Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Dat is leuk om te horen E wanneer komen we ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke


triton

Professioneel raddraaier

Marc O.

Woensdag en donderdag ben ik vrij. Zal ik de vrijdag er maar achteraan plakken dan? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis


Ewout Schalkwijk

#5166
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

innocenti

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee?  :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut
Chippen? Loopt ie soepeler.

zonder gekheid. Geen idee, maar wel een mooie ontwikkeling deze dag. Houdt OF levend!

Sbv


Ewout Schalkwijk

Is de ECU van de 850 ook voor de V70 te gebruiken? Beiden zijn handbak en TDI. Beiden hebben ook Cruise control.
Dat zou mooi zijn, want Old Faithful is gechipped en aan de foto te zien is ProjectDOP850 nog maagd in z'n ECU bak
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut

Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

triton

Wat denk je van bijna een jaar rijden al een ouwe lul in noorwegen , en dan een paar maal een nieuw baanrecord te vestigen in en op weg naar Nederland :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

#5173
Citaat van: KIM op 04-05-2014 21:12:22
Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

je gaat het wel bijna denken, ja... ::)


Citaat van: triton op 04-05-2014 21:14:25
Wat denk je van bijna een jaar rijden al een ouwe lul in noorwegen , en dan een paar maar een nieuw baanrecord te vestigen in en op weg naar Nederland :eusa_whistle: :eusa_whistle:

hoho, ik heb heel rustig gereden. Niet harder dan 160km/h. Een keer heeft Ronald 170km aangetikt en toen ging gelijk het lambdalampje branden. Ben benieuwd hoe de 850 dat dadelijk doet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Professioneel raddraaier