Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Maar de draad in 't carter was gewoon nog heel?

Bouke

Citaat van: Taranis op 20-05-2014 10:11:24
Maar de draad in 't carter was gewoon nog heel?
Ja was netjes volgens mij

Ewout Schalkwijk

Idd, carterplug was opgelast en draad in de carterpan gewoon prima. De werkzaamheden om hem zo te maken hebben zeker meer gekost dan een nieuwe plug. ;D

Alles klaar op de zaak en nu het 'veld' in. c.a. 150km rijden nu. Totaal c.a. 200km vandaag. Rustig aan beginnen. Toch maar proberen iets hoger in toeren te rijden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

draad was nog gewoon netjes.
Nu eerst eens link kilometers maken en zsm wat dop delen in de verkoop

fpede

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-05-2014 10:19:17
Idd, carterplug was opgelast en draad in de carterpan gewoon prima. De werkzaamheden om hem zo te maken hebben zeker meer gekost dan een nieuwe plug. ;D

Alles klaar op de zaak en nu het 'veld' in. c.a. 150km rijden nu. Totaal c.a. 200km vandaag. Rustig aan beginnen. Toch maar proberen iets hoger in toeren te rijden.


Ewøut

gewoon hieraan denken  ;D


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761


Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 21-05-2014 21:19:18
En  ???  Doet OF het goed  ;D

Old Faithful doet het geweldig. Nu zo'n 500km gereden en ik kan er bijna niet over uit dat ik zolang heb lopen kloten met dat oude blok. Zonder dat ik het wist was er best e.e.a. mis met de oude motor. Ik dacht altijd dat het ergens in een van de randattributen zat. Nu valt alles op z'n plaats voor me.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-05-2014 22:50:27
Citaat van: NickGR op 21-05-2014 21:19:18
En  ???  Doet OF het goed  ;D

Old Faithful doet het geweldig. Nu zo'n 500km gereden en ik kan er bijna niet over uit dat ik zolang heb lopen kloten met dat oude blok. Zonder dat ik het wist was er best e.e.a. mis met de oude motor. Ik dacht altijd dat het ergens in een van de randattributen zat. Nu valt alles op z'n plaats voor me.


Ewøut

Goed om te horen! :eusa_dance:

Ewout Schalkwijk

Versnellingsbak gerommel


Vanavond hopelijk m'n versnellingsbak kunnen redden. :-\

Ik kwam thuis en had m'n deur al open om met uitgeschakelde airco te luisteren naar het motor geluid. Een heel licht rateltje viel me op en toen in de koppeling intrapte was het weg. Bij loslaten weer terug. Na een kwartier de motor weer gestart en toen was het geluid in eerste instantie weg. Na wat langer stationair draaien en weer proberen kwam het zachtjes weer terug.

Toch maar eens olie in de bak checken. Ik had bij m'n bestelling 1 liter olie geleverd gekregen en die hebben we erin gedaan. Nazoeken op het forum leert dat er toch echt 2,1 à 2,2 liter olie in moet.

Auto opgekrikt, wiel verwijderd en toen weer zover laten zakken dat de auto visueel weer helemaal recht stond. Olie vulplug eruit gedraaid en... geen olie te zien. :eusa_sick:
Met de XC even nieuwe bakolie gehaald met dezelfde spec's. Tot mijn verbazing kon ik ruim 700cc bijvullen. :-[ Na het vullen een proefrit gemaakt en veel geschakeld, het schakelen lijkt ook iets soepeler te gaan nu. Geluid lijkt weg. Totaal twee keer testgereden en geluisterd. Ik houd m'n vingers de komende dagen gekruist.

Soms denk ik onder het rijden toch wel eens vreemde geluidjes te horen. Het vertrouwen in het blok groeit, maar nu de rest nog... Ondertussen ruim 1500km verder.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

#5456
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2014 22:06:56

Soms denk ik onder het rijden toch wel eens vreemde geluidjes te horen. Het vertrouwen in het blok groeit, maar nu de rest nog... Ondertussen ruim 1500km verder.


Ewøut

Dat heb ik nog altijd, nadat Roetmobiel strandde met vastgelopen motor.
Zelfs met mijn huidige wagen schrik ik van elk vreemd geluid, of van de aircopomp die voelbaar inschakelt.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 28-05-2014 22:50:16
Zelfs met mijn huidige wagen schrik ik van elk vreemd geluid, of van de aircopomp die voelbaar inschakelt.

Ja. Die pomp is een bitch. De koelfan merk je ook bij het warme weer.  :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Ik kreeg zowat een hart verzakking vandaag toen ik het via de app hoorde, maar idd fingers crossed :eusa_pray:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2014 22:06:56
Soms denk ik onder het rijden toch wel eens vreemde geluidjes te horen. Het vertrouwen in het blok groeit, maar nu de rest nog... Ondertussen ruim 1500km verder.

Rij een stukje in mijn N met rammelende tussenas, daarna is jouw auto heeeeeeeeeeerlijk stil ;D

Hopelijk was je er op tijd bij.