Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

classicT5

#5865
Net even wat gezocht, lijkt erop dat dit toch van je xenon is. Bij mijn eerste auto met Xenon (Audi A6), was dat allemaal nog niet zo mooi, die regelde maar 1x bij stilstand/starten.

Huidige systemen schijnen vaak op 2 plekken zoiets te hebben zitten, zowel voor als achter.

hendrik32

Citaat van: classicT5 op 08-06-2015 08:23:42
Net even wat gezocht, lijkt erop dat dit toch van je xenon is. Bij mijn eerste auto met Xenon (Audi A6), was dat allemaal nog niet zo mooi, die regelde maar 1x bij stilstand/starten.

Huidige systemen schijnen vaak op 2 plekken zoiets te hebben zitten, zowel voor als achter.
Is idd voor xenon

Ewout Schalkwijk

Stuurbekrachtigings olie vervangen

De stuurbekrachtigings olie is waarschijnlijk nog nooit vervangen. De olie was meer zwart dan rood of groen en stonk vreselijk. Ik heb besloten uit gemak dat ik het vervang in stapjes. Nu drie keer afgezogen en iedere keer weer aangevuld op niveau. Morgen eerst maar weer een paar honderd kilometer rijden en dan nog een paar keer doen.

Helaas heb ik de allereerste drab die er uitkwam niet gefotografeerd. Maar het was nog een stuk donkerder dan dit.


Origineel Volvo en ik hoop dat het de juiste is. de specs in het boekje kan ik niet helemaal terugvoeren op deze.


Volgens het boekje, en als ik hier op google dan zie ik soort gelijke flessen van Volvo. De kleur is alleen niet meer helemaal terug te leiden.



Ook mijn geboortedatum kwam nog even langs. ;D



En nog ff een natuurplaatje...




Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-06-2015 22:00:14
Stuurbekrachtigings olie vervangen

De stuurbekrachtigings olie is waarschijnlijk nog nooit vervangen. De olie was meer zwart dan rood of groen en stonk vreselijk. Ik heb besloten uit gemak dat ik het vervang in stapjes. Nu drie keer afgezogen en iedere keer weer aangevuld op niveau. Morgen eerst maar weer een paar honderd kilometer rijden en dan nog een paar keer doen.

Helaas heb ik de allereerste drab die er uitkwam niet gefotografeerd. Maar het was nog een stuk donkerder dan dit.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5867.jpg

Origineel Volvo en ik hoop dat het de juiste is. de specs in het boekje kan ik niet helemaal terugvoeren op deze.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5864.jpg

Volgens het boekje, en als ik hier op google dan zie ik soort gelijke flessen van Volvo. De kleur is alleen niet meer helemaal terug te leiden.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5865.jpg


Ook mijn geboortedatum kwam nog even langs. ;D

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5854.jpg

En nog ff een natuurplaatje...
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5852.jpg



Ewout

Olie zou wel eens kunnen kloppen, Ewout.

Laatste foto, errug mooi!!

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 18-06-2015 20:17:32
Zit ie er al op?

Dan had ik wel andere foto's geplaatst. :P Nu regent het, morgen schijnt het weer prachtig weer te worden. Dan gaat het gebeuren.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

#5872
zo ff bijgelezen  ;D

wtb dat water gebeuren, het kan zijn dat het water vanaf de onderzijde van de ruit ( in de deur dus ) zo prompt op de speaker druppelt.
ik heb het een paar keer gehad op ut werruk, zou dan toch een foutje in de productie zijn.
enige oplossing  wat ik kan bedenken ( een makkelijke ) is dus je speakers inpakken aan de achterzijde met plastic zoals een stevig vuilnis zakje ofzo.

die hoogte regeling die je zag,is voor het automatisch afstellen van je koplampen als je hem start ( Ewout had het goed )  ;)


ik hoop niet dat er meer stukgaat.

gr Maus
Blackstone under construction

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-06-2015 20:22:02
Citaat van: Marc O. op 18-06-2015 20:17:32
Zit ie er al op?

Dan had ik wel andere foto's geplaatst. :P Nu regent het, morgen schijnt het weer prachtig weer te worden. Dan gaat het gebeuren.

:-* ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

laat jij je tegenhouden door een beetje regen, Ewout ?

suikerklontje.....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

#5876
Het moet 15+ graden zijn en het is maar 13 graden.

Morgen 20 graden en zon. Wat kies jij dan? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

alles boven de 7 is korte broeken weer, dus.... maar vooruit, het weekend aan het eind van de dag werkt fijner ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: de geneRaal op 18-06-2015 20:33:08
zo ff bijgelezen  ;D

wtb dat water gebeuren, het kan zijn dat het water vanaf de onderzijde van de ruit ( in de deur dus ) zo prompt op de speaker druppelt.
ik heb het een paar keer gehad op ut werruk, zou dan toch een foutje in de productie zijn.

Heb je dat bij NN-en gezien?


Citaat van: de geneRaal op 18-06-2015 20:33:08
enige oplossing  wat ik kan bedenken ( een makkelijke ) is dus je speakers inpakken aan de achterzijde met plastic zoals een stevig vuilnis zakje ofzo.

Gaat dat dan geen 'herrie' veroorzaken als ik de muziek lekker opdraai?

Citaat van: de geneRaal op 18-06-2015 20:33:08
die hoogte regeling die je zag,is voor het automatisch afstellen van je koplampen als je hem start ( Ewout had het goed )  ;)

Klopt, en er zit er ook nog een op de achteras.

Citaat van: de geneRaal op 18-06-2015 20:33:08
ik hoop niet dat er meer stukgaat.

Dat hoop ik ook... ;D




gr Maus


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooie klus voor in je garage. Het is alvast een mooie upgrade