Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ewout Schalkwijk

#4576
Dikke vinger:  :o


Na alles wat ik de laatste jaren voor Old Faithful heb gedaan besloot hij me vandaag te bedanken met een dikke vinger. :eusa_wall: Ondankbaar stuk blik...;D
De wissermotor (bestuurderszijde) is niet stuk, maar wel helemaal van z'n padje af. De ene keer een dikke vinger, de volgende keer onwrikbaar op de bumper.

Een paar keer geprobeerd het '0'-punt opnieuw vast te laten stellen had geen effect, dus besloot ik toch nog maar even aan het eind van de middag de boel weer los te trekken. Bumper eraf, knippers en het frame voldoende lossen om de wissermotor achterlangs te verwijderen. Ik had in augustus het hele frame incl. de wissers van Project 019 overgebouwd omdat het frame van OF beschadigd was. Nu zit links weer de 'oude' van OF er weer op.

In totaal heeft de operatie anderhalf uur geduurd. De meeste tijd is gaan zitten in het terug monteren van die %#$^%&# kwaliteit knippers van Volvo. Wat een rotzooi is dat zeg. Alles wat kan afbreken is afgebroken en je moet met dikke handen de unit's weer met een ty-rap zien te bevestigen aan de carrosserie. Van de week konden Ronald en ik er ook al niet over uit. Hoe kunnen we allemaal zo 'gelukkig' zijn met onze roffels terwijl Volvo AB een dikke vinger naar ons opsteekt en de meest belabberde kwaliteit kunststoffen die er in de markt verkrijgbaar zijn in onze Volvo's gebruikt. En dat model na model, dus niks exemplarisch ofzo. :evil:



De dankbare uiting van OF naar z'n baasje


Frame lossen en motor verwijderen. Nieuwe plaatsen en het boeltje weer opbouwen.


Iemand liet recent een van m'n afdekdopjes van m'n multimeter in het motorruim vallen. Gelukkig lag die er na ruim 1000 kilometer nog. :eusa_whistle:



Volgend weekend de stuurkogels vervangen. en woensdag 13 nov voor de 'tigste' keer uitlijnen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


Taranis

Ik zou bijna gaan denken dat OF z'n krediet een beetje bij je verspeeld heeft na het niet willen starten ;D

Ach sommige dingen worden bij Volvo na tig modeljaren wel opgelost. De eerste N met rammelende achterklep moet ik nog tegenkomen bijvoorbeeld. Jammer alleen dat er zoveel tijd overheen moet gaan.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 03-11-2013 20:53:24
Ik zou bijna gaan denken dat OF z'n krediet een beetje bij je verspeeld heeft na het niet willen starten ;D

Ah nee joh, ik ben gewoon een oude zeur aan het worden. Deze week en ook vandaag na twee dagen stilstand gewoon prima starten. Nu de wissermotor het ook weer doet is het nu alleen maar afwachten tot het volgende wat stuk gaat. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

ach je blijft bezig met die ouwe dingen. Je kan ook de stekker loshalen en zo laten

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-11-2013 21:02:41
Nu de wissermotor het ook weer doet is het nu alleen maar afwachten tot het volgende wat stuk gaat. :angel:

Ik gok op de standkachel van de XC :eusa_whistle:

Citaat van: Sbv op 03-11-2013 21:07:05
ach je blijft bezig met die ouwe dingen. Je kan ook de stekker loshalen en zo laten

Je zegt iets engs. Als het er op zit, moet het werken, was het toch?

Sbv

sssst mijn koplamp wissers zijn losgekoppeld vanwege...juist de vinger. Ze doen het niet

The Volvoboy

Mijn rechtse is ook losgekoppeld. Wat daarmee aan de hand is weet ik niet. Hij draait wel, maar stopt in elke positie zodra je de hendel loslaat...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-11-2013 21:10:53
sssst mijn koplamp wissers zijn losgekoppeld vanwege...juist de vinger. Ze doen het niet

Tssssssssssssssssk. Ik zal morgen even koplampwissermotoren bestellen bij Koert. Op jouw klantnummer natuurlijk :eusa_whistle:

Pfrt.

Ewout Schalkwijk

#4585
Ik vind dit een van de meest zinvolle extra's op die auto. Afgelopen woensdag m'n auto gewassen en vrijdagmiddag zag die er zo uit:




En dat bij schitterend weer (100% blauwe lucht en zon). Het is om 16:45 uur alweer donker en dan is het reuze makkelijk als je even sproeit dat je dan ook daadwerkelijk weer licht op het wegdek krijgt. Dit in tegenstelling tot die waardeloze hogedruk sproeiers van de XC. Daar blaas je in anderhalve seconde zes liter ruitenvloeistof er doorheen en vervolgens zie je nog niks. Kijk maar:



Dus: koplampwissers FTW :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Maar "the finger" is wel een bekend fenomeen bij onze 850's en classics.
Het zal de goden verzoeken zijn, maar ik ben blij dat ze bij mij nog goed werken. Op de 740 heb ik de stekkers al losgehaald...

Jaja; een echt kwaliteitsproduct hoor zo'n Volvo. Volgens mij hadden ze vele jaren terug al de personen moeten ontslaan die verantwoordelijk zijn voor:
- De koplampwissers
- De achterklepbekleding
- De handrem

Ewout Schalkwijk

Aanslag op Old Faithful.


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-11-2013 21:02:41
Nu de wissermotor het ook weer doet is het nu alleen maar afwachten tot het volgende wat stuk gaat. :angel:

Volgens Ronald heb ik 'de goden verzocht'.... :-[




Het mag bekend zijn dat ik erg weinig op heb met Prius-en en ander gecastreerd hybride tuig wat de wegen bevolkt en vooral verstopt. Ze zijn onaangepast in het verkeer en alleen maar bezig met het milieu. Er voor het gemak aan voorbijgaand dat ze helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn als dat de groene stropdas van de bestuurder doet vermoeden. Als ze dan ook nog mijn roetwolk uitbrakende zwarte vijfcilinder turbo diesel naar het leven staan, wordt ik al helemaal niet blij. Zo: even afreageren. :eusa_whistle:

Terwijl ik op een voorrangsweg reed kwam een oude man van 82 in z'n Prius de weg op draaien en zag mij blijkbaar over het hoofd. Stijf van de reumatiek en met een rijbewijs wat steeds voor een half jaar wordt verlengd vanwege z'n ziekte was hij zelfs niet in staat om bij +7 graden in een zonnetje de papieren in te vullen. Zo stijf was hij ook in z'n handen.

We hadden dus besloten naar zijn huis te rijden om het daar in +25 graden te doen. Mijn hart vulde zich met gevoel van medelijden. De man woont helemaal alleen en krijgt eens in de twee weken hulp voor het schoonmaken van z'n huisje. Zelfs thuis aangekomen maakte hij niet de indruk op mij dat hij zich nog in het verkeer zou moeten begeven. Uiteindelijk heb ik maar besloten om in zijn bijzijn ook zijn deel van de papieren te schrijven. Krampachtig kon hij nog net een handtekening zetten.

Afijn het is maar blik en ik zal het wel vergoed krijgen van de verzekering, maar ik blijf een beetje met dat gevoel zitten. De kans dat hij nu z'n rijbewijs verliest is heel groot. Aan de ene kant is dat heel prima, want hij is een gevaar op de weg, maar aan de andere kant zie je een redelijk hulpeloos persoon die ook af en toe z'n boodschappen moet doen. Lastig.

Het enige wat ik niet zielig vind is dat hij in een Prius rijdt. :evil: Had hij me nou aangereden met een Chevrolet Avalanche ofzo, dan had ik het nog stoer gevonden. Maar Old Faithful beschadigen met zo'n gecastreerd hok... :eusa_snooty:

passagiersdeur, stootlijsten, dorpel en voorscherm. Alles beschadigd en licht gedeukt.





Het 'hok' in kwestie



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Zonde  :(  (OF natuurlijk)  :eusa_whistle:

maar toch ook een beetje sneu voor die meneer, denk dat hij erg geïsoleerd raakt als hij zijn rijbewijs dan kwijt raakt  :eusa_think:

elianmars

Och, mocht zijn rijbewijs worden introkken, dan kun jij toch af en toe boodschappen doen voor die arme man :)