Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

elianmars


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ewout Schalkwijk

The beast is alive :D


https://youtu.be/-XcTUKYinv0

Heel kort filmpje, Motor loopt, maar er zijn nog wat zaken die in orde moeten worden gebracht. Zo is de wervelklep van de nieuwe motor gaar. Dus weer de kleppendeksel eraf en de wervelklep van het originele blok overzetten. Die is pas zo'n 80k oud. Dus moeten ook weer de brandplaatjes, de verstuiverklemmen etc nieuw.

Dan moet nog de airco weer aangesloten en gevuld worden, de stuurbekrachtiging in orde etc. Het blok wisselen is een ding, het afmaken duurt minstens zo lang.

Het lijkt weer een auto.  :D



Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Auto is klaar. Alles is in orde.
Maandag pas halen... :'(
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

waarom niet gelijk een nieuwe wervelklep erin dan begin je weer vers

UserID6342

Waarom wel als die andere wervelklep gewoon goed is ?  Zie 'nieuw' nu niet echt als meerwaarde hiervoor ?

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 24-10-2015 08:17:56
Waarom wel als die andere wervelklep gewoon goed is ?  Zie 'nieuw' nu niet echt als meerwaarde hiervoor ?
Vroeg of laat gaat die zut toch defect en dan kan je de boel weer loshalen.

KIM

Die wervelklep van de andere motor was toch niet zo oud?

Sbv

Citaat van: KIM op 24-10-2015 13:58:31
Die wervelklep van de andere motor was toch niet zo oud?
80000 km dacht ik

Marc O.

Wat kost zo'n klep nieuw? Ik dacht iets van 900,-? Dan zou ik dat ook niet zomaar preventief vervangen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 24-10-2015 18:43:31
Wat kost zo'n klep nieuw? Ik dacht iets van 900,-? Dan zou ik dat ook niet zomaar preventief vervangen.
Klep zelf kost weinig(50 - 100 euro uit mijn hoofd). met alle uren erbij zit je op 900.

Marc O.

Ah, ja dan zou dat inderdaad te overwegen zijn als alles al open ligt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 24-10-2015 20:35:03
Citaat van: Marc O. op 24-10-2015 18:43:31
Wat kost zo'n klep nieuw? Ik dacht iets van 900,-? Dan zou ik dat ook niet zomaar preventief vervangen.
Klep zelf kost weinig(50 - 100 euro uit mijn hoofd). met alle uren erbij zit je op 900.


Nu blijkt in de praktijk dat er toch wel wat realistische meerkosten bij zitten als je gewoon een wervelklep vervangt. Verstuiverklemmen, brandplaatjes, in sommige gevallen de kunststoffen deksel ook.
Officieel de brandstofleidingen ook, maar die zijn nu al zo vaak los geweest en die lekken nog steds niet. (klopt af op hout).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

De XC is weer thuis:

Vandaag de XC70 van Marije weer opgehaald. Een week heeft het hele verhaal geduurd. De feitelijke ombouw slecht twee dagen. Er is hard aan gewerkt door de garage en bij controle vanmiddag bleek dat er ook heel zorgvuldig is gewerkt. De motor start weer heel 'smooth' en loopt zo op het gehoor erg mooi.

Het oude blok heb ik mee naar huis genomen en ga ik heel secuur de komende dagen uit elkaar trekken. Vorig jaar vond ik het heel leuk met het oude TDI blok van Old Faithful, dus nu een wat moderner blok uit elkaar pulken. De grote smerige oliebende blijkt nu toch vanachter de distributie vandaan te komen en daar moet ik dan nog even over bakkelijen met de dealer die het niet nodig vond om die keerring te vervangen toen ik erom vroeg en de hele distributie er toch af lag.

Op weg naar huis met een nieuwe roffel onder de kap. De oude ligt achterop de kar.


Eindelijk weer een prachtig schoon blok. Da's lang geleden.


Alleen het retourslangetje zit 'fout', verder alleen maar 'kudo's' voor de klus.




Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Toch wel mooi om te zien, zo'n schone motor 8)

En nu weer heel lang genieten van het 'nieuwe' torretje!