Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Claudia op 19-01-2016 22:55:34
@ Ronald, Bart is al om...die ziet zich wel met biertje (en Amazon...grapjurk!) zitten daar!

Mooi, prik je even een datum? :D

Citaat van: Claudia op 20-01-2016 07:53:49
Als je de Amazon wilt zien zal je een keer naar Doetinchem moeten komen met Ronald (Dan zal ik sateh veroorzaken. :)), want ik ga echt niet met een Amazon meer dan 150 km rijden.

Klinkt ook als een goed plan! Gelukkig plant Ewout nooit teveel in z'n weekjes Nederland dus een middagje Doetinchem past vast in het schema  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 20-01-2016 09:01:05
Citaat van: Claudia op 19-01-2016 22:55:34
@ Ronald, Bart is al om...die ziet zich wel met biertje (en Amazon...grapjurk!) zitten daar!

Mooi, prik je even een datum? :D

:eusa_clap:

Citaat van: Claudia op 20-01-2016 07:53:49
Als je de Amazon wilt zien zal je een keer naar Doetinchem moeten komen met Ronald (Dan zal ik sateh veroorzaken. :)), want ik ga echt niet met een Amazon meer dan 150 km rijden.


Klinkt ook als een goed plan! Gelukkig plant Ewout nooit teveel in z'n weekjes Nederland dus een middagje Doetinchem past vast in het schema  :eusa_whistle:

;D Ik kom ook naar Nederland om even een paar dagen bij te komen van m'n drukke baan hier... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: Claudia op 20-01-2016 07:53:49
..want ik ga echt niet met een Amazon meer dan 150 km rijden.

;D
Kijk. Dat zijn nou principes.

Naar verluidt worden Japanse sumo worstelaars getrained in een Amazon door ze bochten te laten maken.

Het is inderdaad wat werken in die dingen.

Ewout Schalkwijk

Upgrade klokkenwinkel XC70NN (Nu wel)


Afgelopen week heb ik deelgenomen aan de Vomac-nl tocht door Zweden, Finland en Noorwegen. Hier kom ik nog op terug, maar tijdens die tocht heb ik een 'Watch Dia'l tellerunit gevonden en gekocht. De handelaar zou hem met de rekening erbij naar me opsturen. Bij thuiskomst had ik al een bericht dat ik de unit bij de postagentschap in het dorp kon ophalen.

Ik wist al dat een MY'10/11 niet werkt (zie eerder in m'n blog). Wat de verschillen zijn tussen een MY'08/09 wist ik niet. Wel wist ik dat het in ieder geval qua wijzerplaten zou moeten kunnen passen. Vandaag maar eens geprobeerd, en het viel me op dat het in eerste instantie leek te werken. De DIM nam keurig mijn kilometerstand over, de temperatuur klopte etc. Pas bij het inschakelen van de tweede contactstand kreeg ik een lampje te zien die mijn auto niet heeft. I.p.v. het richtingaanwijzerlampje van een aanhanger, zit er blijkbaar in een MY'09 een storingslampje voor de ABL. Die zit bij mij in het knopje in het centerconsole.

Dat betekende dus dat ik heel voorzichtig moest proberen of de wijzerplaten over te zetten zijn. Na dat ik had uitgevonden hoe e.e.a. in elkaar zat was de klus vrij snel gepiept. Met de kennis van nu kan het in een klein half uurtje.

Wel moest ik het linker displaykapje overzetten i.v.m. de andere betekenis van het lampje. Ook het voorscherm moest overgezet worden omdat er een minimaal verschil zit in de diameter van de ringen.



Mijn originele tellerunit:


Eerst proberen wat een MY'09 zonder aanpassing doet.




Heel voorzichtig de klipjes openbuigen en het voorste deel losmaken.



De zwarte binnenringen losmaken. Dit duurde even voordat ik dat doorhad.



De ringen in kwestie.



Dan komt de wijzerplaat al snel los.



Zelfde verhaal met mijn tellerunit.



Het storingslichten plaatje overzetten ivm klein verschil tussen de twee types.



En voila. De tellerunit werkt. Vida heeft sowieso niets in de gaten want alle electronica is nog het zelfde. :eusa_dance:



Ik ben weer blij.  :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooi gedaan Ewout en fijn dat het gelukt is. Op naar de dubbele pijp achter dan maar. Komend weekend je teller unit eens bekijken

Hiker

#6230
Dat ziet er echt netjes uit!!

En begrijp ik nou goed dat je een hele tellerunit hebt overgenomen voor de tellerplaten?


GOED BEZIG!!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 07-02-2016 18:13:16
Dat ziet er echt netjes uit!!

En begrijp ik nou goed dat je een hele tellerunit hebt overgenomen voor de tellerplaten?


GOED BEZIG!!!

Dat heb je helemaal goed begrepen Haiko. ;D
Mooi he? :eusa_angel:

:eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-02-2016 18:16:47
Citaat van: Hiker op 07-02-2016 18:13:16
Dat ziet er echt netjes uit!!

En begrijp ik nou goed dat je een hele tellerunit hebt overgenomen voor de tellerplaten?


GOED BEZIG!!!

Dat heb je helemaal goed begrepen Haiko. ;D
Mooi he? :eusa_angel:

:eusa_whistle:

1 woord: WOW. Misschien moet ik ook maar eens 'teller'-ringen plaatsen om een beetje 'bij' te blijven.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

MarcoV


elianmars

Mooi dat het gelukt is, E!

viking_in_shorts

Ziet er wel een stuk mooier uit uit! Maar .. werkt het 7" display niet in jouw auto?  :eusa_shifty:

razorx

Dit oogt heel mooi. Weer een leuke upgrade.  :eusa_clap:

classicT5

Respect, mooi gedaan.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-02-2016 19:29:29
Ziet er wel een stuk mooier uit uit! Maar .. werkt het 7" display niet in jouw auto?  :eusa_shifty:

Ik neem aan dat je het display bedoelt wat in een MY'12 zit? De mijne is een MY'08 met het uiterlijk van een beetje MY'10. M.a.w. ik heb niet zo'n display. :eusa_shifty:

Citaat van: Sbv op 07-02-2016 18:07:49
Mooi gedaan Ewout en fijn dat het gelukt is. Op naar de dubbele pijp achter dan maar. Komend weekend je teller unit eens bekijken

Ssssssttt, Marije leest ook mee.  :eusa_angel:

Gaat vast goed komen.



Trouwens helemaal vergeten te melden: Ik heb ook nog een mooie upgrade uit Nederland binnen gekregen. Parkeersensoren aan de voorkant. Stelt in principe geen hol voor, maar bijna je hele interieur moet open om de kabel van de sensoren van helemaal voor in de bumper, door het schutbord, tot achterin onder de vloer in het laadruim te monteren. Dan doe ik zodra de temperaturen weer een deel boven de 10 graden liggen. Ik heb nog steeds geen vertrouwen in Volvo kunststof en lage temperaturen. ;D

Stay tuned!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Heb je die sensoren er nu nog niet in dan ? sleep ik die doos mee voor je liggen ze al een week te wachten