Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Massakabels los
Kruiskoppeling stuuras los

elianmars

#5311
Aan mij wordt niet gevraagd of ik wil komen helpen?  :eusa_snooty:  :'(















Ik had toch nee gezegd  ;D Ik zou dolgraag willen, maar ik kan niet zomaar even weg, helaas.

Super dat San en Bouk je gaan helpen!  :eusa_clap:

Edit: Wel jammer dat je zaterdag niet bij het voetbaltoernooi in Bergambacht bent, Bouk. Had ik me juist zo op verheugd  :eusa_shifty:  ;)

StefanCJ

Helden! Geweldig hoor, erg leuk 'even' op en neer om wat te sleutelen.  :eusa_clap:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 20:00:09
Nadat afgelopen weekend Ronald 'even' een 850TDI kwam langsbrengen, hebben we het weekend voornamelijk genoten van de 'goeie dingen' de levens. Helaas kon Ronald echt niet langer blijven wegens andere dringende verplichtingen.

:-\

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 20:00:09
Het kanaal naar de slang voor de 'Turbo boost controller' is compleet dichtgeslibd.


Zou dit de reden van het brandende lampje zijn? Is dit kanaal bij de 850 nog wel open? Daar brandt het lampje niet...

@ Sander en Bouke: erg tof en alvast goede reis en veel plezier! :D :eusa_clap:

Bouke

Citaat van: elianmars op 12-05-2014 20:25:43
Aan mij wordt niet gevraagd of ik wil komen helpen?  :eusa_snooty:  :'(















Ik had toch nee gezegd  ;D Ik zou dolgraag willen, maar ik kan niet zomaar even weg, helaas.

Super dat San en Bouk je gaan helpen!  :eusa_clap:

Edit: Wel jammer dat je zaterdag niet bij het voetbaltoernooi in Bergambacht bent, Bouk. Had ik me juist zo op verheugd  :eusa_shifty:  ;)
Sorry Mars duty calls :angel:

Ewout Schalkwijk

Avond Update:

Na het eten nog even gesleuteld. :angel:

8 ) Hoofdkabelboom van motor verwijderd incl. massakabels
9) Schakel kabels los (niet verwijderd)
10) Baksteun verwijderd
11) Voorste en achterste steun los (van boven af)
12) Intercoolerbuis verwijderd
13) Asmoeren los (niet verwijderd)

Totale sleuteltijd tot nu toe: c.a. 4,5 uur (liggend in het grind en een keer de auto opgebokt vanwege de hoofdkabel op de startmotor).
Voor de niet dieselrijders onder ons: die zit achter op het blok direct onder de turbo.


Morgen nog:
Kruiskoppeling stuur/stuurhuis
die 'rare' vacuum? buis naar de bak? Wie o wie weet het 'hoe en wat'?

Opmerkelijk: niks zat vaster dan 'goed vast' zelfs de asmoeren kon ik met mijn meer dan afgetrainde lichaam makkelijk lossen. Staand op m'n ¾ ratel met dop 36 zonder verlengstukken.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:17:22
Zou dit de reden van het brandende lampje zijn? Is dit kanaal bij de 850 nog wel open? Daar brandt het lampje niet...

Dat zou wel eens heel goed kunnen. Ik zal morgen of overmorgen eens bij de 850 kijken. Komende twee avonden zit ik behoorlijk vol.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Taranis op 12-05-2014 08:54:53
Ik probeer deze week nog wat foto's te posten.

Vrijdagmorgen 6.00, klaar voor vertrek:



Op de veerboot Moss - Horten (wat vaart dat ding langzaam als je er gewoon wil zijn ;D ), een fotootje toch wel een heel mooie auto eigenlijk:



Daarna werd het 's avonds erg gezellig en laat. De volgende morgen liep Ewout al tandenpoetsend z'n nieuwe aanwinst te bewonderen:




(sorry van de k*t Blackberry camera kwaliteit)

Zaterdag zijn we lekker een dagje Oslo in geweest. Uitzicht vanaf een dakterras:





Lekker eten bij de Japanner (echt een aanrader) :



Ik had ook honger:



Daarna tijdens een avondwandelingetje mijn evenbeeld ontmoet:



De sneak peak, een lift waarmee je over Oslo uit kunt kijken, was helaas gesloten:



Uitzicht vanaf de mooie waterkant in de haven van Oslo:







Rendiermotorfiets:



Bijzondere lamp:



Wat een mooie stad is Oslo eigenlijk :angel: :





Tja.... :





Mooi verlichte bar:



Ewout had zooooooo graag een biertje op het terras gedaan:



Maar we gingen naar huis om daar gezellig een drankje te doen:



Spontane foto in de parkeergarage:



Onderweg naar huis stuurt Sbv een whatsapp of we de 850 al gedemonteerd hebben. Het antwoord van Ewout "we rijden er nu in en hij rijdt heerlijk":



Na een laatste wasbeurt voor de foto's, was zondag dan toch het verdrietige moment aangebroken dat de kentekenplaat eraf ging:





Na een smakelijk maaltje Volvo-wafels was het voor ons helaas tijd om naar huis te gaan:



Helaas hield een tamelijke forse mevrouw van allochtone afkomst het boarden nogal op en uiteraard kwam ze ook nog naast ons zitten. Doordat we niet op tijd konden vertrekken waren we nogal laat thuis. 0.45 uur was ik thuis, 6.00 ging de wekker vanmorgen weer dus nu best gaar maar wat een ontzettend gezellig en gaaf weekend 8) Familie Schalkwijk, nogmaals bedankt! :D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:36:35
Wat een mooie stad is Oslo eigenlijk :angel: :

Ja, door jullie heb ik eindelijk na zeven jaar Oslo eens van een betere kant gezien. Dank daarvoor. 8)

Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:36:35
Familie Schalkwijk, nogmaals bedankt! :D

Anytime Ronald, anytime.:D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Tijdens ons eerste bezoek aan Ewout zijn we volgens mij daar ook aan de haven in Oslo geweest. Was lekker eten weet ik nog. Het was maart en je kon in korte broek lopen.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 21:35:25
Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:17:22
Zou dit de reden van het brandende lampje zijn? Is dit kanaal bij de 850 nog wel open? Daar brandt het lampje niet...

Dat zou wel eens heel goed kunnen.

Het zou ook verklaren waarom de snelheid waarbij het lampje ging branden steeds lager werd: het kanaal slibde steeds verder dicht. Het is maar een idee :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 21:46:02
Anytime Ronald, anytime.:D

Zo ook hier, altijd welkom 8)
In het vliegtuig hoorde ik naast me ineens dat we v/d zomer best naar Noorwegen konden :D

Citaat van: Sbv op 12-05-2014 21:54:11
Tijdens ons eerste bezoek aan Ewout zijn we volgens mij daar ook aan de haven in Oslo geweest. Was lekker eten weet ik nog. Het was maart en je kon in korte broek lopen.

Klopt, we zijn nog langs dat eettentje gelopen. Maar sinds ons bezoek ruim 2 jaar terug, hebben ze aardig bijgebouwd. De parkeergarage waar wij toen de (toen jouw, nu mijn ;D ) auto in parkeerden, lag onder een gebouw in aanbouw. Dat is nu helemaal af inclusief de gebouwen er omheen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:56:16
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 21:35:25
Citaat van: Taranis op 12-05-2014 21:17:22
Zou dit de reden van het brandende lampje zijn? Is dit kanaal bij de 850 nog wel open? Daar brandt het lampje niet...

Dat zou wel eens heel goed kunnen.

Het zou ook verklaren waarom de snelheid waarbij het lampje ging branden steeds lager werd: het kanaal slibde steeds verder dicht. Het is maar een idee :)

Dat klinkt echt logisch. Ik zal vd week eens de inlaat van Old Faithful er af halen en helemaal schoonmaken, tevens even kijken of bij de 850 die dan wel schoon is. Daar zit zelf de EGR er nog op. bij Old Faithful is die al drie jaar dicht/weg.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Leuk verslag Ronald ;) vooral die blije koppen van jullie,geweldig ;D