Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Dynamische pomptiming bij lokale Volvo garage:

Vandaag heb ik Old Faithful weer eens laten timen. De distributiewissel is alweer ruim 41.000km geleden vervangen. Volgens Volvo moet je iedere 30.000km dynamisch timen. Iets over de interval heen dus. Nou had ik totaal geen klachten over de motorloop, maar omdat ik wel eens wilde zien of er verschil merkbaar was heb ik het nu dan gedaan.

Vreemd genoeg begon de monteur eerst met het lossen en weer op spanning zetten van de spanrol. Of dat een reden is dat bij controle de inpuithoek op -2,6 graden stond weet ik niet zeker, maar ik kan me niet voorstellen dat de afwijken tussen 'voor' en 'na' zo groot was. Binnen een half uurtje was het gepiept en nu staat de pomp weer op -1,2 graden.

Ik krijg het niet voor elkaar om in Vida te vinden wat de voorgeschreven inspuithoek is. Iemand?

Bij aanvang van de timing.


Na afloop.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

ik had voor die vraag de help knop ingetoest denk ik ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

weyert

jammer ewout want nu weet je niet of de pomp inderdaad iets verlopen was, merk je nu verschil met rijden?
ben benieuwd of het verbruik nu ook gunstiger wordt
v70 tdi 1998

KIM


Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 09-01-2014 17:33:51
ik had voor die vraag de help knop ingetoest denk ik ;D

In Vida of het forum?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

op dat apparaat wat je op de foto hebt staan
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Ewout, je vroeg me om een foto te maken van mijn lichtbeeld met heldere C70 lampen en H7R fittingen. Voilà:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 09-01-2014 18:54:48
op dat apparaat wat je op de foto hebt staan

Jij dacht toch niet dat ik die vast mocht houden he? :eusa_snooty: Ik zal morgen nog eens speuren in vida na een tip van Ronald.

Citaat van: Marc O. op 09-01-2014 19:42:30
Ewout, je vroeg me om een foto te maken van mijn lichtbeeld met heldere C70 lampen en H7R fittingen. Voilà:
http://i747.photobucket.com/albums/xx117/Onrust-Volvo/A1C05026-D785-45C6-8A41-4B1F5DE33496_zpsydr94uq5.jpg

Thanks Marc.

Hier de mijne:




Geen van die originele Volvo lampen heeft een echt mooi lichtbeeld. :eusa_think:
Gelukkig is de lichtopbrengst wel dik voor mekaar. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Eindelijk winter

Starten getest tot -10 zonder kabel. Probleemloos. Dwz, de startmotor draait iets langer rond, maar de motor slaat goed aan en loopt mooi, iets verhoogd, op toeren.
Vanochtend tot maar op de kabel gestart. Temperatuur bij start. -13,6 graden. De motorwarmer zorgt dan toch voor iets minder slijtage en een interieur wat in ieder geval boven 0 graden ligt.




De kontaktbrug voor de KVS pluggen is helaas nog steeds niet binnen. Ik ben zo benieuwd hoe snel het interieur dan opwarmt. Nu duurt het zo'n 7 à 8 kilometer voordat de wijzer in het midden staat. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Die Ewout, met z'n V70 PIH  ;D

Eindelijk een beetje sneeuw op je foto's!  :eusa_dance:

KIM


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: