Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Sbv

onderblok te koop zetten ? nieuw kop erop en rijden maar weer

volvobug

Dat cirkelpatroon op de onderkant van de klep is eigenlijk een lange spiraal van de afwerking op de draaibank. Vreemd dat dat bij die ene klep zo zichtbaar is. Zie je dat patroon op geen enkele andere klep, ook niet als je even door de koolaanslag heen krabt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: volvobug op 08-11-2015 20:42:58
Dat cirkelpatroon op de onderkant van de klep is eigenlijk een lange spiraal van de afwerking op de draaibank. Vreemd dat dat bij die ene klep zo zichtbaar is. Zie je dat patroon op geen enkele andere klep, ook niet als je even door de koolaanslag heen krabt?

Dat zou ik nog kunnen proberen, maar ik moet morgen schone handen hebben. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-11-2015 19:30:01

P.S. Speciaal voor Marcel, plaatjes die hij nog niet had gezien. ;D


Ik hou van je, E!  :-*

Lunadust

Als ik dit zo zie lijkt het wel of er ooit 1 andere klep in is gekomen.
Hoe zien de andere kleppen er na schoonmaken uit?

Het losbreken van het randje van de klepstoter is redelijk algemeen voorkomend bij de D5.
Ik heb er reeds meer gezien, in mijn ogen een gevolg van olieverdunning door brandstof, wat een gevolg is van te lange verversingsintervallen. Begin jaren 90 lagen die voor een diesel op ongeveer 7500, nu met fijnere verneveling van de diesel gaan ze in sommige gevallen naar 40.000 toe. (zonder dat er olieverbruik is, dat is er wel maar word aangevuld met diesel)


Techneut, geen dichter.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 09-11-2015 10:09:13
Als ik dit zo zie lijkt het wel of er ooit 1 andere klep in is gekomen.
Hoe zien de andere kleppen er na schoonmaken uit?

Dat zal ik een van de komende dagen even bekijken. Ik had vanavond absoluut schone handen nodig. :eusa_shifty:
Ben nu net thuis en de kop ligt buiten in het donker onder een zeil.

Citaat van: Lunadust op 09-11-2015 10:09:13

Het losbreken van het randje van de klepstoter is redelijk algemeen voorkomend bij de D5.
Ik heb er reeds meer gezien, in mijn ogen een gevolg van olieverdunning door brandstof, wat een gevolg is van te lange verversingsintervallen. Begin jaren 90 lagen die voor een diesel op ongeveer 7500, nu met fijnere verneveling van de diesel gaan ze in sommige gevallen naar 40.000 toe. (zonder dat er olieverbruik is, dat is er wel maar word aangevuld met diesel)

Ja, en in zo'n geval ben je dus altijd afhankelijk van hoe serieus de vorige eigenaar het onderhoud heeft genomen. dat ben je natuurlijk altijd, maar bij deze motoren luistert het nog nauwer.
Mijn huidige NN stond ingesteld op 30k en heb ik naar 20k laten zetten. Het zou dus kunnen betekenen dat het al te laat is. Ik hoor echter nog niet de bijgeluiden. Ik wacht het rustig af. Ik weet nu wat de opties zijn en voor dat geld koop je toch geen andere auto hier.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Lunadust

Die klep lijkt heel erg op de klep die er bij Bouke ingezet is tijdens zijn koprevisie.
Techneut, geen dichter.

Bouke

Deze bedoel je Bas



Lunadust

Ja, die bedoelde ik wel, maar ik dacht dat die ook een draaipatroon hadden, sorry. Waar heb ik die dan gezien?
Techneut, geen dichter.

Ewout Schalkwijk

Is die foto van de eerste of de tweede revisie?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-11-2015 07:05:43
Is die foto van de eerste of de tweede revisie?
De eerste, want daarna zijn er volvo kleppen in gegaan. Dit zijn imi kleppen.

Ewout Schalkwijk

Het is niet te wijten aan een niet originele klep. Alle kleppen hebben de zelfde structuur en code. Ziet er in ieder geval in mijn ogen zeer origineel uit.


Wel heeft die 'ene' klep wat andere sporen. Wellicht omdat die al heel lang niet mee gedaan heeft?


Alle inlaatkleppen op rij, allemaal hetzelfde.





Na de uitgebreide poetsbeurt van vorige week, vond ik het nu toch echt tijd om de auto weer eens te wassen. Eerst even afgespoten, waarmee een groot deel al meteen verdween, en daarna nog even met koud water en de zachte borstel gewassen. Geen zeepmiddelen of wat dan ook gebruikt. De auto ziet er weer voor even fris uit. Die kauwgomballenpekel vloog eraf. Echt een eitje nu. :D








Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Staat er weer netjes bij, E! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Wordt er alweer gestrooid bij jullie?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 11-11-2015 20:14:40
Wordt er alweer gestrooid bij jullie?

Sterker nog, ik heb de ESP al een paar keer zien knipperen... :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein