Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Nieuwe achterklep met werkende wisser en nieuwe badges.

Vandaag had ik ineens zin om de missende 'badges' toch weer op te plakken. Omdat ik de oude klep nog had staan heb ik gewoon de meetlat gepakt en de maten opgenomen. Ook de verschoten chromen omlijsting kon ik niet meer aanzien en heb nu weer gewoon een zwarte. Achterwisser die er weer eens mee op was gehouden ook weer eens geschuurd en voorzien van nieuw vet. Ook alvast weer twee van die as kapjes gekocht. Die scheuren open als de oxidatie te erg wordt.

Lekker weer de laatste weken. :D



Lekker vastgek*nkerd. Ieder jaar het zelfde liedje, ondanks nieuwe kapjes.




Soms is kaal beter, soms niet. :eusa_whistle:


Aan de hand van meten bij de oude klep.






Helaas had ik vorig jaar het TDI logo verkocht omdat ik niet dacht de klep nog te vervangen. Nu moest ik dus het oude logo overzetten. Ben benieuwd of het blijft zitten.



Met de versnellingsbak lijk ik echt heel veel geluk te hebben gehad. Klinkt weer als vanouds; stil dus. Niet zoals sommigen beweren zagen en rammelen. Woensdag moet ik voor de twee jaarlijkse APK.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761


The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Strakkuh klep hoor  :eusa_clap: en de letters staan hem goed ;)

Lunadust

Letters staan beter.
plaathouder ook.


Met wat voor vet smeer je je asje?
Ik heb hem in shell retinax hd2 vet gezet, dit word ook toegepast bij ferry opleggers die veel op zee zijn.
En daar hebben we beduidend minder tot geen last van oxiderende lagers en andere ellende.

Enige afkeur punt wat in me opkomt zou misschien de amberkleur van de richtingaanwijzers zijn.
Daar heb ik nog niks over gehoord van je, de rest van de auto is nieuw. :eusa_whistle:
Techneut, geen dichter.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 30-05-2014 22:37:03
Met wat voor vet smeer je je asje?
Ik heb hem in shell retinax hd2 vet gezet, dit word ook toegepast bij ferry opleggers die veel op zee zijn.
En daar hebben we beduidend minder tot geen last van oxiderende lagers en andere ellende.

Ik heb een keramisch smeermiddel gebruikt. Dit vooral bij gebrek aan enige kennis rond smeermiddelen. Dat wat jij gebruikt klinkt heel goed. Ik zal er eens op Google-len.
Noorwegen heeft een zeer rijke bootjescultuur, dus er val vast iets zijn wat zout bestendig is. gewoon nooit aan gedacht. :eusa_whistle:


Citaat van: Lunadust op 30-05-2014 22:37:03
Enige afkeur punt wat in me opkomt zou misschien de amberkleur van de richtingaanwijzers zijn.
Daar heb ik nog niks over gehoord van je, de rest van de auto is nieuw. :eusa_whistle:

Die moet je me even uitleggen. De zijknippers heb ik nieuwe oranje lampjes ingezet, want dat moet oranje knipperen. Achter zitten ook originele oranje knippers. Da's toch juist goed?


Citaat van: NickGR op 30-05-2014 22:17:06
Kaal vind ik toch mooier  :eusa_whistle:

Kaal is vooral fijn zodat je geen haartjes tussen je tanden krijgt. ;D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-05-2014 22:47:15

Kaal is vooral fijn zodat je geen haartjes tussen je tanden krijgt. ;D


Marije is zeker jarig he ? Voorspelbaar kado  :eusa_shhh: :evil: :evil:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID25761

Citaat van: NickGR op 30-05-2014 22:17:06
Kaal vind ik toch mooier  :eusa_whistle:

Kaal is vooral fijn zodat je geen haartjes tussen je tanden krijgt. ;D


[/quote]

ik doel meer op het probleem roetaanslag verwijderen, :eusa_whistle:
dat bleef namelijk zo lekker tussen die letters zitten! :angel:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 30-05-2014 22:52:42
ik doel meer op het probleem roetaanslag verwijderen, :eusa_whistle:
dat bleef namelijk zo lekker tussen die letters zitten! :angel:

Roetaanslag op de achterklep? Nooit gezien bij mij. Daarom heb je toch zo'n naar beneden gerichte schoorsteen? :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-05-2014 23:02:04
Citaat van: NickGR op 30-05-2014 22:52:42
ik doel meer op het probleem roetaanslag verwijderen, :eusa_whistle:
dat bleef namelijk zo lekker tussen die letters zitten! :angel:

Roetaanslag op de achterklep? Nooit gezien bij mij. Daarom heb je toch zo'n naar beneden gerichte schoorsteen? :eusa_think:

Ewøut

dat was ook voordat ik de EGR had uitgeschakeld  :eusa_angel:

The Volvoboy

De achterkant van jouw roetmonster moest eens in de maand schoongemaakt worden met Dasty meneer GR :eusa_doh: Nu met uitgeschakelde EGR lijkt het inderdaad een stuk minder. Niet dat 'ie niet meer rookt gelukkig, dat heeft die meneer met pet in z'n Polo GTI achter ons nog mogen ervaren donderdag  :eusa_angel:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Lunadust


Citaat van: Lunadust op 30-05-2014 22:37:03
Enige afkeur punt wat in me opkomt zou misschien de amberkleur van de richtingaanwijzers zijn.
Daar heb ik nog niks over gehoord van je, de rest van de auto is nieuw. :eusa_whistle:

Die moet je me even uitleggen. De zijknippers heb ik nieuwe oranje lampjes ingezet, want dat moet oranje knipperen. Achter zitten ook originele oranje knippers. Da's toch juist goed?


;D ;D als er achter nog originele lampjes zitten dan zal na 451.000 daar ondertussen de oranje verf wel aardig van weggebrand zijn, zodat er te veel wit licht uitkomt.
Daardop is de mijne wel eens afgekeurd.
Ik persoonlijk vind het gezever, hij doet het toch? Maar regelgeving hier valt erover.
Techneut, geen dichter.

BBS

Ik heb aan de achterkant diadeem lampjes ingezet. Die kijken helder/wit uit maar knipperen oranjekleurig. ;) AaPeeKaa keurmeester keek er wel naar maar ze knipperen in de juiste kleur. Geen enkel probleem mee gehad en het kijkt aan de achterkant net even iets mooier :D

Strakke wagen verder Ewøut :eusa_clap: :D
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

EU kontroll - afgekeurd.  :'(

Vandaag is Old Faithful voor de EU kontroll (onze tweejaarlijkse APK) geweest. Helaas is de auto afgekeurd op een verminderde remwerking rechtsachter.
Thuis aangekomen eerst opgezocht wanneer ik voor het laatst de achterremmen heb verzorgd. Dat was 120.000km geleden. :-[

Na een kort onderzoek bleek dat de remmelarij bij ProjectDOP850 welhaast splinternieuw was. Schijven waren nog helemaal niet ingesleten, blokken waren dubbel zo dik als die van Old Faithful, en ook de klauwen zagen er nog heel fris uit. Afijn, snel de boel omgebouwd. Ik zag dat ook de naven gewoon nog nieuw waren, geeneens remstof in de ABS ringen. Bizar gewoon.

Naderhand een proefritje gemaakt en Claire even opgehaald op haar 'paardrij adres'. Samen met haar een paar remproeven gedaan en dan moeten uit leggen waarom haar tanden nog steeds in m'n dashboard staan... ::) Niet normaal meer, die auto duikt gewoon op kurkdroog asfalt vol in de ABS. Nog nooit meegemaakt met dat hok. ;D

Morgenochtend maar even langs bij de keurende garage voor een herkeuring.

De keurende garage. Eens maar nooit weer. :-[


Nieuwe naven, helaas geen verdere foto's genomen.



Helaas was de verdere ervaring met deze garage nogal slecht. Hoewel niet op afgekeurd wilden ze Old Faithful niet uitlijnen. Volgens de keurmeester waren m'n draagarmen te slecht.
De draagarmen die vorig jaar april zijn vervangen zijn, en recent nog in Nederland uitgebreid bekeken en uitgelijnd bleken nu te slecht. Anderhalve maand geleden in Nederland was er geen enkel probleem. Toen ik voor m'n neus weg een prijsopgaaf vroeg voor originele armen met vervangen,  hoorde ik een twee weekse vakantie aan de Costa Brava voorbij komen. Laten we zeggen dat ik op z'n minst zeer achterdochtig ben. Morgen nog maar eens de voorkant bekijken. Volgens mij is er echt niets aan de hand, maar proberen ze me gewoon een 'oor' aan te naaien.

Tot zover,


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv