Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

diederickvolvo

Ziet er goed uit!
Hoe heb je dat stuurhuis geflushd?  Mijne stuurt ook schokerig namelijk

Ewout Schalkwijk

Citaat van: diederickvolvo op 21-10-2015 23:50:15
Ziet er goed uit!
Hoe heb je dat stuurhuis geflushd?  Mijne stuurt ook schokerig namelijk

Volgens het filmpje van 'VolvoSweden' op Youtube: https://youtu.be/Op6vqOlutTE Hoewel hij het bij z'n NN doet, maakt dat voor het principe niets uit. Het effect van die flush was zo enorm, dat ik het waarschijnlijk deze week ook bij mijn NN ga doen. Gewoon preventief, want hij doet het prima.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#6032
Blok eruit, blok erin.


Vanochtend terwijl ik nieuwe winterbanden op m'n tweede set velgen gemonteerd kreeg, ben ik even bij de werkzaamheden aan de XC van Marije gaan kijken. Gisterenmiddag kreeg ik het smsje dat het blok eruit was.
Foto momentje dus.

Subframe leeg. :-\


Het oude blok met de automaatbak er nog aan. Wat een ongeloofljk vette bende zeg. :o



Oude blok zonder bak. Ik snap werkelijk niet waarom het hele blok rondom vol zit met olie.




Blok er weer in. Ik was wederom net weer vertrokken richting m'n werkgebied. Morgen maar weer even gaan kijken.



Ondertussen een deur verder worden de nieuwe Nokian's op mijn NN gemonteerd. Al twee weken is de temperatuur rond het vriespunt, of er net een paar graden eronder.
Vandaag, met de winterbanden erop, is het ineens 16 graden! :eusa_sick:







Nu maar hopen dat de voorspiegelde extreme winter er snel aankomt. ;D


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

de geneRaal

hoop dat er een mooie zomer op volgt, gaan volgend jaar jou land bezoeken  ;)
Blackstone under construction

Ewout Schalkwijk

Citaat van: de geneRaal op 22-10-2015 21:08:37
hoop dat er een mooie zomer op volgt, gaan volgend jaar jou land bezoeken  ;)

Dan kom je ook ff een bakkie doen? Jij zei dat je Hvittingfoss 'kende'. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Jee, wat is dat blok ranzig zeg  :o
...The Nile isn't just a river in Africa...

de geneRaal

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-10-2015 21:13:11
Citaat van: de geneRaal op 22-10-2015 21:08:37
hoop dat er een mooie zomer op volgt, gaan volgend jaar jou land bezoeken  ;)

Dan kom je ook ff een bakkie doen? Jij zei dat je Hvittingfoss 'kende'. :D

klopt,doorheen gescheurd   ;D
Blackstone under construction

Emiel

Klepstoter; 31251885, €29.52 verkoopprijs inclusief BTW
Tuimelaar; 8670045, €11.80 verkoopprijs inclusief BTW

Beide per stuk, ik werk niet met kortingen, daarvoor hebben jullie Sander toch? ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Emiel op 22-10-2015 21:30:29
Klepstoter; 31251885, €29.52 verkoopprijs inclusief BTW
Tuimelaar; 8670045, €11.80 verkoopprijs inclusief BTW

Beide per stuk, ik werk niet met kortingen, daarvoor hebben jullie Sander toch? ;D


Pffff, da's niet duur. Bij de volgende distributiewissel zou je het gewoon kunnen meenemen. Gelijk ook eventueel de wervelklep vervangen als het toch open ligt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Is dat maal 20? Komt er toch zo'n 800,- bij aan onderdelen alleen al.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Ryan was idd ook iets van 600 kwijt voor het hele spulletje samen, zonder distributieriem...

Ewout Schalkwijk

Aja :-[. Keer twintig, niet keer vijf... :eusa_shifty:
Da's toch ff wat anders.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ewout, Is de bus van de AWD in de haakse overbrenging ook nagekeken ? Nu zou een mooi moment zijn om deze bij slijtage gelijk mee te vervangen. Alles ligt toch los

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 23-10-2015 09:04:56
Ewout, Is de bus van de AWD in de haakse overbrenging ook nagekeken ? Nu zou een mooi moment zijn om deze bij slijtage gelijk mee te vervangen. Alles ligt toch los

Dat zou vanaf '06 eigenlijk geen issue meer moeten zijn. Ze zijn toen van 45 naar 47 splines gegaan. Ik ga nu even kijken, want het blijft angstvallig stil sinds gisterenochtend 11:36 uur. :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

en...en...en... Heb je al nieuws...