Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Hij was zo mooi vies.....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 11-11-2015 20:23:18
Hij was zo mooi vies.....

Sorry, :'( maar ik kreeg zulke vuile handen als ik de deur open deed, daarna aan m'n mooie lichte stuur... :eusa_sick:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Leuk woord "kauwgomballenpekel" ;D :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 11-11-2015 20:47:19
Leuk woord "kauwgomballenpekel" ;D :eusa_whistle:

Ik bedoelde eigenlijk 'kauwgomballenkleefpekel' ;D ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Eindelijk weer eens bijgelezen hier (in Cuba kreeg ik dit topic niet geladen door de vele foto's :) ).

Waarom breng je het oude blok naar de sloop? Ik dacht je juist een blok op reserve wilde hebben. Als je er een goede kop op legt en de lekkende keerring vervangt, is het blok toch weer goed voor 2-3 ton?
Lijkt me goedkoper dan tzt weer voor 2 ruggen een blok kopen waarvan je je maar af moet vragen wat er mee gebeurd is of niet?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-11-2015 21:37:52
Eindelijk weer eens bijgelezen hier (in Cuba kreeg ik dit topic niet geladen door de vele foto's :) ).

Waarom breng je het oude blok naar de sloop? Ik dacht je juist een blok op reserve wilde hebben. Als je er een goede kop op legt en de lekkende keerring vervangt, is het blok toch weer goed voor 2-3 ton?
Lijkt me goedkoper dan tzt weer voor 2 ruggen een blok kopen waarvan je je maar af moet vragen wat er mee gebeurd is of niet?


De onderblokken gaan volgens mij maar zelden stuk. Het gevaar schuilt in de kop. Bij de volgende ronde is het natuurlijk weer de kop en heb ik daarna al twee onderblokken staan. :P

Dat ik nu een ruilblok heb genomen was omdat het sneller ging en zelfs iets goedkoper was. We zien het allemaal wel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#6111
De wereld rond in 180 dagen, remvloeistof verversen en velgen schoonmaken

De laatste weken wil het niet echt vlotten met de winter. De ene dag valt er sneeuw, de volgende dag vriest het 13 graden, en de dag daarop is het weer +9 graden. De Noorse variant van Rijkswaterstaat heeft in z'n wijsheid besloten dat de wegen in Zuid Noorwegen het zelfde zoutgehalte dient te hebben als de 'dode zee'. Tonnen en tonnen zout wordt er over de wegen uitgestort. Die gene die Noorwegen in de 'winter' kennen weten ook wat voor zout dat is. Het schijnt een mengeling van zout en een soort melasse te zijn wat zich als een soort, ik citeer Bouke, 'kauwgomballenkleefpekel' aan de auto hecht.
Dit is trouwens ook de reden dat ik m'n koplampsproeiers maar heb uitgeschakeld. volgens Ronald zijn de sproeiers in Nederland wel effectief, hier trouwens ook maar dan alleen voor de ruitenwisservloeistofboer ;D Voorheen verbruikte ik twee vaatjes per week, nu een vaatje per twee weken. De kosten boeien me niet, maar iedere keer zo'n info melding op het scherm dat je vloeistof moet bijvullen irriteert me omdat het toch niet helpt.


Nou heb ik m'n auto in de 'Nanolex' staan, dus op de lak heeft het nog maar verrassend weinig gehecht, maar aan de binnenkant van de velgen hecht het zich tot een dikke laag. De laatste dagen merkte ik al steeds meer trilling in de auto. Dan weer in het stuur, dan weer in m'n stoel. Vandaag maar eens de wielen eraf gehaald.

Alle vier de velgen zaten vol met een dikke laag 'zoutmodder'.
Klik voor groot:


De laag was zeker een halve centimeter dik, maar laat zich gelukkig makkelijk verwijderen. Helaas gaat dat niet met de tuinslang vanaf de buitenkant. Het wiel moet er echt af.


Omdat de wielen er toch af gingen kon ik ook eindelijk m'n eerder aangeschafte' ontluchtingsnippels' vervangen, en dan natuurlijk in een ruk door de remvloeistof verversen.
Met een lange dop 11 erop gingen ze na enig aandringen los. Net op tijd dus. :eusa_dance:


De Powerbleeder blijft een heerlijk stuk gereedschap om mee te werken, het maakt van remvloeistof vervangen een klusje van niks.



Aangezien ik al een T shirt heb voor het moeten vervangen van een XC klauw omdat de ontluchtingsnippel afbrak, heb ik nu maar preventief de nippels vervangen. Ik hoop dat dat ook echt zin heeft. :eusa_shifty:



En dan het hoogtepunt van de dag:

De wereld rond gereden in 180 dagen. De auto is tot nu toe een goede koop gebleken.(klopt af op hout) Tot nu toe kan ik nog geen NN XC70 vinden op 'onze' marktplaats voor het bedrag wat ik betaald heb. De 'dure' opties als Dynaudio, stoelkoeling en DVD entertainment zijn dan ook nog eens erg dun gezaaid hier.
Ik hoop nog steeds dat deze auto wel fluitend de 500k passeert. In ieder geval ben ik nog erg blij met de auto.




Dat was het weer even.


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Wat een zooi is die pekel, man  :o

Claudia

't Is net een schilderij, die laatste foto! :laugh:
Mooi om tegenaan te kijken!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Sbv

Je rijdt veel te hard voor Noorwegen Ewout.  ;D  :police:

Op naar de 3 ton nu eerst en dan rustig verder naar de 5 ton.
Wel een bagger dat zout zeg. Heeft Marije er geen last van met de dichtere velgen ?

Marc O.

Dat belooft nog wat, komende winter in Scandinavië.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Heb je met zoveel zooi op je velgen geen last van trillingen in het stuur, je zou toch haast zeggen dat er dan een soort vreemde onbalans zou plaatsvinden  :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 03-12-2015 19:26:07
Heb je met zoveel zooi op je velgen geen last van trillingen in het stuur, je zou toch haast zeggen dat er dan een soort vreemde onbalans zou plaatsvinden  :eusa_think:

Niet alleen plaatjes kijken, maar ook lezen, Henry ;) ;D

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 03-12-2015 19:28:11
Citaat van: henry classic v70 op 03-12-2015 19:26:07
Heb je met zoveel zooi op je velgen geen last van trillingen in het stuur, je zou toch haast zeggen dat er dan een soort vreemde onbalans zou plaatsvinden  :eusa_think:

Niet alleen plaatjes kijken, maar ook lezen, Henry ;) ;D

:eusa_shhh:   :eusa_shifty:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 03-12-2015 18:40:23
't Is net een schilderij, die laatste foto! :laugh:
Mooi om tegenaan te kijken!

Dat doe ik dan ook heel veel Claudia. ;D Met veel plezier ook.

Citaat van: Sbv op 03-12-2015 18:43:37
Je rijdt veel te hard voor Noorwegen Ewout.  ;D  :police:
Mwoah, na correctie maar tien kilometer. Da's nog op te hikken. :D

Citaat van: Sbv op 03-12-2015 18:43:37
Op naar de 3 ton nu eerst en dan rustig verder naar de 5 ton.
Wel een bagger dat zout zeg. Heeft Marije er geen last van met de dichtere velgen ?

Wetende dat er een geweldig team in Nederland meteen begint te rijden zodra er een cilinder een misslag maakt, maak ik me voorlopig nog even geen zorgen. :laugh:
Nee, Marije heeft er, nog, geen last van. Ze rijdt ook maar 300 kilometer per week tegen 12-1300km van mij. Marije's auto is al weken niet gewassen, de mijne gisteren nog. Toch is die van haar schoner. :eusa_wall:

Citaat van: elianmars op 03-12-2015 19:28:11
Citaat van: henry classic v70 op 03-12-2015 19:26:07
Heb je met zoveel zooi op je velgen geen last van trillingen in het stuur, je zou toch haast zeggen dat er dan een soort vreemde onbalans zou plaatsvinden  :eusa_think:

Niet alleen plaatjes kijken, maar ook lezen, Henry ;) ;D

;D ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein