Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Sbv

even de akker op de achtergrond wat groener photoshoppen en dan zo de folder in

Ewout Schalkwijk

Morgen heb ik de NN alweer twee weken en heb ik er iets meer dan 2000km mee gereden. De auto bevalt goed en ook Marije wilde na een week wel eens een keertje naar Oslo op en neer rijden. :eusa_dance: Mocht ik lekker kantelen. ;D
Wat ik echt gaaf vind is dat deze auto bluetooth heeft dat zo goed werkt dat je niet eens in de gaten hebt dat die koppelt zodra je start, en weer afkoppelt als je de auto verlaat. Klinkt stom, maar ik heb het nog niet eerder in een auto zo goed zien werken. Al die losse prutsdingen of aftermarket ziet er ook niet zo onopvallend uit.

Marije rijdt de eerste keer met de NN


De ochtend start bij temperaturen onder de +5 graden geeft een 'I'-tje die echt maar heeeel kort oplicht. Na drie ochtenden toch maar eens het starten gefilmd, en inderdaad lichtte de 'I' weer heel kort op. Bij het afspelen frame voor frame zag ik de oorzaak. Blijkbaar doet er een xenonlamp of starter er iets te lang over om te starten. Je ziet niets vreemds buiten, de lampen flitsen aan en blijven branden. Ik heb de indruk dat de lampen al best even meegaan, dus die wil ik na de zomer, als de dagen weer korter worden, wel vervangen.

Bericht eindelijk 'te pakken'.


Al even gekeken voor vervangers, maar die zullen in NL toch wel iets goedkoper zijn. Bij de koers van vandaag is dit EUR 117,00 per stuk.


Zeer tevreden tot nu toe, maar toch zijn er kleine, vreemde dingetjes.

1) De radio display is al twee keer 'stil' blijven staan. D.w.z. Er staat titel informatie van het vorige nummer, toch loopt de tijdsduur van het nummer wel door. iPhone afkoppelen en weer aankoppelen lost het weer op.

2) De parkeersensors achter piepten continue vandaag de hele dag bij het inleggen van de achteruit, geen foutmelding op het dashboard. Bij de laatste rit was het weer goed.

3) De regensensor deed het een keer niet. bij aanzetten maakte hij een slag en schakelde weer uit. volgende start alles weer goed.

Vanavond uitgelezen met Vida na 10 dagen rijden, en dat gaf dit resultaat: :eusa_think:




Ook nog een kleine uiterlijke verfraaiing toegevoegd. Ik vind dit wel mooi.

Voor:


Na:






De N XC70 heeft een afgebroken sneeuwklep. Ook maar weer vervangen.




Ook heb ik deze week het hele 'Volvo-forum.nl' doorgeworsteld op zoek naar info over m'n NN, maar het enige wat me opvalt is dat het een dood forum is. Berichten zijn heel oud. Geen 'How-to's' kunnen ontdekken en er hangt een persoon rond met een tekenfilm naam die het ene blik zure kots na het andere over mensen heen gooit. BAH.
Hier hoef ik ook weinig info te verwachten, maar hier voel ik me nog redelijk thuis. :)


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Mooi auto zo'n NN. Ik heb bij de N ook de Xenon lampen vervangen en besteld bij Well Done Xenon. Snelle levering en bevalt nog steeds goed.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
Al even gekeken voor vervangers, maar die zullen in NL toch wel iets goedkoper zijn. Bij de koers van vandaag is dit EUR 117,00 per stuk.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5600.jpg

Kosten die dingen bij de dealer niet minder? Ik herinner me iets van 65 euro oid.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
2) De parkeersensors achter piepten continue vandaag de hele dag bij het inleggen van de achteruit, geen foutmelding op het dashboard. Bij de laatste rit was het weer goed.

Sensor vies of het begin van het einde van je sensor. Ik heb dat bij mijn N ook heel lang gehad en toen van het ene op het andere moment plots een foutmelding en geen parkeersensoren meer. Sensor vervangen en nu begint de volgende dezelfde storing te vertonen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
De N XC70 heeft een afgebroken sneeuwklep. Ook maar weer vervangen.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5578.jpg

Hoe kan dat nou afbreken?  :eusa_think:

Mooi in elk geval dat de NN zo goed bevalt. Dat verzacht de pijn van OF misschien een beetje ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-05-2015 21:55:47
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
Al even gekeken voor vervangers, maar die zullen in NL toch wel iets goedkoper zijn. Bij de koers van vandaag is dit EUR 117,00 per stuk.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5600.jpg

Kosten die dingen bij de dealer niet minder? Ik herinner me iets van 65 euro oid.

Ik zal het aan Koert vragen, maar hij reageert al drie dagen niet op m'n prijsaanvragen. :eusa_shifty:


Citaat van: Taranis op 28-05-2015 21:55:47

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
De N XC70 heeft een afgebroken sneeuwklep. Ook maar weer vervangen.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5578.jpg

Hoe kan dat nou afbreken?  :eusa_think:

Geen idee. :eusa_whistle:


Uuhh, hij stond open ik ik dacht dat dat niet goed was. Dus heb ik heb handmatig dicht gezet. Een paar dagen later was die stuk... :eusa_shhh:


Citaat van: Taranis op 28-05-2015 21:55:47
Mooi in elk geval dat de NN zo goed bevalt. Dat verzacht de pijn van OF misschien een beetje ;)

Het gaat al wel wat beter met me... ;D Toch blijft het jammer.


Je ziet hem binnenkort wel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Taranis op 28-05-2015 21:55:47

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 21:37:29
De N XC70 heeft een afgebroken sneeuwklep. Ook maar weer vervangen.

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5578.jpg


Hoe kan dat nou afbreken?  :eusa_think:

Geen idee. :eusa_whistle:


Uuhh, hij stond open ik ik dacht dat dat niet goed was. Dus heb ik heb handmatig dicht gezet. Een paar dagen later was die stuk... :eusa_shhh:




;D ;D

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 22:18:56
Uuhh, hij stond open ik ik dacht dat dat niet goed was. Dus heb ik heb handmatig dicht gezet. Een paar dagen later was die stuk... :eusa_shhh:

;D ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

Dat slopen gaat je dus goed af ;D toch leuk om te zien dat je er alles aan doet om weer een sleutelmeeting voor elkaar te krijgen :eusa_whistle:

de geneRaal

Ben toch stiekum jaloers op het rete-strakke dashboard. :eusa_shifty:

Je bent al weer lekker bezig met kleine dingetjes (slopen )
Achterlicht partij knapt zeker op.

Blackstone under construction

innocenti


widebody

Citaat van: Bouke op 28-05-2015 22:37:17
Dat slopen gaat je dus goed af ;D toch leuk om te zien dat je er alles aan doet om weer een sleutelmeeting voor elkaar te krijgen :eusa_whistle:

;D ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 22:18:56
Ik zal het aan Koert vragen, maar hij reageert al drie dagen niet op m'n prijsaanvragen. :eusa_shifty:

Op mijn vraag om een nieuw onderstel ook nog niet...

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 22:18:56
Geen idee. :eusa_whistle:


Uuhh, hij stond open ik ik dacht dat dat niet goed was. Dus heb ik heb handmatig dicht gezet. Een paar dagen later was die stuk... :eusa_shhh:

Prutskonijn ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2015 22:18:56
Het gaat al wel wat beter met me... ;D Toch blijft het jammer.


Je ziet hem binnenkort wel.

* Taranis gaat alvast speciaalbiertjes inkopen

Ik vraag me overigens af of het langzame starten van je xenonlampen wel aan de lampen zelf te wijten is en niet gewoon aan de ballast...

volvobug

Wat heb je nou precies met die achterlichten gedaan? Zie wel kleurverschil. Komt dat door een ander lampje of zo?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

De goedkoopste mod die je kan doen geloof ik. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein