Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Sbv

voor de voortent hoort dan ook nog een luifel met dichte zijkanten en dan daarvoor nog enkel een afdakje ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-08-2014 12:12:43
G E W E L D I G. We vonden het allemaal super gaaf. Voortentje was wat krap voor ons vieren en daarom hebben we nu een losse 'partytent' (4,50m*4,50m) erbij gekocht. Die zetten we in een goeie

Laat maar. Één windvlaag en de schade is alweer gedaan. Tent en tafels naar de kloten. Poten van de tent gebroken en van de tafels omgebogen. Gebeurd in 30 seconden. Ruim 400 euro schade. In Noorwegen heb je altijd rond de 500 euro eigen risico.

Heeft het zwikkie toch twee hele weken plezier gegeven. :'(




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-08-2014 12:12:43
Citaat van: Taranis op 08-08-2014 22:59:45
Maar uhm, de hamvraag: hoe is vakantievieren met een caravan jullie bevallen?

G E W E L D I G. We vonden het allemaal super gaaf. Voortentje was wat krap voor ons vieren en daarom hebben we nu een losse 'partytent' (4,50m*4,50m) erbij gekocht. Die zetten we in een goeie 20 minuten op en biedt een zee van extra ruimte. Is alleen niet 100% waterdicht maar dat maakt niet uit.

Enige puntje is dat, dat alle bruggen en pontjes ineens meer dan twee keer zo duur zijn. Brandstof verbruik boeit me dan nog het minste. Daarom zal de hut, hopelijk, het meest op het scandinavisch grondgebied worden ingezet. Lekker weekendjes weg in het voor en na seizoen. Door z'n extra isolatie is die zeer geschikt om ook in de winter gebruikt te worden. Dat is niet ons plan want ik wil geen 'vast opgestelde' hut.

De hut is met Old Faithful gewoon met B rijbewijs te rijden, maar voor de XC moest ik nog even snel B96 (nieuw Europees rijbewijs) halen. Kost toch weer een goeie 5000NOK. De combinatie was 20kg te zwaar voor B. Lekker is ook dat het een splinternieuwe hut van 2014 betreft en alles nog helemaal fris en fruitig is. Dat laatste is misschien gewoon mijn 'tik'. ;D

Voor sommigen kan het heel leuk zijn om de hut hier te huren en dan een of twee weken rond te trekken door Noorwegen. Scheelt je algauw een kleine 3000 kilometer saaie snelweg en veel boot/brug kosten. Aanvragen via PB. 8)


Ewøut

Wat weegt de XC? Als de combinatie met mijn wagen te zwaar is, mag ik er niet mee rijden. Ik heb geen E  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 09-08-2014 20:50:08
Wat weegt de XC? Als de combinatie met mijn wagen te zwaar is, mag ik er niet mee rijden. Ik heb geen E  :eusa_shifty:

Ik heb ook geen E. De totale combinatie is 3520kg, dus 20 kg te veel. De hut weegt maximaal 1300kg dus blijft er 2220kg voor de XC inclusief max. belading over.
Eigen gewicht XC70 is 1719kg, max laadgewicht is 426kg. Totaal dus die 2220kg.

Maarrrrrrr, jij hebt helemaal geen XC70, dus als je jouw V70 ervoor hangt is er helemaal niets aan de hand. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Zo heeft een vriend van me nu een "probleem" sinds ie een V60 PIH heeft. Dat ding mag 2505 kg. wegen dus dan blijft er 995 kilo toelaatbare massa over voor een sleurhut  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Daarom bestaat er ook sinds januari 2013 het B+96 rijbewijs. Het is een Europeese toevoeging aan je B. Je hoeft geen rij examen te doen, maar wel 7 uur opleiding.
Ik kan er alleen niet veel over vinden op Nederlandse sites. :eusa_shifty:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Hier moet men gewoon E halen ::) is goed te doen , kost je twee dagdelen en een zak geld( geen idee hoeveel in€ , ik was 400 fl kwijt)

Sbv

Citaat van: elianmars op 09-08-2014 20:50:08
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-08-2014 12:12:43
Citaat van: Taranis op 08-08-2014 22:59:45
Maar uhm, de hamvraag: hoe is vakantievieren met een caravan jullie bevallen?

G E W E L D I G. We vonden het allemaal super gaaf. Voortentje was wat krap voor ons vieren en daarom hebben we nu een losse 'partytent' (4,50m*4,50m) erbij gekocht. Die zetten we in een goeie 20 minuten op en biedt een zee van extra ruimte. Is alleen niet 100% waterdicht maar dat maakt niet uit.

Enige puntje is dat, dat alle bruggen en pontjes ineens meer dan twee keer zo duur zijn. Brandstof verbruik boeit me dan nog het minste. Daarom zal de hut, hopelijk, het meest op het scandinavisch grondgebied worden ingezet. Lekker weekendjes weg in het voor en na seizoen. Door z'n extra isolatie is die zeer geschikt om ook in de winter gebruikt te worden. Dat is niet ons plan want ik wil geen 'vast opgestelde' hut.

De hut is met Old Faithful gewoon met B rijbewijs te rijden, maar voor de XC moest ik nog even snel B96 (nieuw Europees rijbewijs) halen. Kost toch weer een goeie 5000NOK. De combinatie was 20kg te zwaar voor B. Lekker is ook dat het een splinternieuwe hut van 2014 betreft en alles nog helemaal fris en fruitig is. Dat laatste is misschien gewoon mijn 'tik'. ;D

Voor sommigen kan het heel leuk zijn om de hut hier te huren en dan een of twee weken rond te trekken door Noorwegen. Scheelt je algauw een kleine 3000 kilometer saaie snelweg en veel boot/brug kosten. Aanvragen via PB. 8)


Ewøut

Wat weegt de XC? Als de combinatie met mijn wagen te zwaar is, mag ik er niet mee rijden. Ik heb geen E  :eusa_shifty:
Marcel,
Caravan max 1300 beladen dat is minder dan leeggewicht van je v70 dus mag je er gewoon mee rijden

de Boeing

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-08-2014 15:41:39


Wat schetst onze verbazing dat op het zelfde tijdstip in Noorwegen een bevriend stel zichzelf staat te fotograferen voor ons huis.  :o Duh. :eusa_shifty:



Ewøut

Haha, LoL!

Wel jammer van je party/voortent. Wij hadden laatst een stertent (starshade tent) gehuurd voor een tuinfeest en ik was toch wel onder de indruk van de constructie, eenvoud en (wind)stabiliteit van dat ding. Jammer dat ze er pas zijn vanaf een (dia)metertje of 10 (wat toch net iets te groot is voor de gemiddelde camping)...

triton

Was weer een onverwachte korte minimeet , maar daarom niet minder gezellig.
Die tray amstel haalde je over ;D ;D
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: Sbv op 09-08-2014 22:20:47
Caravan max 1300 beladen dat is minder dan leeggewicht van je v70 dus mag je er gewoon mee rijden

Dat was vroegah zo maar geldt helaas niet meer Sander ;)

Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/autorijbewijs-rijbewijs-b

Oftewel: als je over de 3500 kg heen gaat, ben je de lul. Nu weegt de V70 van Marcel maximaal 2140 kg en de caravan 1300, dus kom je op 3440 uit. Geen BE nodig dus.

Als het verlof van Daniëlle niet ingetrokken wordt (horen we deze week) dan haken we de caravan in september aan. Mijn auto weegt max 2220 kg en ik heb dus net als Ewout helaas wel BE nodig. Gelukkig heb ik dat al een jaar of 10 8)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 10-08-2014 18:26:58
Mijn auto weegt max 2220 kg en ik heb dus net als Ewout helaas wel BE nodig. Gelukkig heb ik dat al een jaar of 10 8)

;D Goed voor elkaar dus. Je hebt je laadvermogen meer nodig bij mijn bestellingen. ::)

Een zeer bescheiden lijstje is in de maak.

In ieder geval olie voor de XC en R.E.M.M.E.N.R.E.I.N.I.G.E.R. Dat spul gaat bijna sneller op dan het bier. :o
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

We hebben van de week wel even contact als duidelijk is of ik alleen of met 2 kom. Dan bestel ik meteen olie voor mijn V want na het ritje Noorwegen mag die ook zo'n beetje ververst worden.

)()()sT

Citaat van: Bouke op 09-08-2014 21:49:39
Hier moet men gewoon E halen ::) is goed te doen , kost je twee dagdelen en een zak geld( geen idee hoeveel in€ , ik was 400 fl kwijt)

Kostte iets van €550,- eind 2012.

De regels zijn na januari 2013 zelfs iets versoepeld. Tot dan golden de 2 voorwaarden om toch met een aanhanger zwaarder dan 750 kilo te mogen rijden.

- toelaatbaar gewicht minder dan ledig gewicht auto;
- totaal toelaatbaar gewicht totaal minder dan 3500 kilo.

Nu geldt dus alleen nog die 3500 kilo, en in sommige gevallen ga je er met de auto's van tegenwoordig dus overheen en moet je BE/B+/whatever hoe dat nu heet hebben.

Ewout Schalkwijk

Side AirBag opblazen voor educatieve redenen :angel:


Ik had al een poosje Niek beloofd om een airbag te laten ploffen. Vandaag was ik de laatste stoel van 'Project019' aan het ontmantelen en toen leek het me wel een geschikt moment.

Goeie voorzorg maatregelen. Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurt.








Filmpje op JoepToep: https://www.youtube.com/watch?v=_kHaHTQSTiQ&list=UU374kCZQLptXL82PvSIvjBg

Teeeeeeeerrrring.... Wat een knal, weerkaatste ook mooi tusen de heuvels. ;D





Eindresultaat:



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein