Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

KIM

Als je dat logo op dat schuurtje ziet, besef je pas hoe groot het is.
Mooi hoor.

Marc O.

Citaat van: KIM op 14-11-2013 17:45:30
Als je dat logo op dat schuurtje ziet, besef je pas hoe groot het is.
Mooi hoor.

Moet je nagaan dat ik met dat ding op m'n dak heb gereden ;D

Maar hij staat mooi op dat schuurtje Ewout! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Citaat van: Marc O. op 14-11-2013 18:58:22
Citaat van: KIM op 14-11-2013 17:45:30
Als je dat logo op dat schuurtje ziet, besef je pas hoe groot het is.
Mooi hoor.

Moet je nagaan dat ik met dat ding op m'n dak heb gereden ;D

Maar hij staat mooi op dat schuurtje Ewout! :D

Ik ben blij dat wij het niet ook hebben gedaan.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 14-11-2013 19:28:13
Citaat van: Marc O. op 14-11-2013 18:58:22
Citaat van: KIM op 14-11-2013 17:45:30
Als je dat logo op dat schuurtje ziet, besef je pas hoe groot het is.
Mooi hoor.

Moet je nagaan dat ik met dat ding op m'n dak heb gereden ;D

Maar hij staat mooi op dat schuurtje Ewout! :D

Ik ben blij dat wij het niet ook hebben gedaan.

Idd, als je er maar naar kijkt beschadigd het al. Wel gaaf om te hebben hangen nu. Niek vindt z'n uitzicht ook geweldig. Heeft wel 20x OMG geroepen toen hij thuis kwam. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

LouisXIV

Geweldig verhaal van die standkachel en sirene. Ik heb familie in Zweden wonen leuk altijd daar in het Noorden. Ik zou ook wel eens willen klussen met het klus team. Ik heb alleen niet zo heel veel auto klus ervaring maar ben wel goed in allerlei andere klussen in en rond het huis. Misschien een mooi uitruil mogelijk ??

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: LouisXIV op 19-11-2013 18:37:13
Geweldig verhaal van die standkachel en sirene. Ik heb familie in Zweden wonen leuk altijd daar in het Noorden. Ik zou ook wel eens willen klussen met het klus team. Ik heb alleen niet zo heel veel auto klus ervaring maar ben wel goed in allerlei andere klussen in en rond het huis. Misschien een mooi uitruil mogelijk ??

Wat voor kleur heeft jou V70? 019? Dan kunnen we zeker wel wat ruilen.... :angel:


Ewøut


P.S. Er zijn veel klusmeetings in de buurt toch? Of bedoelde je dat niet?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

LouisXIV

#4660
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-11-2013 12:33:13
Citaat van: LouisXIV op 19-11-2013 18:37:13
Geweldig verhaal van die standkachel en sirene. Ik heb familie in Zweden wonen leuk altijd daar in het Noorden. Ik zou ook wel eens willen klussen met het klus team. Ik heb alleen niet zo heel veel auto klus ervaring maar ben wel goed in allerlei andere klussen in en rond het huis. Misschien een mooi uitruil mogelijk ??
Wat voor kleur heeft jou V70? 019? Dan kunnen we zeker wel wat ruilen.... :angel:
Ewøut
P.S. Er zijn veel klusmeetings in de buurt toch? Of bedoelde je dat niet?
Nee helaas mijn auto is een DOP oftewel 421 kleur.
Een keer meehelpen met het klus team bedoelde ik. Of een klussenruil ; ik doe iets anders bijvoorbeeld tuinieren en het klusteam doet iets aan mijn auto??? En een tripje naar Noorwegen zou ik ook niet erg vinden hoor  ;)

NB Ik heb nog een mooie Heineken koelkast met glazendeur en lichtbak. Als voorbeeld:
http://www.fotoleovogelzang.nl/500px/Jan2005/Heineken%20ijskast161101.jpg
Misschien als ruil-item??

Ewout Schalkwijk

Citaat van: LouisXIV op 20-11-2013 13:47:34
Nee helaas mijn auto is een DOP oftewel 421 kleur.

Owwww, mijn eerste 850 had die kleur. Vind ik nog steeds een van de mooiste kleuren. :eusa_drool:

Klikkie:



Citaat van: LouisXIV op 20-11-2013 13:47:34
Een keer meehelpen met het klus team bedoelde ik. Of een klussenruil ; ik doe iets anders bijvoorbeeld tuinieren en het klusteam doet iets aan mijn auto??? En een tripje naar Noorwegen zou ik ook niet erg vinden hoor  ;)

Ja, maar er is niet echt een (vast) klusteam. Er zijn een aantal meets geweest en de samenstelling varieert af en toe. Wel is het zo dat de meesten hier elkaar al wat jaartjes kennen. Misschien dat er in de toekomst weer een meet komt, maar dat is in grote mate afhankelijk of er enthousiasme voor is.


Citaat van: LouisXIV op 20-11-2013 13:47:34
NB Ik heb nog een mooie Heineken koelkast met glazendeur en lichtbak. Als voorbeeld:
http://www.fotoleovogelzang.nl/500px/Jan2005/Heineken%20ijskast161101.jpg
Misschien als ruil-item??

Nee, zoiets ben ik helemaal niet in geinteresseerd. :eusa_snooty: :eusa_liar:


:eusa_drool:




Eindelijk was er vanochtend een heel klein beetje winter:




Starten ging heel prima, maar toch blijf ik de (nieuwe) dynamo een beetje verdacht vinden. Soms dempt de verlichting van het dashboard ineens wat. Het is niet op te wekken door verbruikers of grootlicht in te schakelen maar soms zie ik het. ik ga een draadje trekken van de dynamo naar binnen en koppel mijn multimeter eraan, kijken of ik wat kan zien terwijl ik rijd. Een verdachte is natuurlijk de spanningsregelaar, maar ik wil het wel eens een paar dagen aanzien. Op de gok heb ik de zekering van de trekhaak eens losgetrokken. Die gebruik ik toch bijna nooit.

Volgens mij kan aan de dynamo alleen de collector en de regelaar slijten (normaal gesproken dan). Klopt dat?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Een regelaar kan ook defect raken maar ook kan er een diode doorslaan.
Dat laatste heb ik zelf een keer meegemaakt met een dynamo van een half jaar oud.

Ewout Schalkwijk

Ik heb het tijdelijk even zo gedaan: een draadje van de accu via de passagiersdeur naar binnen en daar aangesloten op de multimeter. Waarom op de accu? In mijn optiek is het zo dat als ik goede waardes meet via de accu, dan weet ik ook zeker dat die accu goed moet laden. Kilometer of zes zo gereden en bijna de hele tijd kreeg ik zo'n 14,3 volt op de meter. Een keer tikte die naar 13,9 volt. Waarschijnlijk geen ramp, maar wel een indicatie dat er misschien 'iets' is.

Een echte 'MacGyver' oplossing. :eusa_whistle:



Heel leuk om te zien als je de verschillende verbruikers aanzet. Achterruitverwarming en stoelverwarming tegelijkertijd laat de spanning toch al van 14,30 tot 13,92 volt zakken.
Grootlicht aan: 14,30 > 14,20 volt.

Het is m'n bedoeling om zo een paar dagen te gaan rijden. Ik ben benieuwd.




Citaat van: KIM op 20-11-2013 15:58:22
Een regelaar kan ook defect raken maar ook kan er een diode doorslaan.
Dat laatste heb ik zelf een keer meegemaakt met een dynamo van een half jaar oud.

Dat zit toch in die verwisselbare regelaar of is dat een vast deel van de dynamo?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

zit er op je multimeter een opname functie ? dan kun je het later terugkijken... want die multimeters zijn redelijk snel met acquisitie, dus je zou spikes kunnen missen...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R