eusa_clap:

Voor die standkachel wil ik wel een uitzondering maken hoor. 24 december onder de boom? :eusa_whistle:


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Citaat van: Taranis op 30-10-2013 21:24:48
Citaat van: The Volvoboy op 30-10-2013 17:22:25
Citaat van: Taranis op 30-10-2013 16:40:36
(en bi-xenon met reflectors ipv alleen dimlicht-xenon met zo'n stomme lens).

De xenon met lenzen zijn dacht ik sowieso bi-xenon. Al meerdere keren gezien (en gehoord) op m'n werk, bij grootlicht hoor je de lenzen van stand verspringen o.i.d. met een klik en een klak als je weer loslaat. Als je voor een muur staat kun je ook duidelijk zien dat de xenon van 2 knikjes naar een grote vlek gaat als je grootlicht aan zet.

Nee, precies andersom. De reflectorlampen zijn bi-xenon. Die had ik in de XC en daar verspringt inderdaad de reflector. Werkt prima.
Bij de lenzenlampen zit er een losse halogeen 55W lamp in de unit om als groot licht te dienen.

Als het goed is zou de lens moeten verspringen hoor bij jouw units :eusa_think: Werden verkocht als actieve bi-xenon met bochtenverlichting geloof ik.. In ieder geval weet ik dat bij een XC90 de lens wél verspringt bij grootlicht. Kan me haast niet voorstellen dat dat bij een V70 niet zo is. Ik ga het eens uitzoeken, misschien heb je wel gelijk, maar ik wil het zeker weten :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Is niet zo Koen, lens verspringt niet en blijft bij bochten gewoon mee draaien met grootlicht aan (en dat zijn gewoon halogeen lampjes, zitten aan de binnenkant van de unit
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 30-10-2013 23:23:42
Is niet zo Koen, lens verspringt niet en blijft bij bochten gewoon mee draaien met grootlicht aan (en dat zijn gewoon halogeen lampjes, zitten aan de binnenkant van de unit

Maar ik weet wel zeker dat bij een XC90 met bi-xenon (dus lenzen) bij grootlicht, naast de halogeen grootlicht lampen, óók de xenon lenzen verspringen. Bij een V70 heb ik dat nog nooit getest. Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar zou het wel vreemd vinden.

@Ewout, sorry voor de vervuiling  :-[
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Citaat van: Sbv op 30-10-2013 21:36:28
Mooie foto's Ronald. Geen lege gin flessen op de foto  :evil:

Nee de fles was niet leeg :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-10-2013 23:02:34
Voor die standkachel wil ik wel een uitzondering maken hoor. 24 december onder de boom? :eusa_whistle:

Dat haal ik niet, de 25e wel ;)

Citaat van: grijzev70tdi op 30-10-2013 23:23:42
Is niet zo Koen, lens verspringt niet en blijft bij bochten gewoon mee draaien met grootlicht aan (en dat zijn gewoon halogeen lampjes, zitten aan de binnenkant van de unit

Juist.

Chris

Leuk verslagje weer! Mooi weer gehad en ziet eruit alsof jullie prima hebben genoten :).

triton

Begint weer te kriebelen om weer eens die kant op te komen.
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 31-10-2013 23:19:38
Begint weer te kriebelen om weer eens die kant op te komen.

De Roetmobiel moet waarschijnlijk toch nog 'los' gereden worden. Lang weekendje met Yvonne langskomen? Keertje zeeslag spelen? ;D
Je hebt nu een diesel. Ik rijd op dat soort afstanden makkelijk 1 op 14 met volle bepakking.
Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Genieten van het mooie leven!!! Mooi verslag mannen en vrouwen.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

knoopie

Wat is het er mooi!  :eusa_boohoo:

Genoten hebben jullie met elkaar leuk om te lezen.
De reis is ook weer goed verlopen fijn dat jullie goed zijn aangekomen in dat gezellige Nederland.


Ewout Schalkwijk

Vandaag de laatste hand aan de 019 gelegd. Auto is doorgeslepen en voor het grootste gedeelte op de kar van de buurman gegooid. Twee bodemdelen zijn nog over. Die moeten even apart om het totale gewicht en de stabiliteit van het geheel veilig te houden.

Achterstuk eraf


Bodemplaat in het midden doorzagen.


De strijd tegen de tijd (voor de winter klaar) is gewonnen. Het erf is weer vrij. Of ik nog een keer zo'n project zou doen? Nee. Ik denk het niet. Het was leuk en mijn dank gaat dan ook uit naar Sbv en Taranis die die project mede mogelijk hebben gemaakt. Wel zou ik nog een keer met een motorblok aan de gang willen gaan, maar dan is dit tenminste afgerond.

Nog grappig om te vermelden. Vorige week zijn toch weer een aantal onderdelen van Project 019 naar Nederland verscheept. Dat het subframe en de achteras nog maar een poosje mogen doorleven. :eusa_angel:

Uuuhhh.... Project XC? ;D





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


Taranis

Mooi dat de zooi opgeruimd is :)

Ik neem voor het gemak even aan dat je een dieselmotor wilt... ik kan wel eens vragen bij Otte (waar je je remklauw gehaald hebt) of ze wat hebben liggen.

Sbv

@ewout graag gedaan. Benzine blok ook goed ? Misschien als Stefan de auto gaat demonteren dan een mooi project voor je