Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:51:20
Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2016 21:46:26
Ik vind het nog steeds jammer hoe veel verschil wij hebben. Die warme golfstroom waardoor Göteborg een goede haven is, is soms helemaal niet leuk :(

Hier is het namelijk niet onder de -13 's nachts en -4 overdag

Ik zit dat inderdaad regelmatig te bekijken. Gisteren aan het begin van de avond was het even een halve graad kouder bij jou dan bij mij, een uur later is het verschil ineens een aantal graden in het voordeel van NO.

Nu is het -13,1 bij ons tegen -4,6 bij jou... Jij kan lekker het jaar rond aan je auto sleutelen buiten. ;D

Hier zit het tegen sneeuw aan. Vandaar dat volgens mij de temp zo hoog is.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-01-2016 21:55:09
Citaat van: Sbv op 07-01-2016 21:52:35
jij hebt een garage Ewout, Tim dus niet

Een garage die vol staat met bouwmateriaal ;D

En die kan ik alleen met een dieselkanon verwarmen. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Hier sneeuwt het ook een beetje. Zondag komt er als het goed is zo'n 25 a 30 cm bij.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:58:02
Hier sneeuwt het ook een beetje. Zondag komt er als het goed is zo'n 25 a 30 cm bij.

opschepper

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:58:02
Hier sneeuwt het ook een beetje. Zondag komt er als het goed is zo'n 25 a 30 cm bij.

Hebbe!!  :eusa_drool:

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 07-01-2016 21:59:49
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:58:02
Hier sneeuwt het ook een beetje. Zondag komt er als het goed is zo'n 25 a 30 cm bij.

Hebbe!!  :eusa_drool:

hier mag het nog even wachten .. ik wil EERST schaatsen en dán pas sneeuw hebben op het meer ...

Marc O.

Blijft het ook liggen tot mid februari?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2016 21:59:45
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:58:02
Hier sneeuwt het ook een beetje. Zondag komt er als het goed is zo'n 25 a 30 cm bij.

opschepper

Nee hoor, ik schep nooit op. :angel: Ik kan er ook niks aan doen Tim. Wel moet ik nog wat spulletjes van Bildelbasen hebben, dus als ik die bij jou kan bestellen en je komt ze gezellig langsbrengen, dan kun je gelijk ff van de sneeuw genieten. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts


Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 19:10:28
Een paar plaatjes geschoten voor de liefhebbers.

Wil je ophouden?

Ik krijg bijna het idee dat ik in het verkeerde land woon..............  :eusa_think:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:03:26
Graag! ;D liever -21 met schitterend weer dan +3 graden met regen en wind...

Was het maar +3. +8 komt meer in de buurt... en windkracht 8 en regen. Je favoriete Zeeuwse weer ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:56:48
En die kan ik alleen met een dieselkanon verwarmen. ::)

Doet dat ding het alweer dan?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-01-2016 22:47:40
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 19:10:28
Een paar plaatjes geschoten voor de liefhebbers.

Wil je ophouden?

Ik krijg bijna het idee dat ik in het verkeerde land woon..............  :eusa_think:

Solly...

Citaat van: Taranis op 07-01-2016 22:47:40
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:03:26
Graag! ;D liever -21 met schitterend weer dan +3 graden met regen en wind...

Was het maar +3. +8 komt meer in de buurt... en windkracht 8 en regen. Je favoriete Zeeuwse weer ;D

Ik kom van de zomer wel, dan regent het nooit. ;D

Citaat van: Taranis op 07-01-2016 22:47:40
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2016 21:56:48
En die kan ik alleen met een dieselkanon verwarmen. ::)

Doet dat ding het alweer dan?

Soms. Ik heb er nou ook nog een gaskanon bij staan. Is alleen niet zo krachtig als dat diesel ding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#6176
Thermostaathuis XC70NN vervangen.






Vanochtend was het onderdeel al binnen, voor hier is dat een prestatie van formaat. Gelukkig is de dag mild begonnen en is het steeds milder geworden over de dag. Toen ik om 15:30 thuis kwam was het nog maar -9,5 graden. Prima om in te klussen dus. :P

Auto de garage in en de dynamo afdekken voor de KVS die uit de oude thermostaat komt. Zover ik heb begrepen is dat KVS niet echt lekker spul voor je dynamo.

Oude thermostaat.


Slechts twee torx 40 losdraaien en het huis komt eraf. :eusa_clap:


Niet lang daarna zat de nieuwe er alweer op. Ff tankje weer volgieten en proefrijden.


Er zijn een aantal dingen die ik niet helemaal begrijp. Het oude huis kon ik makkelijk doorheen blazen, want er zat een klein rond gaatje in de thermostaat. De nieuwe had dat gaatje niet. Wat is de bedoeling van dat gaatje? En waarom heeft de nieuwe thermostaat het niet? :eusa_think:
Beide thermostaten heb een temperatuur markering van 90 graden, hier zit het verschil dus niet in. ???

Tijdens het proefrijden leek het inderdaad een stuk warmer in de auto. Maar omdat de temperatuur ook 11 graden hoger lag dan gisteren vind het moeilijk om het met zekerheid vast te stellen. Morgen met een 'live Vida' verbinding rijden en de temperatuur van de KVS maar eens meten. Helaas heb ik zelfs met een poos stevig driften op een veld en twee keer de berg op boenderen de thermostaat niet open gekregen. Niet echt vreemds met nog steeds rond de -10. in de zomer is het al lastig. :eusa_shifty:












Dan nog twee plaatjes van de opvolger van de XC70 over een paar jaar.






Ik vind hem zoooooo mooi en stoer... :eusa_drool:



Ewout


Edit: twee foto's van de thermostaat met het gaatje toegevoegd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Goed bezig Ewout!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

FrankvdAa

Het gaatje, zit dat in de buitenrand vd thermostaat? Waarschijnlijk bedoeld om evt. lucht in het systeem door te laten, zodat er zich geen luchtbel bij de thermstaat kan vormen waardoor de werking beinvloed kan worden. Waarom het in de nieuwe juist niet meer zit is mij een raadsel. Mogelijk dat de bypass in het huis zelf zit?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Ewout Schalkwijk

Citaat van: FrankvdAa op 08-01-2016 23:08:59
Het gaatje, zit dat in de buitenrand vd thermostaat? Waarschijnlijk bedoeld om evt. lucht in het systeem door te laten, zodat er zich geen luchtbel bij de thermstaat kan vormen waardoor de werking beinvloed kan worden. Waarom het in de nieuwe juist niet meer zit is mij een raadsel. Mogelijk dat de bypass in het huis zelf zit?

Ik heb er nu twee foto's bijgevoegd. Ik blijf het vreemd vinden.
Foto's zijn zoals altijd klikbaar.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein