Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 03-06-2014 22:50:23
elders laten keuren nu geen optie zeker?

De herkeuring laat ik daar wel doen. Daarna is het klaar. Als ik naar een ander ga moet ik opnieuw keuren. :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Je wilt zeker niet weten hoe vaak ik dat hier doe ?  Opnieuw keuren van een auto die elders totaal is afgekeurd en wat allemaal wel mee blijkt te vallen.

Ewout Schalkwijk

Goedgekeurd.

Old Faithful is vandaag goedgekeurd. Normaal niet echt een prestatie om je auto goedgekeurd te krijgen, maar nu begon het toch wat vervelend te worden met alle tegenslagen. Vijf weken te laat goedgekeurd. Gelukkig krijg je hier automatisch acht weken dispensatie. Remkracht achter was van 29% naar 40% gegaan. Was dus toch wel nodig. :eusa_whistle:

Nu is mijn doel om 26 weken tegen zo min mogelijk kosten te rijden. Ben benieuwd...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Versleten draagarmen voel je niet gelijk. Je merkt het wel aan de bandenslijtage.
Gewoon goed je voorbanden in de gaten houden (bij slechte draagarmen slijten ze het hardst aan de binnenzijde.

viking_in_shorts

Is bij jullie net als bij ons het belasting overschot terug gestort? :eusa_angel:

Taranis

#5480
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-06-2014 22:36:09
Morgen nog maar eens de voorkant bekijken. Volgens mij is er echt niets aan de hand, maar proberen ze me gewoon een 'oor' aan te naaien.

Nog gekeken?

Mooi in elk geval dat je wat van project DOP850 hebt kunnen gebruiken, dan brengt die auto z'n geld ook nog een beetje op :)

Zijn dat trouwens dezelfde draagarmen? Anders kun je die misschien ook nog gebruiken :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Nee, beetje lui geweest en vandaag plenst het (voor het eerst in weken). Ga zeker kijken, maar ik weiger te geloven dat er wat met die draagarmen mis is.
Draagarmen zullen zeker gelijk zijn, maar als de mijne idd zo rot zijn mag Koert zo over een aantal weken hoogstpersoonlijk vervangen. :P

Wat me ook opvalt aan Old Faithful met nieuwe motor: Het eeuwige rouwrandje rond de uitlaat is helemaal verdwenen. :eusa_think:
EGR is NIET afgedopt, althans nog niet.

4,5 jaar met rouwrandje...


weg... :eusa_shifty:



@Viking. Geen idee, ik kijk bijna nooit op de rekening. Niks van Marije gehoord nog.

@KIM. De banden die ik er nu op heb liggen zijn al aan de binnenkant versleten, maar dat komt niet van de draagarmen. Ze zaten namelijk eerder achter op de as.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Nieuwe blok rijdt en bevalt nog goed dus. Op naar de 5 ton nu dan maar

UserID25761

Misschien een domme vraag, maar waardoor slijten die draagarmen eigenlijk. :eusa_shifty:
Het is uiteindelijk een stuk ijzer  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NickGR op 07-06-2014 12:55:30
Misschien een domme vraag, maar waardoor slijten die draagarmen eigenlijk. :eusa_shifty:
Het is uiteindelijk een stuk ijzer  ;D

Maar dat ijzer zit gevat in rubberen voeringen en die vangen alle krachten op. Die zullen slijten na verloop van tijd. Ik zal dadelijk wel een paar foto's van mijn bevindingen plaatsen. Dan heb ik tenminste ook een drijfveer om er naar te kijken. Ik ben een klein beetje sleutelmoe, en het weer is zo lekker om eens wat anders te doen. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-06-2014 13:01:05
Citaat van: NickGR op 07-06-2014 12:55:30
Misschien een domme vraag, maar waardoor slijten die draagarmen eigenlijk. :eusa_shifty:
Het is uiteindelijk een stuk ijzer  ;D

Maar dat ijzer zit gevat in rubberen voeringen en die vangen alle krachten op. Die zullen slijten na verloop van tijd. Ik zal dadelijk wel een paar foto's van mijn bevindingen plaatsen. Dan heb ik tenminste ook een drijfveer om er naar te kijken. Ik ben een klein beetje sleutelmoe, en het weer is zo lekker om eens wat anders te doen. ;D

Ewøut

Oke, maar dan kan je toch die rubbers vervangen ipv de hele arm

Ewout Schalkwijk

Ja, dat kan ook. Maar als je zoveel mogelijk zelf wilt doen en je hebt geen pers in je garage staan, dan is een hele draagarm vervangen makkelijker en sneller.
Er is een prijsverschil, maar volgens mij valt dat verschil best mee als je meeneemt dat je gelijk weer mobiel bent na het wisselen van de armen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Duidelijk ;D
Heeft het slijtageverloop ook te maken met de staat van het wegdek?

Ewout Schalkwijk

Ja, dat denk ik wel. Ik heb meer onderstelslijtage in Noorwegen dan ooit ervoor in Nederland.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-06-2014 13:45:16
Ja, dat denk ik wel. Ik heb meer onderstelslijtage in Noorwegen dan ooit ervoor in Nederland.

Ewøut

Mooi, hoef ik me nog geen zorgen te maken, mijn draagarmen zijn bij vier ton nog vervangen  :eusa_dance: