Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-01-2014 19:09:17
Citaat van: viking_in_shorts op 21-01-2014 18:53:52
hij staat nog niet online :eusa_whistle:

Ja hoor.  :angel:


Hier nog niet. Zal wel een slechte infrastructuur achter zitten die het niet trekt om real-time te synchen ....


... badoem ptsjjjjjj

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

KVS brug ingebouwd.


Na drie weken wachten dan toch eindelijk binnengekomen. Lang leve de post, hoewel ik vermoed de douane gezien de stempel op de envelop.
De op een na laatste KVS brug van Europa onderhand. Omdat Ronald me al enigszins sarcastisch 'veel plezier met inbouwen' wenste heb ik maar een 'shortcut' genomen en de kabels niet in de kabelboom opgenomen, maar in een eigen jasje parallel langs de kabelboom gelegd. Dat ging binnen een half uurtje.

Helaas levert Volvo geen routine's om te testen of de brug en de gloeiers het daadwerkelijk doen, dus dat wordt nog verder testen. Mijn eerste indruk is dat ze het niet doen. Sowieso is m'n auto tot c.a. -15 binnen zeven kilometer warm, althans dat geeft de meter aan. Bij -20 duurt het wel wat langer, maar dat ligt deze winter niet in de planning zoals het nu lijkt. Ik zal de kabel eens rechtstreeks aan de accu koppelen want dan moet je toch heel snel doorhebben of ze het doen lijkt me zo.

De gloeibrug is drie weken onderweg geweest. Ik heb deze week een pakje naar Nederland gestuurd en kreeg na twee dagen al bericht via de Whatsapp dat het was aangekomen.


Inpakken in warmtebestendige buis


Zit er weer keurig in, heeft waarschijnlijk al jaren niet meer gewerkt.


Eerst even 'sneeuw ruimen', ook binnen op alle balken en kabelbomen liggen bergen met sneeuw en ijs.



Van Viking_in_shorts kreeg ik een leuke tip voor een nieuw weerstation. Mijn 'oude' is na acht jaar niet meer fris en geeft regelmatig geen data meer door aan m'n Mac. Deze koppelt via het internet en nu kan ik overal zien wat de omstandigheden zijn zowel binnen als buiten. Net ook nog een tweede binnenunit besteld voor de TV kamer. die ligt onder de grond en heeft een 'eigen' klimaat.
Ik heb nog een oude iPad over en die ga ik aan de muur maken zodat ik daar permanent een dergelijk overzicht heb. Geen idee of zo'n iPad 24/7 het scherm aan kan hebben. :eusa_think:




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Waarom zou zo'n scherm het niet kunnen? Laptops staan hier ook 24/4 aan met beeldscherm aan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwberg

Citaat van: grijzev70tdi op 26-01-2014 15:19:22
Waarom zou zo'n scherm het niet kunnen? Laptops staan hier ook 24/4 aan met beeldscherm aan

Daarom juist, is aanzienlijk minder als 24/7













;D ;D ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Goh, op deze enveloppe heeft Olov toch nog het juiste land gezet  ;D

KIM

Je kunt de gloeiers wel testen met een stroomtang. Als ze werken, zal er een stroom lopen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 26-01-2014 15:36:59
Je kunt de gloeiers wel testen met een stroomtang. Als ze werken, zal er een stroom lopen.


Ah, je komt over twee weken toch? Neem jij die tang mee?  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Als ik de honden onderdak kan geven komen we inderdaad.
Dan neem ik wel een tang mee.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 26-01-2014 17:32:39
Als ik de honden onderdak kan geven komen we inderdaad.

Ik ga er toch wel een beetje vanuit dat jullie komen hoor. :eusa_snooty:

Citaat van: KIM op 26-01-2014 17:32:39
Dan neem ik wel een tang mee.

Als die tang dan maar niet Rieneke heet. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-01-2014 14:23:11
Citaat van: Sbv op 26-01-2014 14:20:01
Wat voor weerstation is het ?

Netatmo: Weerstation

Dat is mooi speelgoed :) Ik zoek ook nog zoiets... heb alleen geen Apple-foon of tablet  :eusa_think:
Benieuwd hoe 't je gaat bevallen.