Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

widebody

Dan zat ik aardig goed met mijn gok. Gelukkig verder geen bijzonderheden kunnen constateren.

Ik neem diep mijn hoed af voor jullie succesvol afgeronde klus. Chapeau!!

En nu maar kachelen met OF! Succes Ewout ;).

peteRRR

Zat al stilletjes vanaf de wissel,...maak dat blok nou open,..open maken! ;D

Prachtig is dat weer rondt,....en een geweldige totaal actie zeg. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Mooi dat de oorzaak bekend is en dat je nu niet meer bang hoeft te zijn. Gewoon lekker weer kilometers maken en genieten van OF  8)

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 19-05-2014 22:04:59
Mooi dat de oorzaak bekend is en dat je nu niet meer bang hoeft te zijn. Gewoon lekker weer kilometers maken en genieten van OF  8)

Is het stukgaan van een zuigerveer een normaal risico bij deze km-stand of is er een bijzondere oorzaak voor te bedenken?

Overigens veel respect voor dit project!

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 19-05-2014 23:36:40
Citaat van: elianmars op 19-05-2014 22:04:59
Mooi dat de oorzaak bekend is en dat je nu niet meer bang hoeft te zijn. Gewoon lekker weer kilometers maken en genieten van OF  8)

Is het stukgaan van een zuigerveer een normaal risico bij deze km-stand of is er een bijzondere oorzaak voor te bedenken?


Een nieuwe achteras is genoeg om ervoor te zorgen dat de veer kapot gaat  :P

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 19-05-2014 23:37:47
Citaat van: rogerV701998 op 19-05-2014 23:36:40
Citaat van: elianmars op 19-05-2014 22:04:59
Mooi dat de oorzaak bekend is en dat je nu niet meer bang hoeft te zijn. Gewoon lekker weer kilometers maken en genieten van OF  8)

Is het stukgaan van een zuigerveer een normaal risico bij deze km-stand of is er een bijzondere oorzaak voor te bedenken?


Een nieuwe achteras is genoeg om ervoor te zorgen dat de veer kapot gaat  :P

Duidelijk, ik blijf voorlopig van de achteras van mijn V70 af. Dank voor deze duidelijke uitleg! ;D

TonV70R

En nu weer genieten van OF.

Blijf het nog steeds een mooie actie vinden zo :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Ewout Schalkwijk

Volgens KIM was het gewoon vette pech. De diesel van NickGr heeft er al een ton meer op staan. Mijn 850tdi hield er in 2003 mee op na 485k met een kapotgelopen lagerschaal. Ook pech. Er was een boutje afgebroken. Mag niet gebeuren, maar garantie claimen ging niet echt meer.  ::)

'Men' zegt dat ze makkelijk langer mee kunnen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Vandaag de eerste werkdag met Old Faithful. Wordt spannond. ;D
Iedereen bedankt voor de leuke reacties,wordt erg gewaardeerd.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Je staat online, dus ik neem aan dat je er bent?!



;D

Bouke


KIM

Citaat van: elianmars op 19-05-2014 23:37:47
Citaat van: rogerV701998 op 19-05-2014 23:36:40
Citaat van: elianmars op 19-05-2014 22:04:59
Mooi dat de oorzaak bekend is en dat je nu niet meer bang hoeft te zijn. Gewoon lekker weer kilometers maken en genieten van OF  8)

Is het stukgaan van een zuigerveer een normaal risico bij deze km-stand of is er een bijzondere oorzaak voor te bedenken?


Een nieuwe achteras is genoeg om ervoor te zorgen dat de veer kapot gaat  :P

Alleen als die van mij binnen een paar weken stukdraait  :eusa_think:

de geneRaal

Blackstone under construction

Taranis

#5443
Zo hehe, eindelijk je blog eens even bijgelezen :D Mooi dat chirurgen Bouke en Sander het donorhart met succes geimplanteerd hebben! Nu weer eens een tijdje toeren met lage kosten. Hopelijk brengen de restdelen van de DOP nog wat op om de financiële pijn een beetje te verzachten :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-05-2014 23:48:08
@Ronald: Het lijkt er heel sterk op dat dit niks met het 'lage toeren' rijden te maken heeft of met de ECU. :eusa_shifty:

Het lijkt zo maar je hebt geen garantie. Je zou best eens gelijk kunnen hebben maar voor de levensduur van het blok is het niet bevorderlijk om met ~ 1000 toeren weg te tokkelen in een hoge versnelling of koud een eind door te trekken. Ik geef er zelf de voorkeur aan het blok rustig warm te laten lopen (zodat de olie wat dunner is en alles netjes smeert voordat de boel belast wordt) en laat 'm daarna ademen: niet bang zijn voor een beetje toeren ipv 'm de keel te smoren bij lage toeren.
Door te rijden met zo weinig toeren krijg je meer warmte in de kop van 't blok doordat je meer energie per slag nodig hebt, die bovendien minder goed afgevoerd wordt omdat de kleppen minder vaak openen. Tuurlijk kan zo'n blok wel wat hebben maar je krijgt op den duur te maken met vermoeiing van je materiaal met kans op rare defecten. Als Olov aangeeft dat je die blokken alleen stuk krijgt door te rijden met te weinig olie of te weinig toeren, dan geloof ik dat wel :)

Verder moet je 't lekker zelf weten, het is jouw auto en we brengen wel weer een nieuw donorblok hoor ;D

Citaat van: Dirk342 op 18-05-2014 16:50:17
Netjes heren en het 'nieuwe' blokje loopt erg mooi  :eusa_clap: :eusa_clap:

Deze loopt inderdaad erg lekker, tot nu toe het lekkerst lopende TDI blok wat ik gehoord heb :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-05-2014 12:16:00
Ronald, Sander en Bouke: Ik kan mijn dank bijna niet uitdrukken. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  Ik ben als een kind zo blij. :eusa_dance:
Ik hoop jullie hier ergens van de zomer weer te ontvangen in 'Hotel Reinemoen' waar jullie altijd 'all-inclusive' hebben als VIP's ;D

Gaat helemaal goedkomen :D

Heb je de carterplug er nog uit gehad trouwens?

Bouke

Carterplug is gewisseld , die uit de donor was een soort opgelast ding :eusa_wall: