Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Mooi E echt altijd een verbetering zo'n spoilert :eusa_clap:

KIM

Op elke estate van Volvo hoort eigenlijk een spoiler.
Mooi Ewout!

Marc O.

Goe gedaan jungske ;D Geen slechte tijd hoor, 25 minuten :)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marty__Mouse

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

RoyvW

Jeetje Ewout, les net pas je verhaal van de TDI, potverdorie! Maar je hebt er een plaatje voor teruggekregen zeg! Toevallig ook afgelopen maand de V70N 2.4T ingeruild op een V70NN 2.5T Summum van mijn oom, ook met het lichte interieur en alle opties, prachtig en rijdt fantastisch! We hebben van de week ook de spoilers besteld, één voor de V70NN en één voor mijn V70, dus aan jouw bijdrage hebben we veel. Hoe heb je de gaten geboord in de klep die zeg maar "in de hoek" van de klep geboord moeten worden? Loodrecht naar buiten of in dezelfde hoek als de onderste gaten?
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Ewout Schalkwijk

Het boren van de gaten is heel makkelijk. Aan de binnenkant van de klep staan al van die paskruizen. Even met een drevel een klein puntje zetten, en dan voorboren van binnenuit met 4 mm. De boor moet gewoon loodrecht op het centerpunt van het kruis staan want dan heb je automatisch de juiste hoek.

Daarna met 8 mm van buitenaf naar binnen boren terwijl de klep openstaat. De 10mm die Volvo noemt heb je helemaal niet nodig. Zij gaan er vanuit dat je met beschermingsdoppen op de bouten past. Ik heb die dopjes eerst verwijderd en dan blijkt 8mm al ruim voldoende te zijn. Passen, reinigen met een oplosmiddel en de strips verwijderen. Et voilà.

Succes!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Zo, je bent al lekker bezig!

Heeft het vervangen van de stuurbekrachtigingsolie verbetering opgeleverd?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-06-2015 10:44:12
Zo, je bent al lekker bezig!

Heeft het vervangen van de stuurbekrachtigingsolie verbetering opgeleverd?

Ik geloof het wel Ronald. Ik had geen klachten, maar nu al helemaal niet meer. Tevens heb ik ook de diff. olie vervangen, ook die zag er niet fris uit. Deze olie mag dan zo'n 2000km erin zitten en dan krijg ik bij Olov weer nieuwe olie erin. Ga ik tenminste vanuit als ze die keeringen in de achterassen vervangen. Tevens ben ik volgende week een van de allereersten bij Olov die een Powerflush van de girltronic krijgt.

Koert en z'n mannen waren erg tevreden na het proefdraaien met de flusjmasjien. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Mijn bak mag over niet al te lange tijd ook weer.

Maakt het qua prijs nog uit met gewoon spoelen volgens de Vida manier?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-06-2015 11:11:44
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Mijn bak mag over niet al te lange tijd ook weer.

Maakt het qua prijs nog uit met gewoon spoelen volgens de Vida manier?

Ik heb de zelfde prijs als jij opgekregen, dus dat valt me niet tegen. Ze spoelen dan met een goedkope ATF olie de bak helemaal tot 'helder rood', en dan gaat er de juiste ATF in.

Wiellager linksvoor is ook niet lekker meer, dus ik denk dat ik René wel weer een dagje bezig hou.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-06-2015 11:16:46
Ze spoelen dan met een goedkope ATF olie de bak helemaal tot 'helder rood', en dan gaat er de juiste ATF in.

Dat eerste stond pa tegen dus die stond er op dat er ook met de juiste ATF gespoeld werd ;D :eusa_wall: (vandaar de hogere prijs die hij te horen kreeg)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-06-2015 11:16:46
dus ik denk dat ik René wel weer een dagje bezig hou.

Ik denk dat ze dat bij Olov ook wel verwacht hadden hoor :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

#5906
Bouke hier, poetsles en genieten van het prachtige weer met dragelijke temperaturen


Woensdagavond heb ik Bouke opgehaald op Oslo Gardermoen en hebben we 's-avonds om 23:45 uur nog even geBBQed. Donderdagochtend ben ik van kantoor via huis gereden om Bouke op te halen op een rondje langs een paar adressen waar ik wat dingetjes moest doen. Prachtige route van bijna 250km gereden. Dat wil zeggen: Ik ben de hele dag gereden door m'n privéchauffeur. Volgens mij vindt Bouke de NN ook best wel lekker rijden.





















'S-avonds hebben we een beetje lopen klooien met wat poetsmiddeltjes en her en der de lak wat gepoetst. Ondanks dat de NN er best redelijk goed bij stond is het verbazend hoe de lak er ook uit kan zien. Met een echte glans. VET. 8)

M'n koplampen waren nog mooi, maar hadden toch een licht 'waasje' erop. Ik wilde perse niet schuren omdat ik ze daar nog veel te goed voor vond. Gewoon een eenvoudig 'restorer' productje erop gaf toch nog wat verbetering en de waas is weg. Dat zal vanavond wel anders zijn bij de N XC. Die lampen zijn er echt erg er aan toe. Foto's komen nog.

Afgesloten met een biertje en een worssie.




Ook was de wervelklepstang eerder deze week weer losgeschoten en toen brak ik hem nog dwars door het midden ook. Na een kwartiertje McGyveren had ik een tijdelijke oplossing
en vandaag weer een nieuwe gemonteerd. Duidelijk is wel dat de kop van de wervelklep aardig versleten is. Dit keer ga ik niet meteen weer die klep vervangen, maar probeer ik m'n eerdere truc die ik in 2013 bedacht had nog een keer uit. Als het daar een jaar blijft zitten vind ik het ook wel goed.

De tijdelijke fix heeft het gehouden, maar dit is kødt.


Oud en nieuw


Ook weer klaar. :D



Morgenochtend vertrekken Bouke, Claire en ik naar Nederland en hopen we ook op een mooie rit. Deze dagen zijn echt prachtig geweest met temperaturen van rond de 27 graden. Beter dan de 39 in Nederland in ieder geval. zorgen jullie dat het vanaf zondag ietsje koeler is in Nederland?

Updates volgen...


Ewout



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Goede reis morgen alledrie! Rij voorzichtig en tot zondag :)

O ja, ga maar lekker wervelkleppen enzo vervangen. Veel boeiender dan poetsen :-X

Chris

Ziet er gezellig uit :)!

Goede reis morgen.

Ewout Schalkwijk

Update koplampen van de N XC70


Deze lampen zijn er veel erger aan toe dan de NN, maar gelukkig liet Bouke zich (wederom) niet afschrikken...

Zo zie de lampen er nu uit.


De halogeen pitten worden zo warm dat vooral de dikke zoutlagen tijdens de winter er inbranden.


Schuren is het devies. 800, 1500, 2500 en nog hoger volgens mij. Daarna sealen.


Tussen resultaat:


Wow. Thanks Bouke :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:


Als nieuw



Het resultaat is net als toen ik bij Old Faithful de originele lampen voor de heldere variant verving. De neus knapt er enorm door op. :laugh:



Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein